Οδηγούμε το Kia XCeed 1.0 T-GDi 120 PS

32

Το νέο και πολύ ενδιαφέρον μέλος στην οικογένεια του Kia Ceed, το crossover XCeed πάτησε στους ελληνικούς δρόμους και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, λίγο καιρό μετά την Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στη Μασσαλία. Τιμές προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί, ωστόσο όπως πληροφορηθήκαμε θα γίνουν γνωστές στις 29 Οκτωβρίου.

Δείτε ακόμη: Kia Stonic με τιμή από 13.690 ευρώ

Επίσης, γνωρίζουμε ότι θα διαθέτει πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος εκτός των γνωστών στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας θα περιλαμβάνει από τη βασική του έκδοση τα συστήματα διατήρησης της λωρίδας, αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης σύγκρουσης, αυτόματης λειτουργίας των μεγάλων φώτων και Full LED φώτα. Στάνταρ θα είναι ακόμη η νέα οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Σε σχέση με το 5θυρο Ceed, το Kia XCeed δεν έχει καμία απολύτως ομοιότητα εξωτερικά, αφού το μόνο που δεν άλλαξε είναι οι εμπρός πόρτες. Όλο το υπόλοιπο αμάξωμα είναι τελείως διαφορετικό και πολύ ξεχωριστό σχεδιαστικά, αφού καταφέρνει και συνδυάζει την πρακτικότητα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά ενός hatchback.

Όμορφο και δυναμικό

Το XCeed τοποθετείται στην καρδιά της δημοφιλούς μικρομεσαίας κατηγορίας. Mε μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.826 χλστ. και ύψος 1.495 χλστ. είναι πιο μακρύ από το Ceed κατά 85 χλστ. (λόγω των μεγαλύτερων προβόλων κατά 20 χλστ. εμπρός και 60 χλστ. πίσω), πιο πλατύ κατά 26 χλστ. και πιο ψηλό κατά 48 χλστ. Το μεταξόνιο είναι ίδιο (2.650 χλστ.) και η απόσταση από το έδαφος είναι 172 χλστ. με τις ζάντες των 16 ιντσών και 184 χλστ. με τις 18άρες. Ορισμένα από τα πιο κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα είναι η φαρδιά μάσκα, οι λεπτές οριζόντιες λεπίδες στον προφυλακτήρα με την ασημί ποδιά, τα αιχμηρά φώτα με το μοτίβο ice cube, η τοξοειδής οροφή, τα πλαστικά προστατευτικά, τα λεπτά πίσω φώτα και ο διαχύτης με τις  δύο απολήξεις της εξάτμισης.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Sportage 1.6d 136 hp 48V Hybrid GT-Line

Πολύ προσεγμένο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του Kia XCeed η εικόνα είναι πιο γνώριμη, καθώς προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Ceed. Όμως, υπάρχουν νέα διακοσμητικά στοιχεία, ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά κατά 37 χλστ., ενώ η νέα μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10,25 ιντσών αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα του ταμπλό. Νέο στοιχείο αποτελεί ακόμη ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις ευδιάκριτες ενδείξεις και τις πολλές πληροφορίες. Το προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια ενισχύει με την σειρά τους η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα των υλικών, του φινιρίσματος και της συναρμογής. Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν ακόμη οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 426 λίτρων (+31 λτ. από το Ceed).

Ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση

Το νέο Kia XCeed διαφέρει αρκετά σε σχέση με το 5θυρο Ceed και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, λόγω του crossover προσανατολισμού του. Οι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχουν πιο μεγάλες διαδρομές και απορροφούν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς να δείχνουν σε καμία περίπτωση χαλαρές. Στις ευθείς το XCeed παρουσιάζεται πολύ σταθερό, όπως και στις στροφές, όπου παρατηρούνται ελαφρώς πιο τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος σε σχέση με το 5θυρο Ceed. Το τιμόνι προσφέρει το απαραίτητο βάρος και ακρίβεια, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι προβλέψιμη και ελεγχόμενη, ακόμα και σε πολύ πιεσμένους ρυθμούς σε κλειστές στροφές. Οι μηχανικοί της Kia τοποθέτησαν υδραυλικά στοπ στα εμπρός αμορτισέρ, αντικατέστησαν τα ελατήρια με πιο μαλακά κατά 7% εμπρός και 4% πίσω και ρύθμισαν εκ νέου την ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι και το ESC.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Kia Ceed 1.4 T-GDI 140 PS

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.0 T-GDi 120 PS

Η αρχική έκδοση βενζίνης του Kia XCeed τροφοδοτείται με τον γνωστό και πολύ αξιόλογο 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 T-GDi. Το μηχανικό αυτό σύνολο απόδοσης 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού δεν παρατηρούνται δονήσεις, κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι. Ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και επιταχύνει σβέλτα το αμάξωμα των 1.257 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ.). Επίσης, η Kia ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,4-5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 124-130 γρ./χλμ. Στην πράξη η κατανάλωση είναι σίγουρα πιο πάνω, ωστόσο πιο ολοκληρωμένη εικόνα θα έχουμε κατά τη διάρκεια της αναλυτικής δοκιμής του αυτοκινήτου.