Οδηγούμε το νέο Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS

Πριν από 10 χρόνια, το Μάρτιο του 2010, η Nissan έκανε μεγάλη αίσθηση με την πρεμιέρα του Nissan Juke στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, για δύο βασικούς λόγους: Ο πρώτος αφορούσε τον ευφάνταστο έως εκκεντρικό του σχεδιασμό και ο δεύτερος ότι αποτελούσε το πρώτο κόμπακτ SUV. Με 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, παρέδωσε την σκυτάλη στο ολοκαίνουργιο, δεύτερης γενιάς Juke, το οποίο εμφανίζεται πιο ισορροπημένο και πλήρως βελτιωμένο.

Δείτε ακόμη: Νέα Nissan Micra, Qashqai και X-Trail N-TEC

Το νέο Nissan Juke βρίσκεται στην Ελλάδα, σε τιμές που ξεκινούν από 17.900 ευρώ (πατήστε εδώ για τιμές – εξοπλισμό). Κινητήρας υπάρχει μόνο ο turbo βενζίνης 1.0 DIG-T 117 PS, ενώ το 2021 θα παρουσιαστεί και υβριδικό. Ωστόσο, το νέο Juke δεν θα διατεθεί με μηχανικό σύνολο πετρελαίου.

Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης, από την Αθήνα έως τη Λιβαδειά και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.

Μοντέρνο και με στιλ αθλητικό

Με το πρώτης γενιάς Juke, η Nissan είχε προκαλέσει ανάμεικτα συναισθήματα ως προς τον σχεδιασμό του, αφού είτε αγαπήθηκε πολύ, είτε δεν άρεσε. Το νέο Juke εμφανίζεται σαφώς πιο κομψό, όμως παραμένει ξεχωριστό. Στο εμπρός άκρο ακολουθεί το μοτίβο του απελθόντος Juke, αλλά σε πιο σύγχρονη μορφή. Οι οβάλ LED προβολείς σε σχήμα Y, η μάσκα V-Motion και τα λεπτά φώτα LED ημέρας συνθέτουν μια επιθετική όψη. Οι έντονα ανάγλυφες επιφάνειες το κάνουν να δείχνει μυώδες, από όποια πλευρά και να το δει κανείς. Πίσω, θυμίζει εν μέρει το Qashqai και είναι πιο ήπιων τόνων σε σχέση με το εμπρός άκρο του.

Δείτε ακόμη: Πρωτοποριακό ηχομονωτικό υλικό από τη Nissan

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B, το νέο Juke παρόλο που μεγάλωσε αισθητά, ελάφρυνε 23 κιλά. Σε σχέση με το προγενέστερο Juke, το νέο είναι πιο μακρύ κατά 75 χλστ. (4.210 χλστ.), πιο πλατύ κατά 35 χλστ. (1.800 χλστ.) και πιο ψηλό κατά 31 χλστ. (1.596 χλστ.). Σημαντικά αυξημένο κατά 106 χλστ. είναι το μεταξόνιο (2.636 χλστ.), προς όφελος των χώρων, αλλά και της οδικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, υπάρχει μια σειρά από 11 χρώματα του αμαξώματος σε συνδυασμό με 3 χρώματα οροφής.

Ριζικά αναβαθμισμένο το εσωτερικό

Πλήρως αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του ολοκαίνουργιου Juke, το οποίο είναι αισθητά καλύτερο σε ποιότητα και χώρους. Επίσης, είναι πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά, διαθέτοντας ένα σπορτίφ «αέρα» και μοναδικά χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι το πρωτοποριακό ηχοσύστημα Bose Personal Plus, με τα ενσωματωμένα ηχεία στα προσκέφαλα οδηγού – συνοδηγού.

Την σημαντική αναβάθμιση σε ποιότητα συνθέτουν τα μαλακά υλικά που συναντώνται στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες, έναντι των σκληρών πλαστικών στο πρώτο Juke. Ο οδηγός κάθεται σωστά, έχει στη διάθεσή του πολλές ρυθμίσεις και καλύτερη ορατότητα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί το νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ ευχάριστη νότα αποτελούν οι στρογγυλοί αεραγωγοί. Από πλευράς χώρων, το νέο Juke προσφέρει στο πίσω κάθισμα αυξημένο κατά 5,8 εκατοστά χώρο για τα πόδια και 1,1 εκατοστά πιο πολύ αέρα για τα κεφάλια. Σημαντικά μεγαλύτερο σε άνοιγμα και χωρητικότητα, είναι και το πορτ μπαγκάζ των 422 λτ. (354 λτ. στο προγενέστερο Juke).

Ευχάριστο στην οδήγηση

Το Nissan Juke ξεχώριζε και για τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα, όχι όμως και για τις ανέσεις του. Το νέο Juke συνδυάζει πιο ισορροπημένα αυτά τα στοιχεία και είναι ενδιαφέρον οδηγικά, χωρίς να είναι κουραστικό. Στη διαδρομή που κάναμε από την Αθήνα στη Λιβαδειά και πίσω, το μικρό SUV της Nissan μας ταξίδεψε άνετα και με ασφάλεια. Οι αναρτήσεις του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και τις καμπές του αυτοκινητόδρομου, ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Επίσης, το τιμόνι προσφέρει θετική αίσθηση και σφίξιμο γύρω από τη θέση της ευθείας.

Δείτε ακόμη: Στην Αράχωβα με το Nissan X-Trail 1.3 160 PS DCT

Το D-Mode επιτρέπει στον οδηγό μέσω του διακόπτη που υπάρχει πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων, να επιλέξει τρεις λειτουργίες: Τις Eco, Standard και Sport, προκειμένου να ρυθμίζει την απόκριση του κινητήρα και την σκληρότητα των αναρτήσεων.

Αποδοτικός ο 1.0 DIG-T 117 PS κινητήρας

Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης των 999 κ.εκ. με τους 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και με ροπή 180 Nm στις 1.750-4.000 σ.α.λ., παρουσιάζει θετικά ως επί το πλείστον χαρακτηριστικά. Η λειτουργία του είναι ομαλή και πολιτισμένη χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ή κραδασμούς, μέχρι τις υψηλές στροφές. Οι επιδόσεις του ικανοποιούν, αφού προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. με το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο και 11,1 δλ. με το αυτόματο 7 DCT.

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνδυάζεται και με paddles στο τιμόνι, ενώ εξασφαλίζει γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Σύμφωνα με τη Nissan, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,9-6,3 λτ./100 χλμ. (6,1-6,5 λτ./100 χλμ. το DCT) και οι εκπομπές CO2 είναι 135-143 γρ./χλμ. (138-147) με το πρότυπο WLTP.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 PS DCT

Παρακολουθείστε και το βίντεο με το νέο Nissan Juke:

Get it on Google Play Download on the App Store