Οδηγούμε το νέο Kia Stonic (+τιμές, εξοπλισμοί, κινητήρες)

Το πρώτο μικρό SUV της Kia, το Stonic έφτασε και στη χώρα μας γεμάτο εφόδια και με πολλά πλεονεκτήματα για να θέσει πρωταγωνιστική υποψηφιότητα σε μια κατηγορία με πολλούς και δυνατούς αντιπάλους. Η σπορτίφ σχεδίασή του, το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ και οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές αποτελούν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του που κλέβουν τις εντυπώσεις, όπως διαπιστώσαμε από την επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο στους δρόμους της χώρας μας (είχε προηγηθεί και η παρουσίαση του Stonic στο Βερολίνο), στα πλαίσια της πρώτης πανελλαδικής παρουσίασής του.

Από 13.990 ευρώ και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό

Οι τιμές του Stonic είναι ιδιαίτερα ελκυστικές και από τις χαμηλότερες τις κατηγορίας, ενώ ακόμα και από τη βασική έκδοση ο εξοπλισμός είναι πλήρης. Το αρχικό Kia Stonic 1.2 MPI 84 PS κοστίζει 13.990 ευρώ (με έκπτωση 600 ευρώ συν χρηματοδότηση 3,9%) και ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ράγες οροφής, συναγερμό κ.λπ. Το Stonic 1.4 MPI 100 PS με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ξεκινά από τα 15.490 ευρώ, το 1.0 T-GDI 120 PS από 16.490 ευρώ και το ντίζελ 1.6 CRDi 110 PS από 17.660 ευρώ (και με στάνταρ μεταλλικό χρώμα).

Πατήστε Εδώ για τον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων

Δυναμική και ελκυστική εμφάνιση

Το πρώτο στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον στο Stonic, είναι ο μοντέρνος, δυναμικός και πολύ νεανικός σχεδιασμός του αμαξώματός του, ενώ το ξεχωριστό του στιλ τονίζουν περαιτέρω οι 20 χρωματικοί συνδυασμοί με τα 9 χρώματα αμαξώματος και 5 για την οροφή, καθώς και οι ζάντες των 15 – 17 ιντσών. To Stonic έχει σχεδιαστεί στο ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη (Γερμανία), σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας. Από πλευράς διαστάσεων, το Stonic έχει με μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. (1.520 χλστ. με τις 17άρες ζάντες) και μεταξόνιο 2.580 χλστ., ενώ διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος 165 χλστ. ή 183 χλστ. με τις 17 ιντσών ζάντες.

Μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του Stonic ακολουθεί τη νέα σχεδίαση και αρχιτεκτονική που έχουμε δει σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Kia, όπου κυριαρχούν οι καθαρές γραμμές, τα λίγα χειριστήρια και στάνταρ οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό. Η μινιμάλ αισθητική λειτουργεί υπέρ της εργονομίας, σε συνδυασμό την σωστή θέση οδήγησης και τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια. Από πλευράς κατασκευής, η συναρμογή των επιμέρους σκληρών πλαστικών είναι στιβαρή και προσεγμένη, ενώ το φινίρισμα αναβαθμίζουν τα διάφορα διακοσμητικά στο ταμπλό. Θετικές κριτικές αποσπά το εσωτερικό του Stonic και σε ανέσεις, αφού παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι αρκετοί για δύο ενήλικους επιβάτες, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με το τετραγωνισμένο σχήμα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο.

Δείτε ακόμη: Μικρά 1.000άρια turbo στις χαμηλότερες τιμές

Ευχάριστο και φιλικό στην οδήγηση

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει ο οδηγός του Stonic, αντιλαμβάνεται άμεσα την προσοχή που έχουν δώσει οι μηχανικοί της μάρκας στην οδική συμπεριφορά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του στο δρόμο, χωρίς να επιβαρύνεται η άνεση. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με υδραυλικά αμορτισέρ και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω έχει σφιχτή ρύθμιση και συνδυάζεται με κοντή κρεμαγιέρα με 2,52 στροφές από άκρη σε άκρη και ένα στιβαρό πλαίσιο με πολλές ενισχύσεις και ευρεία χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής. Στα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε με το Stonic στις ορεινές διαδρομής της Πεντέλης και του Μαραθώνα μείναμε πολύ ικανοποιημένοι από την σταθερότητα που παρουσιάζει ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, χάρη στα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις στις στροφές και τη βοήθεια διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων, μεταξύ των οποίων το Torque Vectoring και το Cornering Brake Control που φρενάρουν τους εσωτερικούς τροχούς για μείωση της υποστροφής. Επίσης, εκτιμήσαμε και τον χαμηλό θόρυβο κύλισης. Παράλληλα, το τιμόνι είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού και έχει ακριβή πληροφόρηση, ενώ τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) ακινητοποιούν έγκαιρα το αυτοκίνητο.

Ευρεία γκάμα κινητήρων για κάθε ανάγκη

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Stonic είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες βενζίνης (1.2 MPI 84 PS, 1.4 MPI 100 PS, 1.0 T-GDI 120 PS) και το ντίζελ 1.6 CRDi 110 PS. Με αυτόματο κιβώτιο θα διατεθεί τον Ιούνιο του 2018 το 1.0 T-GDI (7DCT) και με 6άρι αυτόματο το ντίζελ. Εμείς, οδηγήσαμε το Stonic με τον 1.400άρη και τον πετρελαίου, όπου και στις δύο περιπτώσεις οι εντυπώσεις που μας άφησαν ήταν πολύ καλές. Ο αναβαθμισμένος 1.4 MPI 100 PS συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο με βελτιωμένη αίσθηση και διακρίνεται για την καλή ελαστικότητά του και την ομαλή του λειτουργία. Ο νέος 1.600άρης ντίζελ των 110 ίππων και 260 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά στο Stonic, αφού είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος χωρίς κραδασμούς και ενοχλητικούς θορύβους, τραβάει από τις χαμηλές στροφές και προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις εν κινήσει.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Sportage 1.7 Diesel 141 hp DCT

Τεχνικά χαρακτηριστικά        
Έκδοση 1.2 MPI 1.4 MPI 1.0 T-GDI    1.6 CRDI
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.248 1.368 998 1.582
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 84/6.000 100/6.000 120/6.000 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 122/4.000    133/4.000    172/1.500 260/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,2 12,6 10,3 11,3
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) 20,6 17,0 11,6 11,1
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 165 172 184 175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)     5,2 5,5 5,0 4,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 118 125 115 109
Βάρος (κιλά) 1.145 1.160 1.185 1.255
Get it on Google Play Download on the App Store