Δοκιμή Ford Focus 1.5 λτ. 120 PS EcoBlue Diesel auto

2

Αναφέροντας τη μάρκα «Ford», ένα από τα μοντέλα που έρχονται αμέσως στην σκέψη είναι το Focus, το οποίο ήδη μετρά 21 χρόνια παρουσίας από το 1998 που λανσαρίστηκε και 4 γενιές. Η πιο νέα που έκανε την εμφάνισή της πέρυσι, είναι η πιο ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο και δεν έχει να φοβηθεί σε τίποτα τον πολύ ισχυρό ανταγωνισμό που το περιβάλλει.

Δείτε ακόμη: Ήρθε το νέο Ford Focus Active (τιμές & εξοπλισμός)

Ο αγοραστής του νέου Focus έχει στη διάθεσή του να επιλέξει μεταξύ μιας ευρείας γκάμας κινητήρων, εκδόσεων και αμαξωμάτων. Στη βάση (από πλευράς τιμής) τοποθετείται το Focus Trend 1.0 EcoBoost 125 PS (από 18.982 ευρώ), ενώ κατόπιν υπάρχει το 1.5 λτ. EcoBoost με 150 PS και 182 PS (από 20.928 ευρώ και 24.148 ευρώ αντίστοιχα). Στους ντίζελ διατίθεται ο 1.5 λτ. EcoBlue με 95 και 120 ίππους (από 20.295 και 21.322 ευρώ). Το ντίζελ των 120 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων πωλείται από 24.643 ευρώ, ενώ στην πληρέστατη και πιο σπορτίφ έκδοση ST-Line της δοκιμής κοστίζει από 25.908 ευρώ και δεν του λείπει απολύτως τίποτα.

Με κλειστά μάτια το ST-Line

Για το κοινό που προσανατολίζεται στην απόκτηση του νέου Ford Focus, η έκδοση ST-Line είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες, λόγω του πληρέστατου εξοπλισμού και των πιο δυναμικών του χαρακτηριστικών. Εξωτερικά το σπορτίφ προφίλ του τονίζουν διάφορα μοναδικά στοιχεία, όπως είναι οι διαφορετικοί προφυλακτήρες, η μάσκα, τα σπόιλερ, ο διαχύτης πίσω, οι γκρι ζάντες αλουμινίου των 17 ή προαιρετικά 18 ιντσών και οι διπλές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Παράλληλα, το νέο Focus, το οποίο είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που βασίζεται στην πλατφόρμα C2 της μάρκας, ελαφρώς πιο μεγάλες διαστάσεις από το προγενέστερο Focus, όπως είναι κυρίως η αύξηση του μήκους κατά 18 χλστ. (4.378 χλστ.) και του μεταξονίου κατά 53 χλστ. (2.700 χλστ.).

Προσεγμένο σε ποιότητα και σύγχρονο εσωτερικό

Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του νέου Ford Focus είναι εντελώς νέο. Από την πρώτη κιόλας ματιά διακρίνονται η πιο μινιμάλ αισθητή του, η βελτιωμένη εργονομία και οι μεγαλύτεροι χώροι. Στο ταμπλό με τις ευθείες γραμμές, τις επίπεδες επιφάνειες και τα γεωμετρικά σχήματα ξεχωρίζει στο κέντρο η η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Τα χειριστήρια είναι αισθητά λιγότερα από πριν προς όφελος της εργονομίας, αφού πολλές επιμέρους λειτουργίες βρίσκονται στο μενού του συστήματος infotainment. Καλύτερο είναι και σε ποιότητα μέσω της χρήσης παχιού μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, της στιβαρής συναρμογής και του προσεγμένου φινιρίσματος.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS ST-Line

Βελτιωμένη με την σειρά της είναι και η θέση οδήγησης, λόγω της πιο χαμηλής τοποθέτησης του καθίσματος και των πολλαπλών ρυθμίσεων. Παράλληλα, τα καθίσματα στην έκδοση ST-Line διαθέτουν τονισμένη πλευρική στήριξη και κόκκινες ραφές, οι οποίες συναντώνται ακόμα στο flat bottomed τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Την σπορτίφ ατμόσφαιρα ενισχύουν με την σειρά τους τα σπορ ανοξείδωτα πεντάλ, η μαύρη οροφή, τα διακοσμητικά με όψη ανθρακονήματος και τα λογότυπα ST-Line.

