Δοκιμή Kia Stonic 1.6 Diesel 110 PS (+video)

5

To Kia Stonic είναι το μικρό crossover της κορεάτικης μάρκας, το οποίο έρχεται γεμάτο φιλοδοξίες και προσδοκά να γίνει το best seller της Kia και όχι άδικα. Και αυτό γιατί δραστηριοποιείται σε μία κατηγορία η οποία αυτή τη στιγμή έχει μερίδιο αγοράς 7%, πουλώντας 1,1 εκατ. αυτοκίνητα, με τις προβλέψεις να λένε ότι μέχρι το 2020 θα φτάσει στα 2 εκατομμύρια, ξεπερνώντας το 10%. Γίνεται έτσι εύκολα αντιληπτό πως με το Stonic, η κορεάτικη μάρκα εισέρχεται την κατάλληλη στιγμή στην κατηγορία και το timing είναι ότι πρέπει.

Οι τιμές του Stonic είναι ιδιαίτερα ελκυστικές και από τις χαμηλότερες της κατηγορίας, ενώ ακόμα και από τη βασική έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό του). Το Kia Stonic 1.2 MPI 84 PS κοστίζει από 14.590 ευρώ και ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ράγες οροφής, συναγερμό κ.λπ. Το Stonic 1.4 MPI 100 PS με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ξεκινά από τα 16.090 ευρώ, το 1.0 T-GDI 120 PS από 17.090 ευρώ και το ντίζελ 1.6 CRDi 110 PS, το οποίο είναι και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, από 17.660 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Σχεδίαση για όλα τα γούστα…

Το Kia Stonic σύμφωνα με την ίδια τη μάρκα είναι το μοντέλο της με τις περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε να το διαμορφώσετε σύμφωνα με τα δικά σας γούστα, μπλέκοντας χρώματα και λεπτομέρειες στο αμάξωμά του, που θα το κάνουν μοναδικό. Συνολικά υπάρχουν στη διάθεση του υποψήφιου αγοραστή εννέα χρώματα για το αμάξωμα και πέντε για την οροφή, ενώ προσφέρονται και αρκετά σχέδια ζαντών αλουμινίου από 15 έως και 17 ίντσες. Πρόκειται για ένα δημιούργημα εμπνευσμένο στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη σε συνεργασία με το αντίστοιχο στούντιο στη Namyang της Κορέας. Βασικά στοιχεία του σχεδιασμού του είναι η μάσκα εμπρός (σήμα κατατεθέν της Kia πλέον, το οποίο και ονομάζει tiger nose καθώς αντλεί την έμπνευσή του από την μύτη της τίγρης), με τα φωτιστικά σώματα τα οποία έχουν και στοιχεία LED. Κοιτώντας το από το πλάι διακρίνεις τους μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω (830 χλστ. και 730 χλστ. αντίστοιχα), αλλά και τη χαμηλή γραμμή οροφής, στοιχεία που του προδίδουν δυναμισμό και τονίζουν το πλάτος του. Το συνολικό μήκος του Stonic είναι στα 4.140 χλστ., ενώ το πλάτος του στα 1.760 χλστ. και το ύψος στα 1.520 χλστ. με το μεταξόνιό του να ανέρχεται στα 2.580 λστ. Σε γενικές γραμμές, το στυλ του Stonic χαρακτηρίζεται από απλότητα και όχι φλυαρία ή τόλμη, όπως αυτή εκφράζεται από άλλα crossover. Εξάλλου και ο ίδιος ο διευθυντής σχεδίασης της μάρκας, Peter Schreyer, περιγράφει τον σχεδιασμό του Stonic ως «η απλότητα της ευθείας γραμμής». Πάντως, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, περιμετρικά του αμαξώματος, φροντίζουν να τονίζουν την σκληροτράχηλη πλευρά του, ενώ οι πίσω κολόνες προσδίδουν σπορ χαρακτήρα χάρη στον σχεδιασμό τους.

