Οδηγούμε το Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130

5

Η Citroen ενισχύει την γκάμα της στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV με το C5 Aircross, το οποίο αποτελεί (προς το παρόν) τη ναυαρχίδα της γαλλικής μάρκας σε τιμή και διαστάσεις. Με μήκος 4,5 μέτρα τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV, ενώ πλησιάζει και τα μεσαία SUV, χωρίς να έχει να ζηλέψει από αυτά τίποτα σε τεχνολογία, ανέσεις και χώρους.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 λτ. PureTech 110 PS

Από πλευράς τιμών, το C5 Aircross ξεκινά από τα 22.500 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech 130 και με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό: ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, τρία πίσω ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα και με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Επιπλέον διατίθεται και σε ακόμα πιο πλούσιες εκδόσεις και με κινητήρες 1.6 PureTech 180, 1.5 BlueHDi 130 και 2.0 BlueHDi 180 (πατήστε εδώ για τις τιμές).

Μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο πήραμε στα πλαίσια της πανελλαδικής του παρουσίασης που έγινε στα Τρίκαλα Κορινθίας, όπου μας άφησε συνολικά πολύ θετικές εντυπώσεις.

Με επιβλητική εμφάνιση

Το Citroen C5 Aircross κερδίζει αμέσως τον παρατηρητή με την επιβλητική του παρουσία και το μοντέρνο του σχεδιασμό, δίχως να είναι φλύαρο αισθητικά και με περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Το αμάξωμά του έχει μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.670 χλστ. (με μπάρες οροφής) και μεταξόνιο 2.730 χλστ. Αξιοσημείωτη είναι η απόσταση των 230 χλστ. από το έδαφος, που βοηθά στις εκτός δρόμου εξορμήσεις, όπως επίσης και στο αίσθημα της ασφάλειας που απολαμβάνει ο οδηγός. Την ξεχωριστή εικόνα του αμαξώματος του C5 Aircross τονίζουν διάφορα μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως είναι τα full LED φώτα δύο επιπέδων εμπρός, το μακρύ και ψηλό καπό, η «αιωρούμενη» οροφή, το σχήμα «C» (από το Citroen) που σχηματίζεται με το χρώμιο στα πλευρικά παράθυρα και τα πίσω 3D LED φώτα. Επιπλέον, τα Airbump χαμηλά στις πόρτες και οι διακοσμητικές χρωματικές ενθέσεις τονίζουν περεταίρω το ξεχωριστό στιλ του αυτοκινήτου.

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Η ευρυχωρία, η πρακτικότητα και η κομψότητα, είναι τα βασικά στοιχεία που αντιλαμβάνεται άμεσα αυτός που θα εισέλθει στο εσωτερικό του C5 Aircross. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα χάρη στις πολλές γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ εκτιμά αμέσως το αναπαυτικό και φαρδύ κάθισμα. Το οριζόντιας διάταξης ταμπλό εντείνει την αίσθηση ευρυχωρίας και πλαισιώνεται από απαλές καμπύλες και γεωμετρικούς αεραγωγούς. Στο κέντρο κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ την υψηλή τεχνολογία υπογραμμίζει και ο πίνακας οργάνων με την προσαρμόσιμη ψηφιακή οθόνη TFT 12,3 ιντσών με τρία διαφορετικά στυλ γραφικών. Ποιοτικά έχει γίνει χρήση λεπτού μαλακού υλικού στην μπροστινή επιφάνεια του ταμπλό, όχι όμως και στο πάνω μέρος του, το οποίο αποτελείται από σκληρό πλαστικό. Ως σύνολο είναι προσεγμένο και αναβαθμίζεται από τον ιμάντα στο ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού, την ευρεία επιλογή επενδύσεων στα καθίσματα και τις 5 διαφορετικές εσωτερικές αποχρώσεις.

Δείτε ακόμη: Citroen AMI One: Δεν θες δίπλωμα και είναι μικρότερο από Smart

Μεγάλο ατού του C5 Aircross είναι οι πολύ άνετοι χώροι για 5 επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ. Στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν σε όλες τις εκδόσεις τρία ανεξάρτητα, ισομεγέθη συρόμενα (σε διαδρομή 150 χλστ.) και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα, τα οποία απογειώνουν την πρακτικότητα. Ο δε χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 580 λίτρα, μεγαλώνει στα 720 λίτρα με τη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός και φτάνει έως τα 1.630 λτ. με την αναδίπλωσή τους.

Πολύ άνετο και σταθερό στο δρόμο

Η Citroen είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την άνεση που προσφέρουν τα αυτοκίνητά της εδώ και δεκαετίες. Την ισχυρή αυτή παράδοση ακολουθεί πιστά και το C5 Aircross, το οποίο είναι σε θέση να μεταφέρει τους επιβάτες του ξεκούραστα σε κάθε διαδρομή. Η ανάρτηση με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions δίνει την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε ένα στρώμα αέρα, καθώς απορροφούνται αποτελεσματικά οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, εξαλείφοντας σχεδόν τις κάθετες ταλαντώσεις του αμαξώματος.

Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η εν λόγω ανάρτηση είναι αρκετά απλός. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών, ελατήριο και μηχανικό στοπ, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ (αναστολείς) σε κάθε πλευρά, το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση. Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και τα αναπαυτικά καθίσματα, το C5 Aircross είναι ιδανικό για την κάλυψη μακρινών αποστάσεων. Ταυτόχρονα η ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ ο οδηγός λαμβάνει καλή αίσθηση από το τιμόνι και τα φρένα.

Για καλύτερη πρόσφυση των εμπρός κινητήριων τροχών (δεν υπάρχει 4κίνητο) σε πιο δύσκολα οδοστρώματα υπάρχει το Grip Control με υποβοήθηση κατάβασης Hill Assist Descent, το οποίο μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα διαθέτει τις επιλογές Sand, All-Road, Snow ή ESP OFF και φυσικά την κανονική λειτουργία. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, που κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο άνετη και ασφαλής.

Πλήρης γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου

Για την κίνηση του C5 Aircross υπάρχουν σύγχρονα και αποδοτικά μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, όπως είναι τα βενζίνης 1.2 PureTech 130, 1.6 PureTech 180 και τα πετρελαίου 1.5 BlueHDi 130 και 2.0 BlueHDi 180. Όλα τα μοτέρ προσφέρονται και με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων EAT8 (στάνταρ στους κινητήρες των 180 ίππων), εκτός από το BlueHDi 130, το οποίο θα είναι διαθέσιμο προς τα τέλη του 2019 με το EAT8. Στα τέλη του 2019, το C5 Aircross θα είναι το πρώτο Citroen που θα εξοπλιστεί με ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης plug-in hybrid (PHEV), με εξαιρετικά μειωμένες εκπομπές CO2 και αυτονομία 60 χλμ. σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία.

Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.5 λτ. με τους 131 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και την ροπή των 300 Nm στις 1.750 σ.α.λ.. Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει στο αμάξωμα του C5 Aircross, προσφέροντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική ταχύτητα 189 χλμ./ώρα), χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (4,1 λτ./100 χλμ. και 106 γρ./χλμ. αντίστοιχα). Επιπλέον διακρίνεται για την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, που εκτιμάται ιδιαίτερα στις μακρινές και πολύωρες μετακινήσεις.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100

Συνολικά πρόκειται για ένα αρκετά αξιόλογο SUV, το οποίο μας κέρδισε τις πρώτες εντυπώσεις με την εξαιρετική του άνεση, τους μεγάλους χώρους, την πρακτικότητα και τον ξεχωριστό του σχεδιασμό.