Δοκιμή Mercedes A 200 7G-DCT

12

Ο εκπρόσωπος της Mercedes στη μικρομεσαία κατηγορία, η A-Class μετράει ήδη 21 χρόνια από την πρεμιέρα της πρώτης γενιάς (το Μάρτιο του 1997), ενώ άλλαξε τελείως εμφάνιση με την τρίτης γενιάς A-Class το 2012. Φέτος λανσαρίστηκε η νέα από άκρη σε άκρη 4ης γενιάς μικρομεσαία Mercedes, η οποία μεγάλωσε, απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση και σπορτίφ χαρακτηριστικά, νέους κινητήρες και τεχνολογία αιχμής.

Η νέα A-Class λανσαρίστηκε αρχικά με μόνο τρεις κινητήρες, όμως πλέον διατίθεται με μια ευρεία γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης και πετρελαίου ισχύος μεταξύ 109 και 306 ίππων (δείτε εδώ). Από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις είναι η A 200 της δοκιμής με το καινούργιο downsized μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.33 λτ. απόδοσης 163 ίππων. Η τιμή της είναι «αλμυρή» με εκκίνηση τα 32.605 ευρώ (34.820 με το αυτόματο 7G-DCT), ωστόσο υπάρχει και η αμέσως πιο ήπια εκδοχή του κινητήρα των 1.33 λτ. με 136 ίππους στα 27.860 ευρώ. Πρόσφατα λανσαρίστηκε και η σεντάν A-Class Saloon σε τιμές που ξεκινούν από 33.285 ευρώ στην έκδοση Α 200.

Πιο αιχμηρή και μυώδης

Οι εξωτερικές ομοιότητες της νέας A-Class με την προγενέστερη περιορίζονται μόνο στον τύπο του αμαξώματος (5θυρο χάτσμπακ). Η καινούργια μικρομεσαία Mercedes με την πιο αθλητική και αιχμηρή εμφάνιση μεγάλωσε σε μήκος κατά 120 χλστ. και έφτασε τα 4.419 χλστ., έγινε πιο φαρδιά κατά 16 χλστ. (1.796 χλστ.), ψηλότερη κατά 6 χλστ. (1.440 χλστ.) και απέκτησε πιο μακρύ μεταξόνιο κατά 30 χλστ. (2.729 χλστ.). Παράλληλα χαμήλωσε και άλλο ο αεροδυναμικός της συντελεστής (Cd 0,25 από 0,26), ενώ μειώθηκε και το συνολικό της βάρος κατά 20 κιλά.

High-tech εσωτερικό

Εντελώς νέος είναι και ο μινιμάλ αισθητικής θάλαμος των επιβατών της A-Class, ο οποίος κλέβει την παράσταση με τις μακρόστενες και λεπτές ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό με τα εντυπωσιακά γραφικά. Ανάλογα την έκδοση υπάρχουν επιλογές με δύο οθόνες 7 ιντσών, μία οθόνη 7 ιντσών και μία 10,25 ιντσών ή δύο οθόνες 10,25 ιντσών.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών του οχήματος που προβάλλονται στις οθόνες γίνονται με τρεις διαφορετικούς τρόπους: Μέσω των πλήκτρων αφής που υπάρχουν στο τιμόνι, με το -όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ή μέσω των φωνητικών εντολών. Στην τελευταία επιλογή ο έλεγχος γίνεται αναγνώριση φυσικού λόγου, αρκεί ο οδηγός να πει τη φράση «Hey Mercedes» ή «Hi Mercedes» και το σύστημα αμέσως σου απαντάει «What can i do for you» (τι μπορώ να κάνω για σένα). Εντολή που ενεργοποιείται ακόμη και με το πάτημα του σχετικού πλήκτρου στο τιμόνι.

