Οδηγούμε το νέο Toyota RAV4

136

Πριν από 25 χρόνια, το 1994 η Toyota με το RAV4 έκανε μια επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργώντας το πρώτο SUV μοντέλο, το οποίο συνδύαζε τα χαρακτηριστικά των χάτσμπακ μοντέλων με εκείνα των εκτός δρόμου. Μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του έχουν φτάσει τα 9 εκατομμύρια παγκοσμίως, ενώ το 2018 βρέθηκε στην πρώτη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων στην κατηγορία των SUV. Στη νέα από άκρη σε άκρη 5η γενιά του, το RAV4 αναβαθμίστηκε πλήρως σε τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα, χώρους, κινητήρες και οδηγικά χαρακτηριστικά, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το εντός και εκτός δρόμου στη Βαρκελώνη.

Δείτε ακόμη: Toyota Aygo με τιμή από 9.590 ευρώ

Στην ελληνική αγορά το νέο RAV4 θα πωλείται από 27.700 ευρώ με τον 2.0 λτ. κινητήρα, ενώ το υβριδικό θα κοστίζει γύρω στις 4.000 ευρώ χαμηλότερα στην αρχική του έκδοση από το προγενέστερο μοντέλο, δηλαδή περίπου από 36.000 ευρώ. Αναλυτικές τιμές θα ανακοινωθούν το πρώτο 10ημερο Φεβρουαρίου και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν προς τα τέλη Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου.

Πιο δυναμική εμφάνιση και νέα πλατφόρμα

Βασισμένο στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα GA-K (TNGA K), το νέο Toyota RAV4 απέκτησε πιο δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχεδιασμό και σε οδική συμπεριφορά. Από πλευράς διαστάσεων το μήκος του μειώθηκε κατά 5 χλστ. (4.600 χλστ.), το πλάτος αυξήθηκε κατά 10 χλστ. (1.855 χλστ.), το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 30 χλστ. (2.690 χλστ.) και το ύψος κόντυνε κατά 10 χλστ. (1.685 χλστ.). Στον σχεδιασμό του κυριαρχούν τα πολυγωνικά σχήματα και τα έντονα νεύρα, όπως είναι τα αιχμηρά εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, οι ανάγλυφες πλαϊνές επιφάνειες, ο μυώδης εμπρός προφυλακτήρας με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα και ο σπορτίφ πίσω προφυλακτήρας.

Μοντέρνο, πολύ άνετο και πολυτελές εσωτερικό

Μεγάλη είναι η αναβάθμιση που έχει γίνει και στο θάλαμο των επιβατών του νέου Toyota RAV4, ο οποίος αγγίζει την τελειότητα σε κάθε επίπεδο. Η μοντέρνα και χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες αισθητική του συνδυάζει ισορροπημένα μοντέρνα με μινιμάλ στοιχεία. Η 4,2 ιντσών TFT οθόνη στον πίνακα οργάνων και η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων θα ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Νέο στοιχείο αποτελεί ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέπτης, που λειτουργεί και ως αναλογικός και τοποθετείται για πρώτη φορά σε Toyota.

Δείτε ακόμη: Τα μυστικά του μοτέρ της νέας Toyota Supra (+video)

Μεγάλη βελτίωση έχει γίνει και σε ποιότητα κατασκευής και πλέον το νέο RAV4 διαθέτει premium χαρακτηριστικά. Ολόκληρο το ταμπλό αποτελείται από παχύ αφρώδες υλικό, ενώ ένα τμήμα του καλύπτεται από δέρμα με ραφές (μπλε στο υβριδικό), υλικό το οποίο συναντάται ακόμα στο πάνω μέρος και των τεσσάρων θυρών. Η συναρμογή είναι στιβαρή και δεν ακούστηκε ο παραμικρός τριγμός ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές που κινηθήκαμε. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης, χάρη στο πιο χαμηλά τοποθετημένο κατά 15 χλστ. κάθισμα και την αυξημένη κατά 50 χλστ. ρύθμιση της διαδρομής του τιμονιού. Ιδιαίτερα γενναιόδωρο είναι και σε χώρους το νέο RAV4, καθώς διαθέτει πολύ άνετο εσωτερικό για μετακινήσεις έως 5 επιβατών και μεγάλο πορτ μπαγκάζ 580 λίτρων (+79 λτ. από το προηγούμενο RAV4).

