Δοκιμή Kia Sportage 1.6d 136 hp 48V Hybrid GT-Line

27

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχώς εξελίσσουν νέες τεχνολογίες για να μειώσουν και άλλο την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων τους, προς όφελος όλων μας, τόσο σε οικονομικό, όσο και σε οικολογικό επίπεδο.

Δείτε ακόμη: Εντυπωσιακό εσωτερικό το νέο SUV Kia Mohave

Ο όμιλος Hyundai ανέπτυξε μια νέα ήπια υβριδική τεχνολογία σε συνδυασμό με κινητήρα πετρελαίου, η οποία αρχικά τοποθετήθηκε στα μικρομεσαία SUV μοντέλα της, το Hyundai Tucson 1.6 diesel και το Kia Sportage 1.6 diesel, ενώ αργότερα θα τη δούμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου.

Το 4ης γενιάς Kia Sportage λανσαρίστηκε πριν από λίγο καιρό στην ελληνική αγορά με το 48V Hybrid σύστημα σε ανταγωνιστικές τιμές και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό. Το Sportage 1.6d Hybrid κοστίζει από 22.990 ευρώ και 24.990 ευρώ με τους 115 και 136 ίππους αντίστοιχα. Με το ισχυρότερο μηχανικό σύνολο προσφέρεται στην σπορτίφ έκδοση GT-Line (28.990 ευρώ), με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7-DCT (από 27.490 ευρώ) και με 4κίνηση (από 27.990 ευρώ).

Δείτε ακόμη: Kia Stonic 1.6 Diesel με έκπτωση και χαμηλό επιτόκιο

Το Sportage GT-Line της δοκιμής διαθέτει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, την οποία ενισχύουν η μαύρη μάσκα και τα ίδιας απόχρωσης τμήματα, χαμηλά στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ, συνδυασμένα με ασημί ένθετα. Την σπορτίφ εικόνα του τονίζουν ακόμα οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 245/45, οι προβολείς ομίχλης εμπρός LED τύπου «Ice Cubes και τα πίσω φώτα LED. Στο εσωτερικό, υπάρχουν τιμόνι με επίπεδο το κάτω μέρος, πεντάλ αλουμινίου και επενδύσεις καθισμάτων με μαύρο δέρμα – γκρι ύφασμα.

Τι είναι το σύστημα 48V Hybrid;

Ο κινητήρας 1.6 λτ. diesel του νέου Kia Sportage 48V Hybrid ενσωματώνει μία μικρών διαστάσεων μπαταρία 0,44 kWh 48 volt ιόντων λιθίου, τοποθετημένη στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, καθώς και μια υβριδική μονάδα εκκινητήρα/γεννήτριας (MHSG). Αυτή συνδέεται με τον στρόφαλο του κινητήρα πετρελαίου και προσφέρει υποβοήθηση όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει, κάνοντας τη δουλειά του βασικού κινητήρα ευκολότερη. Κατά την επιβράδυνση ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, η μπαταρία φορτίζει. Σύμφωνα με την Kia, η βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, μπορεί να φτάσει μέχρι 10%.

Εξαιρετικός ο 1.6 diesel 136 hp 48V Hybrid

Ο νέος 1.600άρης CRDi των 136 ίππων (αντικατέστησε τον 1.7 λτ ντίζελ των 141 ίππων), μας άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις από την πρόσφατη δοκιμή του Sportage 1.6d 136 PS AWD, ενώ τώρα με το ήπιο υβριδικό σύστημα παρουσιάζεται ακόμα πιο ολοκληρωμένος. Καταρχήν, ξεχωρίζει η ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία του συστήματος start/stop, αφού απουσιάζει ο χαρακτηριστικός ήχος της μίζας. Στην εκκίνηση καθώς και στις επιταχύνσεις εν κινήσει, το 48V Hybrid υποβοηθά τον κινητήρα και παρέχει επιπλέον δύναμη στιγμιαία (υπάρχει σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων) και έτσι η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού πιο άμεση.

