Δοκιμή Toyota C-HR 1.2 Turbo

Η Toyota πριν λίγο καιρό παρουσίασε το νέο RAV4 το οποίο πλέον έχει ξεφύγει -μεταξύ άλλων- και σε διαστάσεις, αφήνοντας έτσι χώρο για ένα μικρότερο SUV στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας. Φυσικά αυτό ήταν προμελετημένο από την Toyota και για να καλύψει το κενό που άφησε το RAV4 παρουσίασε το C-HR. Ένα μικρομεσαίο SUV που αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει με την φουτουριστική του εμφάνιση και δείχνει μέσω αυτής την αυτοπεποίθηση της Toyota σε μία κατηγορία που η ίδια ίδρυσε. Το C-HR πλέον είναι γνωστό και στην ελληνική αγορά, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που το συναντάμε στους δρόμους της χώρας μας.

Εμείς, αυτή τη φορά το C-HR (αρχικά των λέξεων Coupe High Rider) το δοκιμάζουμε στη συμβατική, βενζινοκίνητη έκδοσή του με τον 1.2 λτ. τούρμπο κινητήρα, αφού την προηγούμενη φορά το είχαμε δει ως υβριδικό. Θυμίζουμε πως στη χώρα μας, το Toyota C-HR λανσαρίστηκε πριν από ένα χρόνο και κάτι (αρχές 2017) και διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 20.520 ευρώ στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. Turbo 116 ίππων και από 24.870 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 122 ίππων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Toyota

Κινητήρας με πολλές αρετές

Κάτω από το καπό του, στη συγκεκριμένη έκδοση, το Toyota C-HR έχει τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. Τurbo που αποδίδει 116 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 185 Nm από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Έχει να επιδείξει μεταξύ άλλων, άμεσο ψεκασμό και υδρόψυκτο intercooler και είναι ο ίδιος με αυτόν που έχουμε γνωρίσει στο Toyota Auris 1.2T. Κύριο χαρακτηριστικό του είναι η πολύ καλή λειτουργία του. Ποιοτική, χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, είναι πραγματικά ήρεμη δύναμη. Ο τρόπος μάλιστα που αποδίδει την ισχύ του είναι προοδευτικός από χαμηλά έως και τον κόφτη, κάτι στο οποίο συνδράμει και η κλιμάκωση στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η ποιοτική αίσθηση που σου αφήνει το μοτέρ έρχεται να… κουμπώσει και με τα αξιόλογα νούμερα επιδόσεων, αφού για το 0-100 χλμ./ώρα το C-HR χρειάζεται 10,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι στα 190 χλμ./ώρα. Από την άλλη, η μέση κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 135 γρ./χλμ. κάτι που σημαίνει 162 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Άνετο στην οδήγηση και με βελτιωμένη αίσθηση

Πριν αναφερθούμε στην αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το Toyota C-HR στη βενζινοκίνητη εκδοχή του, οφείλουμε να πούμε πως είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota που «χτίστηκε» πάνω στη νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture). Αυτή σύμφωνα με την Toyota εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία και χαμηλό κέντρο βάρους προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Στην πράξη διαπιστώσαμε πως τα παραπάνω δεν είναι απλώς θεωρίες της Toyota. Το αυτοκίνητο δείχνει εξ αρχής την πολύ καλή ποιότητα κύλισης που έχει, ενώ μόλις ανεβάσεις ρυθμό τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σε εκπλήσσουν ευχάριστα. Δεν γέρνει ιδιαίτερα, ενώ ακόμη και σε απότομες αλλαγές φορτίου η ανάρτηση ανταποκρίνεται δείχνοντας τα εξαιρετικά αντανακλαστικά της. Αν και η είναι σφικτή, καταφέρνει ακόμη και στους κακής ποιότητας ελληνικούς δρόμους να φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και να τις κρατά μακριά από την καμπίνα των επιβατών.

Η ηχομόνωσή του είναι υποδειγματική, το τιμόνι του άμεσο και με καλή αίσθηση, το κιβώτιο κουμπώνει ακόμη και στις πιο ακαριαίες αλλαγές και το πεντάλ των φρένων είναι προοδευτικό. Το μόνο μας παράπονο είναι η ορατότητα, ειδικά προς τα πίσω (αλλά αυτή θυσιάστηκε για την σχεδίαση). Φυσικά, η απόσταση από το έδαφος που είναι στα 160 χλστ. δεν είναι σύμμαχος για εκτός δρόμου μετακινήσεις. Εξάλλου, τα ασφάλτινα ελαστικά και η ύπαρξη κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς δεν αφήνουν και πολλές ελπίδες για κίνηση σε κακοτράχαλα εδάφη. Για αυτό εξάλλου υπάρχει και η τετρακίνητη έκδοση, μόνο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Εμφάνιση από άλλο… πλανήτη

Όπως είναι λογικό, η εμφάνιση του Toyota C-HR δεν αλλάζει σε σχέση με το υβριδικό μοντέλο που είχαμε δοκιμάσει παλιότερα, παρά μόνο στις λεπτομέρειες. Σε λογότυπα δηλαδή και στο σήμα. Το C-HR εκπλήσσει με την σχεδιαστική τόλμη του καταφέρνοντας μαγικά να κρύψει το μήκος του, που είναι στα 4.360 χλστ. Ταυτόχρονα το έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές θυρών αλλά και την κλήση της οροφής, του χαρίζουν σπορ και δυναμικό χαρακτήρα και ταυτόχρονα αεροδυναμικό συντελεστή 0,32 Cd.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές νέων αυτοκινήτων ανά μάρκα

Μοντέρνο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Όπως και το αμάξωμα έτσι και το εσωτερικό του Toyota C-HR δεν απέχει από αυτό της υβριδικής έκδοσης. Για την ακρίβεια είναι ίδιο εκτός από τον πίνακα οργάνων ο οποίος έχει τις κλασικές ενδείξεις (σε αντίθεση με αυτόν του υβριδικού που έχει ένδειξη μπαταρίας, φόρτισης και κατανάλωσής της). Η Toyota έδωσε ανάλογη ελευθερία με αυτή των σχεδιαστών του αμαξώματος και στους σχεδιαστές του εσωτερικού. Το ταμπλό μοιάζει σαν να έχει μια ρευστή μορφή, ενώ κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα και από εκεί γίνεται ο έλεγχος διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Σε επίπεδο κατασκευής, το εσωτερικό του C-HR είναι προσεγμένο τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, όπου στο πάνω μέρος η επένδυση τύπου δέρματος με τις ραφές το κάνει να δείχνει πιο πολυτελές σε συνδυασμό με τα διακοσμητικά ματ χρωμίου και λάκας πιάνου. Η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει κάθε σωματότυπο, το ίδιο και η εργονομία. Από την άλλη, οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, με τους πίσω ίσως να δυσανασχετήσουνε με τα μικρά παράθυρα. Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι στα 377 λίτρα.

(+) Κατανάλωση, ξεχωριστή σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, ευκολία στην οδήγηση, εργονομία, ποιότητα λειτουργίας κινητήρα, δωρεάν service για δύο χρόνια από την Toyota

(-) Πολύ μικρά πίσω παράθυρα, μονότονο χρωματικά εσωτερικό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/5.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
185/1.500 – 4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
135
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
162
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.360
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.640
Βάρος (κιλά)
1.380
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
377
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.520
Get it on Google Play Download on the App Store