Στον τομέα των χώρων, το νέο Focus είναι πιο άνετο στο πίσω κάθισμα, αφού ο αέρας για τα γόνατα αυξήθηκε κατά 56 χλστ. και το πλάτος στους ώμους μεγάλωσε κατά 60 χλστ. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 375 λίτρων με τη ρεζέρβα ανάγκης.

Ευχάριστο σε κάθε διαδρομή

Παραδοσιακά το Focus ξεχώριζε για την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ. Το νέο Focus συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς σε αυτούς τους τομείς, ενώ ταυτόχρονα είναι πιο άνετο και ξεκούραστο. Το νέο πλαίσιο που βασίζεται εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία και μειωμένο βάρος (έως 88 κιλά). Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας με δομή προερχόμενη από το νέο Fiesta ST είναι ειδικά σχεδιασμένος και ρυθμισμένος για τους χαμηλότερης ισχύος κινητήρες 1.0 λτ. EcoBoost και 1.5 λτ. EcoBlue (πολλαπλοί σύνδεσμοι στα ισχυρότερα μοντέλα). Το Focus ST-Line είναι επίσης χαμηλότερο κατά 10 χλστ. και διαθέτει σπορ ανάρτηση με διαφορετικά ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το Drive Mode με τα προφίλ οδήγησης Normal, Sport και Eco, προσαρμόζοντας ανάλογα την απόκριση του γκαζιού, του συστήματος διεύθυνσης και την σκληρότητα της ανάρτησης.

Δείτε ακόμη: Ford Focus Active με μηνιαία δόση από 195 ευρώ

Ανεξαρτήτως διαδρομής, το νέο Focus 1.5 λτ. 120 PS EcoBlue ST-Line είναι ιδιαίτερα σταθερό και αποπνέει ασφάλεια στον οδηγό του. Στις ευθείες «καταπίνει» χιλιόμετρα με χαρακτηριστική άνεση στους νέους και καλοφτιαγμένους αυτοκινητόδρομους, διατηρώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του ύστερα από πολύωρα ταξίδια. Περνώντας σε διαδρομές με στροφές εντυπωσιάζει με τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις και την ακλόνητη συμπεριφορά του ακόμα και υπό έντονη πίεση και με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Το στιβαρό του πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις αντιδρούν ως ένα άκαμπτο σύνολο το οποίο ακολουθεί πιστά και με ακρίβεια τις εντολές του οδηγού. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του και ένα πολύ ακριβές και με σωστό βάρος και αίσθηση τιμόνι, καθώς και δυνατά φρένα. Αναμενόμενα η άνεση από την ανάρτηση, όταν περνά πάνω από έντονες και διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ωστόσο είναι κάτι που το περιμένει ο οδηγός λόγω της έκδοσης του αυτοκινήτου.

Οικονομικός και αποδοτικός ο 1.500άρης ντίζελ

Ο νέος κινητήρας πετρελαίου EcoBlue των 1.5 λτ. με ισχύ 120 ίππων και πλούσια ροπή 300 Nm μεταξύ 1.750 – 2.250 σ.α.λ., συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων. Το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο στη βάση της κονσόλας αποτελεί ένα ακόμα ξεχωριστό γνώρισμα αντί του κλασικού λεβιέ, αν και χρειάζεται ένα διάστημα προσαρμογής. Το «πάντρεμα» του ντίζελ με το 8άρι κιβώτιο είναι πολύ ισορροπημένο, αφού οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ομαλά και άμεσα, ο κινητήρας παρουσιάζει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.).

Δείτε ακόμη: Ford με όφελος έως 3.740 ευρώ και επιτόκιο από 1%

Πρόσθετα, ο οδηγός θα εκτιμήσει την πολιτισμένη, απαλλαγμένη από κραδασμούς, δονήσεις και ενοχλητικούς θορύβους λειτουργία του 4κύλινδρου 1.5 λτ. EcoBlue. Στα συν είναι και η χαμηλή του κατανάλωση καυσίμου (5,6 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), γεγονός στο οποίο συμβάλλει με την σειρά της και η 8η σχέση που κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 1.900 σ.α.λ.)

(+): Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός, κατανάλωση

(-): Άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.500
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
193
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
113
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
110,74
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.378
Πλάτος (χλστ.)
1.825
Ύψος (χλστ.)
1.452
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.394
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.908