Δοκιμή Ford Fiesta ST-Line 1.0 λτ. EcoBoost 140 PS

1

Το νέο Ford Fiesta το οποίο αυξάνει σταθερά τις πωλήσεις του τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα, αποτελεί ένα από τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα, όπως επίσης και ένα από τα πιο πλούσια σε γκάμα κινητήρων και εξοπλιστικών εκδόσεων, καλύπτοντας ένα ευρύ αγοραστικό κοινό.

Για όσους αναζητούν πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, το νέο Fiesta ST-Line αποτελεί την ιδανική επιλογή, αφού διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, ενώ σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις διαφέρει σχεδιαστικά και στο στήσιμο της ανάρτησης. Το Fiesta ST-Line 1.0 λτ. EcoBoost 125 PS πωλείται στην τιμή των 16.686 ευρώ, το 1.0 λτ. EcoBoost 140 PS κοστίζει από 17.345 ευρώ και τα ντίζελ Fiesta ST-Line 1.5 λτ. TDCi 85 PS και 120 PS πωλούνται από 16.514 και 16.875 ευρώ αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη: Ford EcoSport: Το φθηνότερο μικρό ντίζελ SUV

Δυναμική σχεδίαση

Εξωτερικά, το νέο Ford Fiesta ST-Line ξεχωρίζει αμέσως από τις υπόλοιπες εκδόσεις και θυμίζει το πιο δυνατό, νέο Fiesta ST. Οι αλλαγές που φέρει είναι αρκετές και αφορούν τους πιο μυώδεις προφυλακτήρες, τη νέα μαύρη μάσκα, τις ποδιές στα μαρσπιέ, τη μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, το διαχύτη πίσω και τη νίκελ απόληξη της εξάτμισης. Την σπορτίφ εικόνα συμπληρώνουν τα λογότυπα ST-Line στα εμπρός φτερά και οι ανθρακί ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/45 ΖR 17.

Σπορ εικόνα και στο μοντέρνο εσωτερικό

Η σπορτίφ ατμόσφαιρα κυριαρχεί και στο εσωτερικό του Fiesta ST-Line, την οποία συνθέτουν διάφορα επιπλέον χαρακτηριστικά. Αυτά εντοπίζονται στα σπορ εμπρός καθίσματα με τις κόκκινες και λευκές ραφές, στα αλουμινένια πεντάλ, στο τιμόνι με τη δερμάτινη επένδυση τις λευκές ραφές και το επίπεδο κάτω τμήμα, στο δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων με την επένδυση αλουμινίου, στη μαύρη οροφή και στα καλύμματα μαρσπιέ με λογότυπο ST-Line στις εμπρός πόρτες. Τη μοντέρνα εικόνα του εσωτερικού ενισχύει με την σειρά της και η στάνταρ οθόνη αφής 8,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3. Ποιοτικά είναι προσεγμένο και διαθέτει λεπτό αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά και φινίρισμα. Οι διαθέσιμοι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (292 λτ.).

Ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση

Το νέο Fiesta διακρίνεται ούτως ή άλλως για την ευχάριστη οδηγική του αίσθηση και την οδική συμπεριφορά, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την έκδοση ST-Line με τις αλλαγές στην ανάρτηση. Η Ford έχει μειώσει κατά 10 χιλιοστά την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και έχει τοποθετήσει αμορτισέρ με πιο σφιχτή ρύθμιση. Παρά το πιο σπορτίφ set up και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, η ανάρτηση περνάει με πολύ ομαλό τρόπο πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να «κοπανάει», ενώ την άνεση ενισχύει και η προσεγμένη ηχομόνωση.

Διαβάστε ακόμη: Μικρά 1.000άρια turbo στις χαμηλότερες τιμές

Το Fiesta ST-Line φτιάχνει αμέσως τη διάθεση του οδηγού όπου και να κινηθεί, ακόμα και σε κοντινές διαδρομές στην πόλη. Οι αρετές του ξεδιπλώνονται σε διαδρομές με στροφές, όπου ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του κινητήρα, χάρη στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις, το πολύ καλά ζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο και το θετικό σε αίσθηση και άμεσο τιμόνι. Ανάλογα τις… ορέξεις του, ο οδηγός μπορεί να «παίξει» με το συμμετοχικό πίσω μέρος του Fiesta ST-Line, ή να κινηθεί με γραμμές, τις οποίες το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά και ελεγχόμενα. Σε κάθε περίπτωση το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως βάζει τα όρια όταν ο οδηγός ενθουσιαστεί παραπάνω.

Δυνατός και οικονομικός ο 1.0 λτ. EcoBoost 140 PS

Ο γνωστός και πολύ καλός 1.000άρης EcoBoost κινητήρας των 140 ίππων και με ροπή 180 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει «γάντι» και στο νέο Fiesta ST-Line, αφού είναι σε θέση να το κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς, παρουσιάζεται ιδιαίτερα πολιτισμένος και με λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το τράβηγμά του είναι πολύ καλό από τις πολύ χαμηλές στροφές, όπως και η ελαστικότητά του, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μη χρειάζεται να καταφεύγει στον 6τάχυτο επιλογέα με τις σχετικά μακριές διαδρομές. Παράλληλα, δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες του με περιττούς θορύβους ή κραδασμούς, ενώ ανεβάζει με ευκολία στροφές σε κάθε βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού επιταχύνοντας γρήγορα το μικρό σπορτίφ Ford (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και 50-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,5 δλ.). Στα θετικά του στοιχεία ανήκει και η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμη: Ford Fiesta με 2,99% επιτόκιο και 8ετή εγγύηση

(+) Σπορτίφ εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, εξοπλισμός, ποιότητα, ασφάλεια, κατανάλωση, επιδόσεις

(-) Σχετικά μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
180/1.500-5.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
102
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99,96
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 262x23
Πίσω φρένα
Δίσκοι 252x12
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.065
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.466
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.493
Βάρος (κιλά)
1.069
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
292
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.345