Ο οδηγός μπορεί χωρίς να αγγίζει καθόλου την οθόνη να ελέγχει πάρα πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, αρκεί να δίνει εντολές στα αγγλικά (ή σε άλλες γλώσσες εκτός των ελληνικών). Έτσι δεν αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο ψάχνοντας τις επιλογές από το μενού του συστήματος πολυμέσων. Ενδεικτικά, μερικές από τις εντολές του LINGUATRONIC είναι «telephone», «switch to radio», «go to messages», «call», «open the navi», «vehicle functions», «save radio station» και δεκάδες ακόμα εντολές που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου.

Προσοχή έχει δοθεί φυσικά και στην κατασκευή του εσωτερικού της νέας A-Class, την οποία ενισχύει η πολύ καλή ποιότητα των υλικών, η προσεγμένη συναρμογή και το πολυτελές φινίρισμα. Αισθητή βελτίωση έχει γίνει και στους χώρους, καθώς τέσσερα ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 29 λίτρα περισσότερα (370 λτ.).

Ακλόνητη στο δρόμο

Η νέα Mercedes A 200 με τους 163 ίππους παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερή και ασφαλής σε κάθε διαδρομή χάρη σε μια σειρά από αναβαθμίσεις που έχουν γίνει, όπως είναι το νέο και πιο άκαμπτο πλαίσιο, τα μεγαλύτερα μετατρόχια και μεταξόνιο και το στάνταρ Dynamic Select. Αυτό περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις Eco, Comfort, Sport και Individual, που διαμορφώνουν ανάλογα διάφορα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως είναι το βάρος του τιμονιού, την σκληρότητα των αναρτήσεων και τις αλλαγές των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου.

Δείτε ακόμη: Τέρμα γκάζι με την νέα Mercedes-AMG A35 (+video)

Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλούς πίσω συνδέσμους έχουν οι πιο ισχυρές εκδόσεις και οι τετρακίνητες 4MATIC) έχουν σφιχτή ρύθμιση. Ακόμη και στην πιο άνετη επιλογή Comfort οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται αισθητές στους επιβάτες και ειδικά από τον ημιάκαμπτο άξονα. Την άνεση δεν βοηθά με την σειρά του ο θόρυβος από την κύλιση των τροχών.

Από την άλλη πλευρά ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες του ισχυρού κινητήρα σε κάθε διαδρομή. Στις ευθείες η Α 200 είναι ακλόνητη και «κρύβει» τις υψηλές ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει και να διατηρήσει, ενώ στις στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, οι κλίσεις του αμαξώματος μικρές και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη ακόμα και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς. Παράλληλα, ο οδηγός της Α 200 λαμβάνει πολύ καλή πληροφόρηση και αμεσότητα από το τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα.

Δυνατός ο 1.33 λτ. των 163 ίππων

Μεταξύ των τεχνολογικών σημείων αναφοράς της νέας Mercedes A-Class είναι και ο ολοκαίνουργιος 4κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 1.33 λτ., ο οποίος έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Renault. Το μηχανικό αυτό σύνολο στην ισχυρότερη εκδοχή του (Α 200) αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται κατάλληλα με το 7τάχυτο γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT.

Δείτε ακόμη: Ήρθαν νέες Mercedes A-Class βενζίνης και ντίζελ

Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ενώ με βαθύ βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού δείχνει αμέσως τη δύναμή του επιταχύνοντας γρήγορα και γραμμικά (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ.) το αμάξωμα των 1.355 κιλών. Παράλληλα, η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.), ωστόσο αρνητικό στοιχείο αποτελεί ο αισθητός θόρυβος του κινητήρα και η τραχύτητά του. Τέλος, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 8,0 λτ./100 χλμ. και κρίνεται λογική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου.

(+) Τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, εικόνα εσωτερικού

(-): Τιμή, άνεση ανάρτησης, θόρυβος κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7G-DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.620-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
225
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
120
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
117,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.419
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.440
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.729
Βάρος (κιλά)
1.355
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
370
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
91%
Ασφάλεια πεζού
92%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.820