Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GLX VVT 102HP

10

Ακόμα και σήμερα, 20 χρόνια μετά την παρουσίασή του, το πρώτο Suzuki Jimny παραμένει στην κορυφή των επιλογών για τους λάτρεις της εκτός δρόμου οδήγησης. Το πλήρωμα του χρόνου, όμως, δεν αφήνει κανέναν εκτός. Για αυτό και η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού 4×4 μεγάλωσε, εκμοντερνίστηκε, παραμένοντας πιστό στις αρχές που έκαναν το όνομα «Jimny» συνώνυμο της περιπέτειας.

Το νέο Suzuki Jimny προσφέρεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις GL και GLX, με 5τάχυτο χειροκίνητο ή 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ακόμα και στη βασική GL η οποία κοστίζει από 18.470 ευρώ ο εξοπλισμός είναι πλήρης, με 6 αερόσακους, ESP, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, πακέτο ασφαλείας με σύστημα διατήρησης λωρίδας και προειδοποίησης σύγκρουσης, αλλά και ράδιο CD με MP3. Για ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με navigation, αυτόματο κλιματισμό και LED φώτα ημέρας θα πρέπει να δείτε την κορυφαία GLX της δοκιμής, η οποία τιμάται στις 20.390 ευρώ. Για το Jimny με το αυτόματο κιβώτιο το οι τιμές ξεκινούν από τα 20.070 ευρώ και 22.270 ευρώ αντίστοιχα.

Δείτε όλες τις δοκιμές νέων Suzuki

Αυθεντικό 4×4 εξωτερικά

Το νέο Suzuki Jimny διατήρησε τον τετράγωνο σχεδιασμό του προγενέστερου Jimny αλλά και του Samurai, αποτελώντας το μοναδικό καινούργιο σκληροτράχηλο 4×4 σε αυτές τις διαστάσεις και χρήματα. Οι πλαστικές προσθήκες στους θόλους των τροχών σε συνδυασμό με την απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος και την τετράγωνη διαμόρφωση του αμαξώματος, συνθέτουν ένα «στρατιωτικό» look που συλλέγει βλέμματα και ερωτήσεις στο οδηγό του.

Σε σχέση με τον προκάτοχο, οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει προς κάθε κατεύθυνση – εκτός μεταξονίου, που παραμένει στα 2.250 χλστ. Το μήκος είναι με την εξωτερική ρεζέρβα 3.645 χλστ., (3.480 χλστ. χωρίς τη ρεζέβρα), το πλάτος είναι 1.645 χλστ. και το ύψος είναι 1.720 χλστ. Οι κοντοί πρόβολοι έχουν αυξήσει τις γωνίες προσέγγισης και εξόδου στις 37 και 49 μοίρες αντίστοιχα, με τη γωνία ράμπας να φτάνει στις 28 μοίρες.

Ρετρό αλλά και σύγχρονο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Jimny συνδυάζει με επιτυχία militaire και high tech τεχνοτροπία. Ο λεβιές των ταχυτήτων και ο δεύτερος για την τετρακίνηση, η χειρολαβή από την πλευρά του συνοδηγού στο ταμπλό, οι ορατές βίδες στο ταμπλό και ο τετράγωνος πίνακας οργάνων αποτελούν ευχάριστη ρετρό νότα, η οποία δένει αρμονικά με την σπαρτιάτικη διαρρύθμιση του ταμπλό, με εξαίρεση την οθόνη αφής των 7 ιντσών και τα χειριστήρια του κλιματισμού. Από πλευράς ποιότητας τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι σκληρά και σου δίνουν την αίσθηση πως θα αντέξουν χρόνια κακουχίας, χάρη και στην στιβαρή τους συναρμογή. Η εργονομία διαθέτει κάποιες ιδιαιτερότητες, ωστόσο ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση (μόνο σε ύψος) και το κάθισμα δεν έχει ρύθμιση καθ’ύψος.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 140 PS 2WD

Εκεί που δεν τα καταφέρνει το ίδιο καλά -παραδοσιακά για Jimny- είναι στον τομέα των χώρων. Τα κεφάλια των 4 επιβατών δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, ευνοούμενα και από την απολύτως ευθεία γραμμή της οροφής. Τα γόνατα, ωστόσο, ακόμα και των εμπρός θα έρθουν συχνά σε επαφή με πλαστικά. Των πίσω δύσκολα θα αποχωριστούν τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, αν και σε σχέση με πριν σημειώνεται βελτίωση.

Κάτι που δεν ισχύει για το χώρο αποσκευών, ο οποίος με τα πίσω καθίσματα στην θέση τους είναι πρακτικά ανύπαρκτος (85 λίτρα). Αν τα αναδιπλώσεις πανεύκολα, με το πάτημα ενός διακόπτη, αυξάνεται στα 377 λτ. Οπότε δύο άτομα μπορούν να μεταφέρουν τις αποσκευές τους σε μια εκδρομή.