Άνετο και σίγουρο στο δρόμο

Η νέα πλατφόρμα GA-K που βασίζεται το 5ης γενιάς RAV4 προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη κατά 57% ακαμψία. Επιπλέον, εξασφαλίζει σχεδόν τέλεια αναλογία βάρους μεταξύ των δύο αξόνων (51/49%) και συνδυάζεται σε όλες τις εκδόσεις με διπλά ψαλίδα στον πίσω άξονα (εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον). Κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου στους δρόμους της Ισπανίας τα πρώτα στοιχεία που μας κέρδισαν γρήγορα ήταν η άνεση από την ανάρτηση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Στον αυτοκινητόδρομο το αμάξωμά του ήταν σταθερό, όπως και σε διαδρομές με στροφές όπου οι κλίσεις ήταν μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα. Επιπλέον, το τιμόνι προσφέρει καλύτερη αίσθηση χάρη στην τοποθέτηση της ηλεκτρικής υποβοήθησης από την κολόνα στον άξονα. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε και εκτός δρόμου, όπου το RAV4 Hybrid AWD-i που οδηγήσαμε πέρναγε πάνω από τις πέτρες και το χώμα χωρίς να μας ταλαιπωρεί. Στο συγκεκριμένο μοντέλο η μετάδοση στον πίσω άξονα γίνεται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, ενώ η κατανομή της ροπής μεταβάλλεται από 100:0 έως 20:80, ανάλογα τις συνθήκες. Με το πάτημα του μπουτόν Trail Mode που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων, αυτομάτως φρενάρει ο τροχός που βρίσκεται στον αέρα και μεταφέρεται η δύναμη στον τροχό που πατάει στο έδαφος για καλύτερη πρόσφυση και για να ξεκολλήσει πιο εύκολα το αυτοκίνητο σε έντονα ανάγλυφες επιφάνειες εκτός δρόμου. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ οδήγησης Normal, Eco ή Sport και το σύστημα αυτόματα μεταβάλλει την απόκριση του τιμονιού, των φρένων και του γκαζιού.

Νέοι κινητήρες βενζίνης και υβριδικό σύνολο

Για την κίνηση του νέου RAV4 υπάρχει ο νέος κινητήρας βενζίνης των 2.0 λτ. ισχύος 175 ίππων και το επίσης νέο υβριδικό σύνολο των 2.5 λτ. απόδοσης 218 ίππων στη 2κίνητη έκδοση και 222 ίππων στην 4κίνητη AWD-i. Το RAV4 2.0 λτ. συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή με το νέο αυτόματο Direct Shift-CVT και με μηχανικό σύστημα τετρακίνησης. Στην παρουσίαση του αυτοκινήτου υπήρχαν μόνο υβριδικά μοντέλα, τα οποία άλλωστε αναμένεται να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη (πάνω από 90%). Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι ομαλή και πιο αθόρυβη από πριν στο ταξίδι, ωστόσο κατά την πλήρη επιτάχυνση γίνεται αισθητή στους επιβάτες η παρουσία του μοτέρ βενζίνης. Οι επιταχύνσεις που εξασφαλίζουν τα 222 άλογα είναι γρήγορες από στάση και εν κινήσει, ενώ από την άλλη πλευρά η κατανάλωση που είδαμε κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα (γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ.).

Δείτε ακόμη: Σάρωσαν η Toyota και το Yaris στην Ελλάδα το 2018

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έκδοση 2.0 FWD 2.0 AWD Hybrid FWD Hybrid AWD-i
Κινητήρας (κ.εκ.) 1.987 1.987 2.487 2.487
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 175/6.600 175/6.600 218/- 222/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 208/4.300 208/4.300 221/3.600 221/3.600
0-100 χλμ./ώρα 9,8 (10,7) 9,9 (11,0) 8,4 8,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 (190) 190 (190) 180 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,0 (5,6) 6,2 (5,8) 4,5 4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 138 (127) 142 (134) 102 100
Βάρος (κιλά) 1.450 (1.480) 1.510 (1.560) 1.590 1.650
Σε παρένθεση το DCVT