Οδηγούμε το νέο crossover Kia XCeed

14

Η Kia διευρύνει και άλλο την γκάμα του νέου Ceed μετά το λανσάρισμα του 5θυρου Hatchback, του Sportswagon (στέισον βάγκον) και του Shootingbrake ProCeed με το νέο CUV (crossover utility vehicle) XCeed, το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά ενός hatchback.

Δείτε ακόμη: Νέα Kia XCeed και Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid

Παράλληλα, η οικογένεια του νέου Kia Ceed θα μεγαλώσει και άλλο με την προσθήκη των plug-in hybrid XCeed και Sportswagon (1.6 λτ. GDI 141 PS) που είδαμε από κοντά, και τα MHEV με τον 1.6 λτ. ντίζελ 115 & 136 PS και το 48V σύστημα σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος. Έτσι, το νέο Ceed με την πολύ πλούσια αυτή γκάμα θα καλύπτει το 93% της κατηγορίας, προσφέροντας ότι αναζητήσει ο αγοραστής από ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο.

Εμείς, ταξιδέψαμε στη Μασσαλία για να οδηγήσουμε το νέο XCeed στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και όλες τις πληροφορίες για το αυτοκίνητο.

Ευρωπαϊκό και πλούσια εξοπλισμένο

Το νέο μικρομεσαίο crossover της Kia θα παράγεται στη Ζιλίνα της Σλοβακίας και φυσικά θα συνοδεύεται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χλμ., ενώ η εξέλιξή του έχει γίνει σε ευρωπαϊκούς δρόμους. Στην Ελλάδα θα λανσαριστεί στα τέλη Οκτωβρίου με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος εκτός των γνωστών στοιχείων ανέσεων και ασφαλείας θα περιλαμβάνει από τη βασική του έκδοση τα συστήματα διατήρησης της λωρίδας, αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης σύγκρουσης, αυτόματης λειτουργίας των μεγάλων φώτων και Full LED φώτων. Στάνταρ θα είναι ακόμη η νέα οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ δεν αποκλείεται να τοποθετηθεί ακόμα και από την πρώτη έκδοση η μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη οθόνη των 10,25 ιντσών με τις πολλές εφαρμογές και το UVO Connect με τα 7 χρόνια δωρεάν υπηρεσιών και αναβαθμίσεων. Πιο αναλυτικά στοιχεία εξοπλισμού ανά έκδοση και τιμών δεν ανακοινώθηκαν και θα γίνουν γνωστά κοντά στο λανσάρισμα του XCeed στην Ελλάδα.

Δείτε ακόμη: Kia Stonic 1.6 Diesel με έκπτωση και χαμηλό επιτόκιο

Όμορφο, δυναμικό και ξεχωριστό

Το XCeed είναι σχεδιασμένο από την αρχή, αφού το μόνο κοινό στοιχείο του με το 5θυρο Ceed είναι οι εμπρός πόρτες. Όλα τα υπόλοιπα τμήματα του αμαξώματος είναι νέα και αυτό φαίνεται από την πρώτη ματιά. Οι σχεδιαστές της Kia δημιούργησαν ένα ξεχωριστής αισθητικής αυτοκίνητο, το οποίο δεν περνάει απαρατήρητο, ειδικά στο νέο και εντυπωσιακό χρώμα Quantum Yellow που βλέπετε στις φωτογραφίες. Επίσης, υπάρχουν 11 ακόμα διαφορετικά χρώματα για να καλύψουν κάθε γούστο.

Το XCeed με μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.826 χλστ. και ύψος 1.495 χλστ. είναι πιο μακρύ από το Ceed κατά 85 χλστ. (λόγω των μεγαλύτερων προβόλων κατά 20 χλστ. εμπρός και 60 χλστ. πίσω), πιο πλατύ κατά 26 χλστ. και πιο ψηλό κατά 48 χλστ. Το μεταξόνιο έχει παραμείνει στα 2.650 χλστ. και η απόσταση από το έδαφος είναι 172 χλστ. με τις 16άρες ζάντες και 184 χλστ. με τις 18άρες.

Δείτε ακόμη: Αγωνιστικό Kia Stinger GT420 με 422 άλογα

Εξωτερικά, το πλάτος του Kia XCeed τονίζουν η φαρδιά μάσκα, οι λεπτές οριζόντιες λεπίδες στον προφυλακτήρα και η ασημί ποδιά πιο χαμηλά. Το δυναμισμό του ενισχύει το πιο μακρύ και ψηλό εμπρός καπό, καθώς και τα αιχμηρά φώτα με το μοτίβο ice cube. Στο πλάι η τοξοειδής οροφή, τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ, το νίκελ πλαίσιο στα παράθυρα, καθώς και οι ζάντες αλουμινίου των 16 ή 18 ιντσών με ελαστικά 205/60 R16 ή 235/45 R18 συνθέτουν ένα καλαίσθητο σύνολο. Ιδιαίτερα μυώδες είναι το πίσω άκρο του XCeed με τους τονισμένους ώμους, το διαχύτη με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, τα LED οριζόντια φωτιστικά σώματα, το κεκλιμένο παρμπρίζ και την ενσωματωμένη αεροτομή στο καπό.

Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Kia XCeed ακολουθεί την αρχιτεκτονική του Ceed, όμως υπάρχουν πολλά νέα στοιχεία. Καταρχήν, ο οδηγός κάθεται πιο ψηλά (+37 χλστ.), κάτι που αμέσως βελτιώνει την ορατότητα. Νέο σχεδιασμό έχει η αρχική οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ και η νέα των 10,25 ιντσών αναβαθμίζει με την σειρά της σημαντικά την συνολική εικόνα του εσωτερικού. Σε συνδυασμό με τα κίτρινα διακοσμητικά, τις αντίστοιχης απόχρωσης ραφές στα καθίσματα και στις πόρτες (στο Yellow Colour Pack), τις ασημί επενδύσεις και τη μαύρη οροφή, ενισχύεται ο σπορτίφ χαρακτήρας του αυτοκινήτου.

Νέο στοιχείο αποτελεί και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών με τις ευδιάκριτες ενδείξεις, τις πολλές πληροφορίες και την εναλλαγή γραφικών με το πάτημα του διακόπτη Sport (στα μοντέλα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων). Τις πολύ καλές εντυπώσεις που λαμβάνει κανείς από το εσωτερικό του XCeed συμπληρώνουν η πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 426 λίτρων (+31 λτ. από το Ceed).

Άνετο και ασφαλές στο δρόμο

Εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το Ceed, το XCeed παρουσιάζει διαφορές και στο στήσιμο των ανεξάρτητων σε όλους τους τροχούς αναρτήσεων, λόγω του crossover χαρακτήρα του. Από τα χιλιόμετρα που διανύσαμε στους δρόμους εντός της Μασσαλίας αλλά και εκτός αυτής σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακές διαδρομές, το αυτοκίνητο μας άφησε πολύ ικανοποιημένους με την πολύ καλή ισορροπία που προσφέρει μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Οι μηχανικοί της Kia τοποθέτησαν υδραυλικά στοπ στα εμπρός αμορτισέρ, αντικατέστησαν τα ελατήρια με πιο μαλακά κατά 7% εμπρός και 4% πίσω, επαναρύθμισαν την ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, επαναπρογραμμάτισαν το ESC και τοποθέτησαν μεγαλύτερα δισκόφρενα (στο 1.6 λτ. Turbo). Το XCeed ταξιδεύει ξεκούραστα τους επιβάτες του χάρη και στο χαμηλό θόρυβο από την κύλιση και τη γενικότερα προσεγμένη πρόσθετη ηχομόνωση, ενώ παρά το γεγονός ότι είναι πιο «μαλακό» από το Ceed, παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση, πολύ σταθερό και ασφαλές σε κάθε περίπτωση.

Πλήρης γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου

Αρχικά το XCeed θα λανσαριστεί με τα γνώριμα από το Ceed μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.0 T-GDi 120 PS, 1.4 T-GDi 140 PS, 1.6 T-GDi 204 PS και τα πετρελαίου 1.6 CRDi 115 PS και 136 PS. Όλα συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT (εκτός του 1.0 T-GDi).

Εμείς οδηγήσαμε τις δύο εκδόσεις που αναμένεται να συγκεντρώσουν περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον, τις 1.4 T-GDi 140 PS και 1.6 CRDi 136 PS. Αμφότεροι οι κινητήρες διαθέτουν αρκετή ισχύ και κινούν με άνεση το αυτοκίνητο, είναι ελαστικοί από τις χαμηλές στροφές και με ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, ενώ ειδικά στο ντίζελ απουσιάζει κάθε κραδασμός και ενοχλητικός θόρυβος. Πιο αναλυτικά τεχνικά στοιχεία και επιδόσεις μπορείτε να δείτε στους παρακάτω πίνακες.

Έκδοση 1.0 T-GDi 1.4 T-GDi 1.6 T-GDi
Κυβισμός (κ.εκ.) 998 1.353 1.591
Ταχύτητες 6 6/7DCT 6/7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 120/6.000 140/6.000 204/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500-4.000 242/1.500-3.200 265/1.500-4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,3 9,4 (9,5) 7,7 (7,5)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 186 200 (200) 220 (220)
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,4-5,7 6,0-6,2 (5,7-5,9) 6,7-6,9 (6,2-6,5)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 124-130 137-142 (130-135) 153-158 (143-148)
Βάρος (κιλά) 1.257 1.270 (1.300) 1.315 (1.342)
Έκδοση 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 1.598
Ταχύτητες 6/7DCT 6/7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/4.000 136/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 280/1.500-2.750 (300/1.500-2.500) 280/1.500-2.750 (320/2.000-2.250)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,4 (11,1) 10,6 (10,1)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 (190) 196 (198)
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,1-4,3 (4,4-4,6) 4,3-4,4 (4,4-4,6)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 109-114 (115-120) 112-117 (117-122)
Βάρος (κιλά) 1.340 (1.365) 1.340 (1.365)