Με το μυαλό στο off roading

Το –αποκλειστικά made in Japan– Jimny είναι απολύτως ειλικρινές με τον οδηγό του, από την πρώτη ματιά. Όλη του η ουσία περιστρέφεται γύρω από την κατάποση βράχων, την διάσχιση ποταμιών, τις αναρριχήσεις πλαγιών και γενικότερα τον κόσμο μετά το πέρας της ασφάλτου. Το πιστοποιούν οι άκαμπτοι άξονες εμπρός-πίσω, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το πλαίσιο τύπου σκάλας, η παραδοσιακή τετρακίνηση με 3 διαφορικά, η επιλογή κοντών σχέσεων, τα μικτά ελαστικά και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων. Αν κάποιος κάνει το λάθος να το συγκρίνει με τα κλασικά SUV, κινδυνεύει να φανεί από επικριτικός μέχρι καυστικός.

Εντός δρόμου, το νέο Jimny σου προσφέρει ό,τι θα πρέπει να περιμένεις βάσει χαρακτήρα αν και έχει βελτιωθεί αισθητά, αφού πιο άνετο και με λιγότερες τάσεις πλεύσης και αναπηδήσεις από την ανάρτηση. Αργό τιμόνι με επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια και με σχεδόν 4 στροφές από άκρη σε άκρη (το οποίο, πάντως, «κόβει» πολύ, με μόλις 4,9 μέτρα στροφής), φρένα με αυξημένη νεκρή διαδρομή, θόρυβοι από ελαστικά, κινητήρα, μετάδοση και αέρα. Υπό πίεση θα εμφανίσει μικρότερες κλίσεις του αναμενόμενου, ελέω και των φαρδύτερων μετατροχίων σε σχέση με πριν, και θα χάσει την πρόσφυση -ελέω ελαστικών- γλυκά κι απολύτως ελεγχόμενα.

Διαβάστε επίσης: Πόσο καλά ξέρεις να κινείσαι εκτός δρόμου;

Και σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, το μοτίβο δεν αλλάζει. Τα 100 χλμ./ώρα αντιστοιχούν σε 3.100 σ.α.λ., ενώ το 5αρι κιβώτιο είναι εξαιρετικά κοντό, προκειμένου ο 1.500άρης κινητήρας των 102 ίππων και 130 Nm ροπής να βρίσκεται πάντα σε επαγρύπνηση. Η τελική των 145 χλμ./ώρα κάνει τα 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο ασύμφορα, τόσο από πλευράς καταπόνησης/κατανάλωσης (7,9 λίτρα/100 χλμ. η μέση τιμή της) του μοτέρ, όσο κυρίως από άποψη στάθμης θορύβου. Η διάταξη της ανάρτησης περνάει αναπηδήσεις στο εσωτερικό και ουσιαστικά, σε… παρακαλάει να της δώσεις χώμα και κροκάλα.

Αξεπέραστο στο χώμα

Εκτός δρόμου οι όροι αντιστρέφονται και το Jimny παίζει χωρίς αντίπαλο. Το τιμόνι μένει σταθερό και αφήνει τα χέρια σου ανεπηρέαστα ακόμα κι αν χτυπήσεις βράχο, τα φρένα -με το hill descent control- σου επιτρέπουν να κατεβαίνεις πλαγιές αγόγγυστα, η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και οι κοντοί πρόβολοι «καταπίνουν» πλαγιές και αναχώματα, οι άκαμπτοι άξονες και το μαλακό setup της ανάρτησης απορροφούν ακόμα και κρατήρες. Ίδιο νόμισμα με αυτό στην άσφαλτο, εντελώς διαφορετική όψη.

Το «αγριοκάτσικο» από την Ιαπωνία είναι τόσο ικανό, που σε πολλές περιπτώσεις δε χρειάζεται καν εμπλοκή τετρακίνησης – ούτε καν η μετακίνηση του βοηθητικού λεβιέ στο 4H. To 4L (Low) θα χρειαστεί μόνο σε… κάθετες εκκινήσεις σε ολισθηρό έδαφος, ή σε πολύ δύσκολα περάσματα, όπου βοηθά και το σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.135 κιλών.

+ Εκτός δρόμου εμφάνιση, χαρακτήρας, εκτός δρόμου δυνατότητες

– Τιμή, θόρυβος κινητήρα και μετάδοσης, κατανάλωση, οδηγική αίσθηση, χώροι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.462
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
130/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
-
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
145
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
154
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
285
Εμπρός ανάρτηση
Άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια
Πίσω ανάρτηση
Άξονας τριών συνδέσμων με ελικοειδή ελατήρια
Εμπρός φρένα
Δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.645
Πλάτος (χλστ.)
1.645
Ύψος (χλστ.)
1.720
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.250
Βάρος (κιλά)
1.135
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
85
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
73%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
52%
Επικουρικά συστήματα
50%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.470