Δοκιμή Toyota Yaris 1.0 VVT-i 69 hp

4

To Toyota Yaris είναι το απόλυτο best seller αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, αφού από το 2013 μέχρι σήμερα βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση των πωλήσεων, όχι μόνο στην κατηγορία του αλλά επί των συνολικών ταξινομήσεων. Πριν από ένα χρόνο, τον Ιούνιο του 2017 λανσαρίστηκε στη χώρα μας το ανανεωμένο Yaris με τις πολλές αλλαγές και βελτιώσεις στο σχεδιασμό και στα μηχανικά του μέρη (πάνω από 900 εξαρτήματα είναι καινούργια), αποκτώντας έτσι πιο σύγχρονη και ανταγωνιστική εικόνα.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Στην αρχική του έκδοση, το Toyota Yaris προσφέρεται με τον κινητήρα 1.0 λτ. VVT-i 69 PS, προσφέροντας σε χαμηλή τιμή αγοράς (από 11.530 ευρώ με το τρέχον όφελος των 550 ευρώ), ότι αναζητά κανείς από ένα μικρό, οικονομικό, ασφαλές και αξιόπιστο αυτοκίνητο για τις αστικές του μετακινήσεις. Το φθηνότερο Yaris Cool περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι ESP, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, ράδιο CD, Bluetooth, υποδοχή USB, συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και αυτόματη λειτουργία προβολέων και αισθητήρες βροχής. Να υπενθυμίσουμε ότι το Yaris διατίθεται ακόμα με τον κινητήρα 1.5 λτ. Dual VVT-iE 111HP (από 12.610 ευρώ), το υβριδικό 1.5 λτ. Hybrid 100HP (από 15.920 ευρώ) και το ντίζελ 1.4 λτ. D-4D 90HP (από 14.390 ευρώ).

Ζωηρός και οικονομικός ο 1.000άρης κινητήρας

Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ. με ισχύ 69 ίππων αποτελεί μια μικρή έκπληξη για το Toyota Yaris, αφού στις αστικές μετακινήσεις διαθέτει το απαιτούμενο νεύρο και ο οδηγός έχει την αίσθηση ενός πιο δυνατού μοτέρ. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται κυρίως για την προθυμία του και την αμεσότητά του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, κάτι στο οποίο βοηθά και το 5τάχυτο κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις (130 χλμ./ώρα με 4.000 σ.α.λ.) και τον εύχρηστο επιλογέα. Έτσι ακόμα και με 5η ταχύτητα σε επίπεδο δρόμο και με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, το 1.000άρι Yaris επιταχύνει χωρίς πρόβλημα. Εκεί που φαίνεται κυρίως η χαμηλή του ισχύ είναι σε ανηφορικά τμήματα, αφού θα χρειαστούν κατεβάσματα ταχυτήτων για να διατηρήσει τους ρυθμούς του. Όσον αφορά την λειτουργία του κινητήρα δεν λείπουν κραδασμοί κυρίως στο ρελαντί, ωστόσο από εκεί και πάνω δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες. Οι επιδόσεις του είναι απλά καλές δεδομένων των 69 ίππων και του ενός τόνου που ζυγίζει το αμάξωμα, με τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται στα 15,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 155 χλμ./ώρα. Στα θετικά του στοιχεία ανήκει η χαμηλή κατανάλωση βενζίνης, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ.

Ευκολοδήγητο και ασφαλές στο δρόμο

Το πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό του Yaris είναι η ευκολία στους χειρισμούς, η άνεση και η ευελιξία του στην πόλη, όπου άλλωστε θα κληθεί να διανύσει σχεδόν όλα τα χιλιόμετρά του. Η ανάρτησή του φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και εξασφαλίζει αρκετά καλή άνεση στους επιβάτες του σε συνδυασμό με το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς το μικρό Toyota παρουσιάζεται ασφαλές και είναι σε θέση να κάνει πιο μακρινές αποστάσεις χωρίς να κουράσει ιδιαίτερα. Στις ευθείες των εθνικών οδών κινείται άνετα μέχρι τα νόμιμα όρια, ενώ και στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η συμπεριφορά του προβλέψιμη και ελεγχόμενη. Το τιμόνι με την ελαφριά αίσθηση διαθέτει καλή αμεσότητα και απόκριση, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς (πίσω ταμπούρα στη βασική έκδοση Cool) επιβραδύνουν έγκαιρα το Yaris.

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό του Yaris έχει αποκτήσει πιο σύγχρονη εικόνα και βελτιωμένη ποιότητα μετά την περσινή ανανέωση, γεγονός που ισχύει φυσικά και για το μοντέλο με τον 1.000άρη κινητήρα. Από πλευράς κατασκευής συναντώνται μαλακά υλικά στο εμπρός τμήμα του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, ενώ τα σκληρά πλαστικά δείχνουν ανθεκτικά και ικανοποιούν με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνης αφής των 7 ιντσών του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων Toyota Touch 2 (στάνταρ από την έκδοση Active και άνω). Την πρακτικότητα ενισχύουν οι διάφορες θήκες, ωστόσο η θέση οδήγησης είναι πιθανόν να μη βολέψει κάποιους ιδιαίτερα λόγω του χαμηλά τοποθετημένου και με μικρή διαδρομή ρύθμισης σε απόσταση τιμονιού. Από πλευράς χώρων το Yaris είναι σε θέση να μετακινήσει με άνεση τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 279 λίτρα.

Δείτε ακόμη: Tα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα βενζίνης

(+) Τιμή, απόκριση κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες, ποιότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά, ευκολοδήγητος χαρακτήρας, κατανάλωση, 6ετής εγγύηση

(-) Κραδασμοί κινητήρα στο ρελαντί, θέση οδήγησης, απόδοση κινητήρα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
69/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
95/4.300
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
15,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
155
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
97,02
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι (ταμπούρα στην έκδοση Cool)
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.945
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
980
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
279
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.530