Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 hp

69

Η Kia εισήλθε στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover με το Stonic, το οποίο έχει ήδη κερδίζει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Το Kia Stonic διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που αναζητήσει κανείς από ένα μικρό SUV, όπως είναι μοντέρνος σχεδιασμός, άνετους χώρους, ασφάλεια στο δρόμο, πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και ανταγωνιστικές τιμές.

Πρόσθετη αξία με την σειρά της δίνει η εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών (ή 150.000 χιλιόμετρα). Στην γκάμα του Stonic υπάρχουν οι επιλογές βενζίνης 1.2 MPI 84 PS (από 14.590 ευρώ), ο 1.4 MPI 100 hp (από 15.390 ευρώ), το 1.0 T-GDI 100 hp (από 16.290 ευρώ) και το πολύ αξιόλογο 1.0 T-GDI 120 hp της δοκιμής (από 16.890 ευρώ). Στους κινητήρες πετρελαίου υπάρχουν οι επιλογές 1.6 CRDi 110 hp και 136 hp (από 19.390 και 199.990 ευρώ αντίστοιχα).

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Sportage 1.6D 136PS AWD

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.0 T-GDI 120 hp κινητήρας

Ένα από τα στοιχεία που κερδίζουν αμέσως τον οδηγό του νέου Kia Stonic, είναι ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας του 1.0 λτ. ισχύος 120 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο το οποίο μας έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις και σε άλλα μοντέλα Kia – Hyundai που έχουμε οδηγήσει, ταιριάζει ιδανικά και στο Stonic. O 1.0 T-GDI 120 PS διακρίνεται αρχικά για την απουσία κραδασμών, δονήσεων και ενοχλητικών θορύβων από τις χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλές. Το τράβηγμά του είναι θετικό από χαμηλά, χάρη στη διαθέσιμη ροπή των 172 Nm που αποδίδεται μεταξύ 1.500 – 4.000 σ.α.λ. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να κινείται με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων σε αστικούς ρυθμούς, προς όφελος της ευχρηστίας και οικονομίας σε καύσιμο. Επιπλέον, επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο και δεν «λαχανιάζει» μέχρι κοντά στην περιοχή του κόφτη, ενώ η μακριά 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ.) ευνοεί στο ταξίδι. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Ευκολοδήγητο και ασφαλές

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει ο οδηγός στο τιμόνι του Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS, θα εκτιμήσει (εκτός από την λειτουργία του κινητήρα) και την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση. Σε αυτό ευνοούν οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 4.140 χλστ.), η ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης και η ευελιξία του. Κινούμενο στην πόλη ελίσσεται και επιταχύνει με ευκολία, παρκάρει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και έχει γενικότερα ένα ευχάριστο χαρακτήρα. Το μόνο στοιχείο που ίσως δεν θα αρέσει σε κάποιους, είναι η σφιχτή απόσβεση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και ειδικά των διαδοχικών, οι οποίες γίνονται αισθητές στους επιβάτες.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Από την άλλη πλευρά η ρύθμιση αυτή της ανάρτησης ελέγχει αποτελεσματικά τις απότομες αλλαγές πορείας και την σταθερότητα του αμαξώματος στην ευθεία στους γρήγορους ρυθμούς που μπορεί να αναπτύξει και να διατηρήσει ο κινητήρας. Παράλληλα, οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές ακόμα και υπό πίεση, ενώ σε συνδυασμό με τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και τις ελεγχόμενες αντιδράσεις, το Stonic δεν θα φοβίσει εκείνον που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί την ισχύ του κινητήρα. Σύμμαχός του είναι το άμεσο τιμόνι (2,52 στροφές από άκρη σε άκρη) με την καλή αλλά τεχνητή αίσθηση και τα δυνατά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς.

Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Kia Stonic παρουσιάζει σύγχρονη αισθητική και προέρχεται σχεδόν αυτούσιος από του νέου Kia Rio. Η σχεδίασή του με τις λιτές γραμμές ωφελεί την εργονομία και την πρακτικότητα, ενώ η μεγάλη διακοσμητική επένδυση στο ταμπλό, αναβαθμίζει το διάκοσμο. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και τις πόρτες, τα οποία παρουσιάζουν στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη των 7,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πιο κάτω υπάρχουν μόνο τα χειριστήρια του air condition. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πλήρη ενδείξεων και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, ενώ θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Το εσωτερικό του Stonic είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες και διαθέτει ένα αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα δίχως προεξοχές.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Stonic 1.6 Diesel 110 PS (+video)

(+) Εξωτερική σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός, δυνατότητες εξατομίκευσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

(-) Άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
172/1.500 - 4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9-7,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9-5,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8-6,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
147-154
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
271,95-284,9
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 262x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.140
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.500
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.890