Οδηγούμε το νέο μικρό SUV Skoda Kamiq

Μετά τα πολύ επιτυχημένα Kodiaq και Karoq, η Skoda εισέρχεται και στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV με το Kamiq, το οποίο οδηγήσαμε από τη Βασιλεία της Ελβετίας στο Στρασβούργο της Γαλλίας και πίσω, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS

Το τρίτο και πιο νέο SUV της Skoda έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει, αφού προσφέρει ότι αναζητήσει κανείς -και με το παραπάνω- από ένα τέτοιο αυτοκίνητο: Ασφάλεια, χώρους, ανέσεις, ποιότητα, τεχνολογία, πρακτικότητα και αποδοτικούς κινητήρες. Στην Ελλάδα το Kamiq θα λανσαριστεί τον Οκτώβριο, με πιο πλούσιο εξοπλισμό σε σχέση με το Scala (στο οποίο βασίζεται) και σε τιμές που θα κυμαίνονται γύρω στα 1.000-1.500 ευρώ παραπάνω από το νέο μικρομεσαίο Skoda. Οι προβολείς LED και τα αντίστοιχα πίσω φώτα είναι στάνταρ, όπως επίσης και τα συστήματα LaneAssist (Υποβοήθηση Λωρίδας), FrontAssist με City Emergency Brake και Predictive Pedestrian Protection (Εμπρός Υποβοήθηση με Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης στην πόλη και Προληπτική Προστασία Πεζών) καθώς και Multi-CollisionBrake (Πέδηση Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων).

Ελκυστικό και με νέα σχεδιαστικά στοιχεία

Το Kamiq κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον σχεδιασμό του, ο οποίος υιοθετεί ορισμένα σχεδιαστικά γνωρίσματα από το Kodiaq και το Karoq, όπως είναι το καπό, ο εμπρός προφυλακτήρας και τα πλαϊνά νεύρα, όμως οι διαχωρισμένοι προβολείς, με τα φώτα ημέρας πάνω από το κύριο σώμα των προβολέων συναντώνται για πρώτη φορά. Το πίσω άκρο είναι αρκετά αιχμηρό, ενώ και εδώ αντί για το λογότυπο υπάρχει η πλήρης αναγραφή, σε κεφαλαία, του ονόματος «SKODA», όπως στο Scala και στο ανανεωμένο Superb. Από πλευράς διαστάσεων, το Kamiq έχει μήκος έχει μήκος 4.241 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.531 χλστ., μεταξόνιο 2.651 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 188 χλστ.

Μοντέρνο και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό

Το Kamiq είναι το δεύτερο Skoda (μετά το Scala) που διαθέτει την καινούργια και πολύ επιτυχημένη -κατά την άποψή μας, φιλοσοφία σχεδίασης του εσωτερικού, για το οποίο υπεύθυνος είναι ο Έλληνας σχεδιαστής Δημήτρης Δαρκούδης. Μινιμάλ γραμμές και μοντέρνα στοιχεία συνθέτουν ένα κομψό σύνολο, δίνοντας την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλει και η πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, καθώς ολόκληρο το ταμπλό και ένα τμήμα των εμπρός θυρών αποτελούνται από μαλακό πλαστικό, το φινίρισμα είναι προσεγμένο, όπως και η συναρμογή. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα, ενώ οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι εξασφαλίζουν επιπλέον 26 λίτρα για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Δείτε ακόμη: «Τελικές» με το νέο Skoda Scala 1.5 TSI (+video)

Τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen ανήκουν στην τρίτη γενιά των συστημάτων infotainment του ομίλου και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Παράλληλα, η οθόνη του προαιρετικού Ψηφιακού Πίνακα Οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών είναι μία από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Πολυάριθμα είναι τα συστήματα υποβοήθησης και συνδεσιμότητας, υπάρχει ενσωματωμένη κάρτα eSIM, δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Skoda Connect, αλλά και η ψηφιακή βοηθός Laura, μέσω του νέου προηγμένου συστήματος φωνητικού ελέγχου. Σημείο αναφοράς για την κατηγορία είναι ακόμα οι άφθονοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, καθώς και το πορτμπαγκάζ των 400 λίτρων, το οποίο μπορεί να φτάσει έως και τα 1.395 λίτρα, αν αναδιπλωθούν οι ασύμμετρες πλάτες (60:40) του πίσω καθίσματος.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Η ελαφριά και στιβαρή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW στην οποία βασίζεται και το Kamiq (όπως και στο Scala), σε συνδυασμό με τις κατάλληλες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, χαρίζουν στο αυτοκίνητο πολύ καλά χαρακτηριστικά στο δρόμο. Σε σύγκριση με το Scala, το Kamiq διαθέτει μεγαλύτερου μήκους ελατήρια και αμορτισέρ, πιο μεγάλη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, ενισχυμένο πίσω άξονα, μεγαλύτερους τροχούς και τιμόνι με υδραυλική υποβοήθηση με διαφορετικό λόγο. Αλλαγές που έχουν γίνει για να αποφευχθούν οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές και οι τάσεις πλεύσης λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος, κάτι που ισχύει και στην πράξη.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS

Το Kamiq που οδηγήσαμε στους δρόμους της Αλσατίας με τους κινητήρες 1.0 TSI 116 PS και 1.6 TDI 116 PS συνδυάζει μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Ταξιδεύει με σιγουριά στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων μεταφέροντας ξεκούραστα τους επιβάτες του (στα συν και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης), ενώ εξίσου ασφαλές είναι και στους επαρχιακούς δρόμους, όπου προσφέρει μια σχετικά σφιχτή αίσθηση, χωρίς όμως να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ο Έλεγχος Σπορ Ανάρτησης (Sport Chassis Control) με τις επιλογές Normal, Sport, Eco και Individual. Ανάλογα το πρόγραμμα επηρεάζεται η ρύθμιση της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και η απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου ταχυτήτων (DSG).

Κινητήρες από 90 έως 150 ίππους

Η γκάμα των κινητήρων του Skoda Kamiq είναι γνώριμη και περιλαμβάνει τους 1.0 TSI των 95 και 116 ίππων, τον 1.5 TSI των 150 ίππων (με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων) και τον 1.6 TDI των 116 ίππων. Αργότερα θα λανσαριστεί και ο φυσικού αερίου 1.0 G-TEC των 90 ίππων. Στην Ελλάδα οι κινητήρες 1.5 TSI και 1.6 TDI συνδυάζονται στάνταρ με DSG κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων. Σε κάθε περίπτωση και ειδικά από τους 116 ίππους και πάνω, οι κινητήρες του Kamiq διαθέτουν αρκετή ισχύ και κυρίως ροπή, προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις, ομαλή λειτουργία και χαμηλά επίπεδα καταναλώσεων και εκπομπών ρύπων, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 1.0 TSI 1.0 TSI 1.0 TSI
Κινητήρας (κ.εκ.) 999 999 999
Ταχύτητες 5 6 DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 95/5.000-5.500 116/5.000-5.500 116/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 175/2.000-3.500 200/2.000-3.500 200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,1 9,9 10,0
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) 181 194 193
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 5,1-6,3 5,3-6,6 5,5-6,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 116-143 120-150 125-154
Βάρος (κιλά)* 1.214-1.373 1.231-1.390 1.251-1.409
Έκδοση 1.5 TSI 1.6 TDI
Κινητήρας (κ.εκ.) 1.498 1.598
Ταχύτητες DSG7 DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 150/5.000-6.000 116/3.250-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500-3.500 250/1.500-3.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8,4 10,4
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) 212 192
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) 5,0-5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 132-153
Βάρος (κιλά)* 1.277-1.436 1.364-1.510
*με οδηγό βάρους 75 κιλών
Get it on Google Play Download on the App Store