Γνώριμη εμφάνιση στο εσωτερικό

Αν γνωρίζεις το εσωτερικό του Kia Rio, τότε δεν θα εκπλαγείς βλέποντας αυτό του Stonic, καθώς έχουμε να κάνουμε με την ίδια αρχιτεκτονική και αισθητική. Και πάλι η εικόνα που συναντάμε είναι αποτέλεσμα των σχεδιαστικών ομάδων σε Ευρώπη και Κορέα, ενώ μπορείς να το εξατομικεύσεις μέσα από πλήθος επιλογών. Οι «καθαρές» γραμμές αφήνουν χώρο στην εργονομία, όπως διαπιστώσαμε και στην πράξη, τα σκληρά πλαστικά είναι αρκετά καλά και η συναρμογή το ίδιο. Το ταμπλό έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό, σε μία προσπάθεια να τονιστεί ο οδηγοκεντρικός σχεδιασμός του. Τα βλέμματα κεντρίζει η οθόνη 7,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto και προαιρετικό διαθέτει σύστημα πλοήγησης. Οι διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον κλιματισμό, η διχρωμία σε ταμπλό και πάνελ θυρών, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος αλλά και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων ολοκληρώνουν το αισθητικό παζλ στην καμπίνα. Η τελευταία μάλιστα είναι αρκετά πρακτική καθώς διαθέτει αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα, μεγάλες τσέπες στις πόρτες εμπρός και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες, αφήνοντας 352 λίτρα στον χώρο αποσκευών με το διπλό δάπεδο, που φτάνει στα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Πρόθυμος και πολιτισμένος ο 1.6 CRDi

Ο νέος 1.600άρης ντίζελ αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 2.750 σ.α.λ. Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Kia Stonic, στην συγκεκριμένη έκδοση, αντιλαμβάνεσαι πως ταιριάζει ιδανικά στο συγκεκριμένο μοντέλο, αφού είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος χωρίς κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους, τραβάει από τις χαμηλές στροφές και προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις εν κινήσει. Όσον αφορά τα νούμερα των επιδόσεων, για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 175 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας τα 6,1 λίτρα/100 χλμ. Όσον αφορά στις εκπομπές CO2 αυτές είναι στα 109 γρ./χλμ.

Δείτε όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Kia

Στιβαρό και ασφαλές

Οδηγώντας το νέο Kia Stonic αντιλαμβάνεσαι πως οι άνθρωποι της Kia δεν περιαυτολογούσαν όταν μας έλεγαν κατά την παρουσίαση πως αυτό το μοντέλο τους είναι από τα καλύτερα που έχουν φτιάξει ποτέ οδηγικά. Και δεν θα μπορούσαν να κάνουν αλλιώς καθώς ο ανταγωνισμός καραδοκεί με άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα. Το Stonic έχει καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι αποδεκτή για τους ελληνικούς δρόμους. Αρκετά σφικτή για να ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος, χαρίζει άμεσες αντιδράσεις στις απότομες αλλαγές πορείας αλλά αφαιρεί πόντους από την άνεση. Οι μηχανικοί της Kia έδωσαν προτεραιότητα στην οδική συμπεριφορά του Kia Stonic και αυτό φαίνεται από τα πρώτα χιλιόμετρα. Το τιμόνι από την άλλη είναι άμεσο και γρήγορο, ο επιλογέας έχει ευχάριστη αίσθηση και δεν σκαλώνει κατά το κούμπωμα των σχέσεων, ενώ το πεντάλ των φρένων είναι προοδευτικό. Φυσικά το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Stonic εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που το καθιστούν ακόμη πιο ασφαλές. Όσον αφορά στην επίδοσή του στα τεστ ασφάλειας, χωρίς το Safety Pack κατάφερε να αποσπάσει τρία αστέρια στην προστασία επιβατών, ενώ με το Safety Pack (προαιρετικός εξοπλισμός με κόστος 1.000 ή 1.600 ευρώ αναλόγως έκδοσης) πέντε αστέρια και αισθητά καλύτερη επίδοση στους επιμέρους τομείς. Να πούμε εδώ πως το πακέτο περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές και υπεραστικές συνθήκες, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, αυτοματισμό μεγάλης σκάλας προβολέων, οθόνη πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης, προειδοποίηση οχήματος στην νεκρή γωνία, προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας κατά την όπισθεν.

(+) Εξωτερική σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, δυνατότητες εξατομίκευσης, 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα

(-) Άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.582
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.500 - 2.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
175
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.140
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.580
Βάρος (κιλά)
1.255
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
352
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.660