Δοκιμή Ford EcoSport ST Line 1.0 λτ. EcoBoost 140 PS

8

Τα μικρά SUV είναι αυτή την στιγμή μία κατηγορία άκρως αναπτυσσόμενη με πλέον πολλά και άκρως ανταγωνιστικά μοντέλα. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ford αποφάσισε να ανανεώσει το μοντέλο της EcoSport, προκειμένου να το οχυρώσει στο διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Εμείς πήραμε για δοκιμή το Ford EcoSport στην έκδοση ST Line με τον 1.0 λτ. βενζινοκινητήρα των 140 ίππων προκειμένου να διαπιστώσουμε κατά πόσο οι αλλαγές είναι ουσίας και όχι απλώς αφορμή για να το επαναφέρουν στην επικαιρότητα. Και όπως θα δείτε και πιο κάτω, με το ανανεωμένο EcoSport η Ford έχει κάθε λόγο να χαμογελά καθώς πρόκειται για ένα σαφώς ανώτερο μοντέλο από αυτό που αντικαθιστά, με τους ιθύνοντες της μάρκας να κάνουν λόγο για 2.300 νέα εξαρτήματα.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Στην συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής το αυτοκίνητο κοστίζει 21.509 ευρώ με πλουσιοπάροχο εξοπλισμό τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας. Για κάποιον όμως που θέλει κάτι φθηνότερο δεν έχει παρά να κατέβει στην βασική η οποία ξεκινά από τα 15.168 ευρώ και εφοδιάζεται με τον 1.0 λτ. των 100 ίππων. Ας δούμε όμως αναλυτικά το ανανεωμένο Ford EcoSport.

Σχεδιαστικές αλλαγές που δεν περνούν απαρατήρητες

Όποιος γνωρίζει το μοντέλο θα καταλάβει από τις πρώτες εικόνες πως οι αλλαγές δεν περνούν απαρατήρητες στην ανανεωμένη του έκδοση. Το καπό είναι νέο και έχει θόλο στο κέντρο του, η μάσκα εμπρός είναι ανασχεδιασμένη, τα φώτα είναι νέα, όπως και οι προβολείς ομίχλης και οι ζάντες αλουμινίου έχουν νέα σχέδια. Φυσικά δεν μιλάμε για άλλο αυτοκίνητο εμφανισιακά, συγκρίνοντάς το με το προγενέστερο, παρόλα αυτά οι αλλαγές είναι ευδιάκριτες. Πάντως θα λέγαμε πως πλέον έχουμε να κάνουμε περισσότερο με ένα Kuga σε σμίκρυνση, από ότι πριν από την ανανέωση.

Εσωτερικό με άρωμα… Fiesta!

Η καμπίνα του ανανεωμένου Ford EcoSport έχει πολλές αναφορές στο Fiesta και οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι αλλά ευπρόσδεκτοι. Φυσικά την παράσταση κλέβει η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3, η οποία είναι τοποθετημένη σε περίοπτη θέση. Πρόσθετα η συγκεκριμένη έκδοση ST Line έχει και κάποια σπορ χαρακτηριστικά στην καμπίνα της, όπως τα πεντάλ αλουμινίου, ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και το τριάκτινο τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση και τις κόκκινες ραφές, οι οποίες συναντώνται και στα σπορτίφ καθίσματα. Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη μέσω της χρήσης λεπτού μαλακού πλαστικού στο ταμπλό, ωστόσο η συναρμογή δέχεται βελτιώσεις.

Δείτε εδώ τις δοκιμές Ford

Η ευρυχωρία και πρακτικότητα είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. Στην καμπίνα βρίσκονται πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικες κανονικού αναστήματος φιλοξενούνται άνετα. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 334 λίτρα με την ρύθμιση του δαπέδου ψηλά και στα 356 με την ρύθμιση χαμηλά και με την αναδίπλωση των καθισμάτων αυξάνεται στα 1.238 λίτρα. Παραφωνία φυσικά το άνοιγμα της πόρτας του, καθώς γίνεται προς τα έξω και όχι προς τα πάνω, κάτι που σημαίνει πως αν υπάρχει αυτοκίνητο σταθμευμένο πίσω του, δεν μπορεί να ανοίξει σε όλη της την έκταση.

Το μοτέρ αξίζει πολλά και το αποδεικνύει

Η έκδοση της δοκιμής του Ford EcoSport είναι εφοδιασμένη με τον 1.0 λτ. Ecoboost βενζινοκινητήρα ο οποίος έχει αποσπάσει έξι φορές το βραβείο του «Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς» στην κατηγορία έως 1.0 λτ. Στα χαρτιά πρόκειται για ένα σύνολο το οποίο αποδίδει 140 ίππους στις 6.300 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Για την κίνηση στους εμπρός τροχούς συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Πάντρεμα το οποίο επιφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.

Στην πράξη το μοτέρ «τραβάει» από χαμηλά και έχει καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ειδικά από τις 2.000 σ.α.λ. και έπειτα, ενώ η λειτουργία του είναι ποιοτική και μόνο όταν ο ρυθμός περιστροφής ανεβαίνει γίνεται αισθητός στην καμπίνα ο θόρυβος. Στο ταξίδι ο κινητήρας έχει ήσυχη λειτουργία (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.) και δεν ενοχλεί με κραδασμούς. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του, η μέση τιμή του στην πράξη είναι στα 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Ψηλή θέση οδήγησης και ευχάριστη οδική συμπεριφορά

Όταν βρεθείς στο κάθισμα του οδηγού του ανανεωμένου Ford EcoSport, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσεις είναι πόσο ψηλά είναι τοποθετημένο, ακόμη και αν το έχεις ρυθμίσει τέρμα χαμηλά, κάτι που αυξάνει το αίσθημα πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικό SUV, μεγαλύτερης κατηγορίας. Οδηγικά, το EcoSport είναι πιο… Ford από ποτέ καθώς έχει αυτό το στήσιμο στην ανάρτηση που συνδυάζει άνεση και κράτημα, αν και στην έκδοση ST Line είναι ελαφρώς πιο σφικτή από ότι θα θέλαμε και οι επιβάτες αντιλαμβάνονται τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων.

Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα ακόμη και υπό πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες. Στοιχείο σημαντικό αν σκεφτείς πως και η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι στα 190 χλστ. Πολύ σταθερό είναι και στις ευθείες, ενώ ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το ακριβές και με σωστό βάρος τιμόνι. Στο χώμα το EcoSport έχει σύμμαχο την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, ωστόσο οι εκτός δρόμου δυνατότητες φυσικά περιορίζονται από την κίνηση στον εμπρός άξονα και τα ασφάλτινα ελαστικά. Για όσους πάλι θέλουν 4κίνητο η μόνο επιλογή είναι το EcoSport 1.5 EcoBlue 125 PS AWD.

+ Οδική συμπεριφορά, εργονομία συστήματος πολυμέσων, απόσταση από το έδαφος, απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

– Άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
116,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.096
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.653
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.519
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
356
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.509