Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS

22

Στόχος της Mercedes είναι η κορυφή στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων, μιας και η νέα A-Class συγκεντρώνει πάνω της πολλά χαρακτηριστικά που είναι ιδιαιτέρως αγαπητά στο αγοραστικό κοινό. Πρώτα και κύρια, το νέο και δυναμικότερο look και οι προηγμένες τεχνολογίες. Παράλληλα, με τον ερχομό της βασικής έκδοσης Α 160, επιδιώκει να καλύψει την αγοραστική μερίδα που θέλει το premium μεν, αλλά σε προσιτή τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από τα 24.600 ευρώ.

Δείτε ακόμη: «Διαμάντι» η νέα Mercedes GLC Coupe

Δυναμικό παρουσιαστικό

Όπως είχαμε αναφέρει και στη δοκιμή της Α200 7G-DCT, το νέο παρουσιαστικό της A-Class ξεχειλίζει από δυναμισμό, όπου σήμα κατατεθέν της είναι το χαμηλότερο ρύγχος με τους νέους πιο λεπτούς προβολείς με το LED περίγραμμα. Η αρχική Α 160, δεν διαφέρει από τις μεγαλύτερες εκδόσεις και μόνο το λογότυπο Α 160 υποδηλώνει ότι οδηγούμε τη βασική έκδοση της Α-Class. Σημαντικό όμως είναι το γεγονός πως ο νέος σχεδιασμός πέρα από το να προσδώσει έναν πιο έντονο παρουσιαστικό, κατάφερε να βελτιώσει και τον αεροδυναμικό συντελεστή. Τέλος, άξιο αναφοράς είναι το οπίσθιο τμήμα του αυτοκινήτου και ιδιαίτερα τα πίσω φωτιστικά σώματα που θυμίζουν σταγόνα.

Διαδραστικό, αλλά ελαφρώς μουντό εσωτερικό

Σημαντικές διαφορές όμως δεν εντοπίζονται και στην καμπίνα της Α 160, όπου και εδώ οι ψηφιακές πινελιές είναι έντονες και κυριαρχούν. Φυσικά κι αναφερόμαστε στις δυο οθόνες του συστήματος MBUΧ που κοσμούν και τη βασική έκδοση. Αμφότερες συγκεντρώνουν τα βλέμματα ακόμα και στη διάσταση των 7 ιντσών, (προαιρετικά μπορείτε να τις επιλέξετε με τις 10,25 ίντσες). Βέβαια οι μικρές οθόνες επηρεάζουν λίγο την εργονομία, μιας και περιορίζουν το εύρος πληροφόρησης που βλέπει ο οδηγός, ενώ για τη διακόσμηση της καμπίνας της βασικής έκδοσης της Α 160, έχει γίνει χρήση πιο σκούρων υλικών, δημιουργώντας έτσι μια πιο μουντή ατμόσφαιρα. Επίσης, η έλλειψη δέρματος στην στεφάνη του τιμονιού αρχικά ξενίζει, δεδομένης της κατηγορίας και τιμής του αυτοκινήτου. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν τα μοντέρνα χειριστήρια τύπου και το -όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad για το σύστημα infotainment.

Ποιοτικά τα στάνταρ είναι υψηλά και έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών. Στον τομέα των χώρων επιβατών, δεν υπάρχει ουδεμία διαφορά συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις της Α-Class. Ως εκ τούτου 4 επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση, απολαμβάνοντας πολύ καλό αέρα για τα πόδια τους και για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 370 λίτρα και προσφέρει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Διαβάστε επίσης: Οι τιμές της νέας Mercedes B-Class στην Ελλάδα

Ικανοποιούν οι 109 ίπποι του κινητήρα

Κάτω από το καπό της Α 160, έχει τοποθετηθεί ένα νέο μηχανικό σύνολο, με χωρητικότητα 1.33 λίτρα, το οποίο αποδίδει 109 ίππους, με την ροπή να αγγίζει τα 180 Nm, διαθέσιμα από τις μόλις 1.300 σ.α.λ. Στο πεδίο δράσης, ο εν λόγω κινητήρας αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και δεν θα απογοητεύσει τον οδηγό παρόλο που τα 109 άλογα ακούγονται λίγα. Γενικότερα, η λειτουργία του 1.33 λίτρων κινητήρα είναι πολιτισμένη, ενώ δεν θα έχετε κανένα παράπονο σε ότι αφορά την ελαστικότητά του, καθότι τραβάει δυνατά από χαμηλά και μάλιστα με περιορισμένο θόρυβο, ακόμα και κατά την πλήρη επιτάχυνση. Η Mercedes για τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ανακοινώνει ότι η Α 160 απαιτεί 10,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Τέλος άκρως λογική είναι η κατανάλωση καυσίμου, όπου κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Χαίρεσαι να βρίσκεσαι πίσω από το βολάν της

Σε ότι αφορά την οδηγική συμπεριφορά της A 160, μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τους 109 ίππους της, αλλά ουδείς θα μείνει παραπονεμένος μόλις κάνει μερικά χιλιόμετρα μαζί της, μιας και είναι ευχάριστη, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες. Η λειτουργία της ανάρτησης κρίνεται πολύ καλή έχοντας σφιχτή αίσθηση, η οποία όμως είναι αναγκαία για την καλή σταθερότητα και το στιβαρό πάτημα, που απαιτεί να έχει ο οδηγός από ένα μοντέλο της Mercedes.

Σημειώστε ότι όλα τα παραπάνω προσφέρονται απλόχερα, χωρίς όμως να θυσιάζεται η άνεση, παρά το γεγονός πως πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονα. Ακόμα και σε συνθήκες πίεσης προσφέρει απλόχερα πρόσφυση, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες, ενώ αρωγός για το… στρίβειν είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Αισθητά καλύτερο από το προηγούμενο, με σωστό βάρος και άρτια πληροφόρηση. Άξια αναφοράς και τα δυνατά φρένα (ελαφρώς καλύτερη θα θέλαμε την αίσθηση του πεντάλ), τα οποία ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Κερασάκι στην τούρτα το σύστημα παραμετροποίησης με τις επιλογές Comfort, Sport και Individual. Κάθε μία από αυτές τις επιλογές διαμορφώνει ανάλογα το σύνολο, αφού επεμβαίνει σε κινητήρα, κιβώτιο και τιμόνι.

(+) Τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, κινητήρας

(-): Εργονομία touchpad, βασικός διάκοσμος

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
109/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.375
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
127
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
152,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.350
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
370
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
92%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.600