Δοκιμή Kia Sportage 1.7 Diesel 141 hp DCT

6

Η Kia έχει ισχυρή παρουσία στα μικρομεσαία εκτός δρόμου οχήματα από το 1993 που παρουσιάστηκε το πρώτο Kia Sportage, το οποίο άλλαξε ριζικά στη δεύτερη γενιά του, το 2005. Πολύ πιο σύγχρονο και διαφορετικό ήταν το τρίτης γενιάς Sportage που λανσαρίστηκε το 2009, ενώ το υπάρχον Sportage που έκανε ντεμπούτο στα τέλη του 2015, παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό στην πολύ απαιτητική κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Τα όπλα που παρατάσσει είναι πολλά, όπως ο μοντέρνος σχεδιασμός, τα αυξημένα επίπεδα ανέσεων και ασφαλείας, η προσεγμένη ποιότητα και η υψηλή αξιοπιστία που συνοδεύει την Kia, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μεγάλων ερευνών που γίνονται σε Ευρώπη και Αμερική.

Διαβάστε ακόμα: Top 5 φθηνότερα μικρά diesel της αγοράς

Το νέο Kia Sportage διατίθεται στη χώρα μας με μία ευρεία γκάμα εκδόσεων εξοπλισμού και κινητήρων, σε τιμές που ξεκινούν από 19.590 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 λτ. 132 PS και από 20.890 ευρώ με τον 1.7 Diesel 115 PS (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο Kia). Εμείς, δοκιμάζουμε την πιο ισχυρή έκδοση του ντίζελ των 1.7 λτ. με τους 141 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο κοστίζει από 26.990 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό.

Επιβλητικό και σπορτίφ εξωτερικά

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος του νέου Kia Sportage παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον και καταφέρνει να προσελκύει πάνω του τα βλέμματα με τη μυώδη και δυναμική του εμφάνιση. Στο εμπρός άκρο κυριαρχούν η μεγάλη χαρακτηριστική μάσκα «tiger nose», τα ψηλά τοποθετημένα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και το ανάγλυφο καπό. Το πλαϊνό του μέρος έχει σφηνοειδή σχεδίαση, ενώ πίσω η μεγάλη αεροτομή οροφής και τα οριζόντια φωτιστικά σώματα που εκτείνονται σε όλο το πλάτος τονίζουν την σπορτίφ εικόνα του. Το νέο Sportage μεγάλωσε σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο σε μήκος κατά 40 χλστ. (4.480 χλστ.) και σε μεταξόνιο κατά 30 χλστ. (2.670 χλστ.), ενώ ο αεροδυναμικός του συντελεστής μειώθηκε από 0,35 σε 0,33 Cd.

Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Στον θάλαμο των επιβατών του νέου Kia Sportage κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες στο ταμπλό, καθώς και η στραμμένη προς τον οδηγό κονσόλα. Στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται η στάνταρ οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας. Πιο κάτω είναι τοποθετημένα τα μπουτόν για τον χειρισμό της οθόνης και του διζωνικού κλιματισμού, οι ενδείξεις του οποίου όμως απεικονίζονται μόνο στην οθόνη και δεν διευκολύνουν ιδιαίτερα τον οδηγό. Θήκες για μικροαντικείμενα και θέσεις για ποτήρια υπάρχουν ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, στη βάση της κονσόλας, στο υποβραχιόνιο και στις πόρτες. Επίσης, ο οδηγός κάθεται σωστά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και καθίσματος.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Tucson 1.7D 141 PS

Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και στο άνω τμήμα των θυρών. Ωστόσο, απουσιάζει μαλακή επένδυση στις πόρτες, στο σημείο που ακουμπούν οι αγκώνες. Καλής ποιότητας είναι και τα επιμέρους σκληρά πλαστικά, ενώ η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα προσεγμένο. Στα πλεονεκτήματα του εσωτερικού ανήκουν οι πολύ άνετοι χώροι για τη φιλοξενία έως 5 ενήλικων επιβατών, καθώς και το μεγάλο (αλλά ρηχό) πορτ μπαγκάζ των 503 λίτρων. Την πρακτικότητα ενισχύει με την σειρά τους η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης του διαιρούμενου πίσω καθίσματος, από 23 έως 37 μοίρες.

Εξαιρετικά άνετο στο δρόμο

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει κανείς στο τιμόνι του νέου Kia Sportage θα εκτιμήσει ιδιαίτερα (όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες) την υψηλή άνεση που προσφέρει η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του. Η μαλακή της ρύθμιση σε συνδυασμό με τις αυξημένες διαδρομές και τα υψηλού προφίλ ελαστικά 215/70 με τις 16 ιντσών ζάντες είναι κατάλληλα για τους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, αλλά και για την κίνηση σε χώμα, μέχρι εκεί που βάζει τα όρια η έλλειψη τετρακίνησης (4×4 είναι το 1.6 Turbo 177 hp και τα 2.0 Diesel 136 hp, 185 hp). Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση, τον χαμηλό θόρυβο κύλισης και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το Sportage είναι πολύ ξεκούραστο σε κάθε κοντινή ή πιο μακρινή πολύωρη διαδρομή. Κινούμενο σε σβέλτους ρυθμούς στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, το αμάξωμά του παρουσιάζεται σταθερό και ο οδηγός αισθάνεται ασφαλής. Σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά τονισμένες υπό πίεση, ωστόσο οι τάσεις υποστροφής είναι ελεγχόμενες και διαχειρίσημες μέσω και της εμπλοκής του ESP. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση και αμεσότητα δεδομένου του προσανατολισμού του αυτοκινήτου στην άνεση, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς ακινητοποιούν αποτελεσματικά το αμάξωμα των σχεδόν 1,5 τόνων.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.7 λτ. CRDi 141 PS

Ο 1.7 λτ. κινητήρας πετρελαίου στην  πιο ισχυρή του έκδοση με τους 141 ίππους διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 7 ταχυτήτων, το οποίο έχει εξελιχθεί από την Hyundai – Kia. Ο συνδυασμός αυτός είναι επιτυχημένος και κατάλληλος για το Sportage, αφού και με τη βοήθεια τη ροπής των 340 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., το αυτοκίνητο επιταχύνει σβέλτα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.) και κυρίως εν κινήσει σε μια προσπέραση (60-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.). Το DCT διακρίνεται ακόμα για τις γρήγορες και ομαλές του αλλαγές, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Πολιτισμένη είναι και η λειτουργία του ντίζελ κινητήρα από πλευράς θορύβων και κραδασμών, οι οποίοι θα γίνουν αισθητοί μόνο σε υψηλές στροφές. Παράλληλα, μέσω του Drive Mode ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα Sport για πιο άμεση απόκριση του κινητήρα και αλλαγές των ταχυτήτων σε υψηλότερους ρυθμούς. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε στα 7,9 λτ./100 χλμ., τιμή σχετικά αυξημένη αλλά λογική για ένα SUV αυτής της ισχύος, μεγέθους και βάρους.

Διαβάστε ακόμα: Video: Το νέο Kia Stonic με κάθε λεπτομέρεια

(+) Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, λειτουργία κινητήρα και αυτόματου κιβωτίου, απόδοση κινητήρα

(-) Τραχύτητα κινητήρα στις υψηλές στροφές, «τσιμπημένη» κατανάλωση

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.685
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
141/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
340/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.480
Πλάτος (χλστ.)
1.855
Ύψος (χλστ.)
1.635
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.470
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
503
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.990