Δείτε ακόμη: Νέα Kia XCeed και Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid

Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την πολύ καλή ελαστικότητά του από τις χαμηλές στροφές χάρη και στην πλούσια ροπή των 320 Nm. Η δε λειτουργία του είναι εξαιρετικά πολιτισμένη, αφού ούτε κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό, ούτε ακούγεται το γνωστό κροτάλισμα των ντίζελ, σε σημείο που αναρωτιέται κανείς αν κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει μοτέρ πετρελαίου ή βενζίνης. Το δυνατό μοτέρ χαρίζει στο SUV των 1.6 τόνων βάρους σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) και εν κινήσει (60-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ.), ενώ η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 7,0 λτ./100 χλμ.

Άνεση και σιγουριά σε κάθε διαδρομή

Στο δρόμο, το Sportage 1.6 diesel 136 hp 48V Hybrid GT-Line κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ασφάλεια και άνεση που προσφέρει, την ψηλή θέση οδήγησης και τη δύναμη του κινητήρα. Τo GT-Line διαθέτει πιο σφιχτή ρύθμιση στις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις του, οι οποίες χαρίζουν στο αυτοκίνητο πιο στιβαρή αίσθηση, χωρίς να επιβαρύνεται ιδιαίτερα η παρεχόμενη άνεση, συγκριτικά τις πιο απλές «μαλακές» εκδόσεις. Σε συνδυασμό με τα πιο χαμηλού προφίλ ελαστικά και τις μεγάλης διαμέτρου ζάντες (245/45 R19), το Sportage εμφανίζει αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές.

Εκεί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές (για SUV), ενώ τάσεις υποστροφής θα εκδηλωθούν με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού, σε κλειστές στροφές. Ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι υπό γωνία, ωστόσο στις ευθείες σφίγγει με τεχνητό τρόπο. Στους αυτοκινητόδρομους, το Sportage ταξιδεύει άνετα, ήσυχα και ευθύβολα, μεταφέροντας ξεκούραστα τους επιβάτες του σε μακρινές αποστάσεις. Εκτός δρόμου, τα 172 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος είναι αρκετά για πατημένο χώμα, ωστόσο τα όρια θέτουν η έλλειψη τετρακίνησης (στο μοντέλο της δοκιμής) και τα ασφάλτινα ελαστικά.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Kia Sportage προσφέρει ό,τι αναζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV: Άνεση χώρων, προσεγμένη ποιότητα, πρακτικότητα και πλήρη εξοπλισμό. Σχεδιαστικά, οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες χαρακτηρίζουν το ταμπλό, όπως και τα μαλακά πλαστικά που συναντώνται έως τη βάση του παρμπρίζ, καθώς και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών μέχρι τους αγκώνες.

Η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη ελαφρά προς τον οδηγό, ενώ στο κάτω μέρος της συναντάμε (ασυνήθιστα πλέον) αρκετά κουμπιά για τον κλιματισμό και το μενού του συστήματος πολυμέσων. Η οθόνη των 7 ιντσών περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- και εργοστασιακό GPS στο GT-Line, το οποίο εξοπλίζεται και με έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων. Στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου ανήκουν και οι άνετοι χώροι που προσφέρει για έως 5 επιβάτες. Το ρηχό πορτ μπαγκάζ έχει ελαφρώς μικρότερη χωρητικότητα (439 λτ. έναντι 467 λτ.) λόγω της μπαταρίας που υπάρχει κάτω από το δάπεδο, ωστόσο και πάλι είναι αρκετό για τις αποσκευές μιας οικογένειας.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο crossover Kia XCeed

+ Σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι, φρένα, κινητήρας, 7ετής εγγύηση, κατανάλωση

– Ρηχός χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/2.000-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5-6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
144-157
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
266,4-290,45
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 320x28 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 302x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.495
Πλάτος (χλστ.)
1.855
Ύψος (χλστ.)
1.645
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.609
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
439
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.990€ (GT-Line από 28.990€)