Δοκιμή Kia Picanto 1.2 5d

1

Το Picanto δεύτερης γενιάς είναι ένα αυτοκίνητο που παρά το μικρό του μέγεθος κρύβει την πορεία εξέλιξης και βελτίωσης της Kia σε όλη την γκάμα της και σε όλα τα επίπεδα. Αν το πρώτο Picanto έφερε την Κia στον ευρωπαϊκό χάρτη των μίνι αυτοκινήτων, το τελευταίο έρχεται να πολεμήσει επί ίσοις όροις με τα πιο καταξιωμένα μοντέλα εκείνης. Με κύρια χαρακτηριστικά του την πρακτικότητα, το μοντέρνο σχεδιασμό και την ευελιξία, το Picanto των 1.2 λίτρων καθίσταται ένα πρώτης τάξεως αυτοκίνητο πόλης ικανό για πολλά περισσότερα από εκείνα που ενδεχομένως περιμένει κανείς τόσο από την Kia όσο και από την κατηγορία αυτή καθ’ αυτή. Η τιμή του ανέρχεται στα 10.790 ευρώ με τον εξοπλισμό να είναι πλήρης.

Μίνι με άποψη…

Το Kia Picanto 1.2 αισθητικά διακρίνεται για την όμορφη σχεδίαση του αμαξώματος με στοιχεία που προέρχονται φυσικά από την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας. Το μίνι Kia εκτός από σύγχρονο και καλαίσθητο προβάλλει για πρώτη φορά και ένα πιο εξευγενισμένο προφίλ, κάτι που είναι ιδιαίτερα θεμιτό σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η εμπρόσθια μάσκα σήμα κατατεθέν των νέων Kia αρκεί να δώσει αυτό τον αέρα στο εμπρός μέρος και συμπληρώνεται αρμονικά με την σχεδίαση του προφυλακτήρα και των εισαγωγών που εκείνος διαθέτει. Αντίστοιχα όμορφο είναι και το πίσω μέρος με κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης εκεί, να αποτελούν τα φωτιστικά σώματα με το περίεργο αλλά ξεχωριστό σχήμα.

Όμορφο εσωτερικό με καλή ποιότητα και χώρους

Στο εσωτερικό του το Picanto δεύτερης γενιάς συνεχίζει να ευχαριστεί μέσω της σχεδίασης αλλά και του πρακτικού του χαρακτήρα. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ σε ανάλογο επίπεδο κυμαίνεται και η συναρμολόγηση των σκληρών κατά τα άλλα υλικών. Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχοντας καλή περιφερειακή ορατότητα κάτι που εκτιμάται στις αστικές συνθήκες που προορίζεται κυρίως το αυτοκίνητο. Η διάταξη των χειριστηρίων και οι διακόπτες στο τιμόνι αποτελούν άλλο ένα στοιχείο πρακτικότητας με τον πίνακα οργάνων να διαθέτει πληθώρα πληροφοριών και να είναι ευανάγνωστος. ‘Αλλο ένα στοιχείο που δεν περνά απαρατήρητο στο εσωτερικό του Picanto, είναι οι μεγάλες και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στο ταμπλό τονίζοντας με την σειρά τους τον πρακτικό του χαρακτήρα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι και εκείνοι καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού οι δύο πίσω επιβάτες δεν θα συναντήσουν πρόβλημα με τον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους και πολύ περισσότερο για τα κεφάλια τους. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και ο χώρος αποσκευών αφού προσφέρει 200 λίτρα αποθήκευσης, τιμή που είναι καλή για αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων και της κατηγορίας.

Δυνατός ο 1,2 λίτρων κινητήρας

Αν και ο βασικός κινητήρας στην γκάμα του Picanto είναι ο τρικύλινδρος του 1,0 λίτρου και των 69 ίππων που διακρίνεται για την οικονομική του υπόσταση, ο 1.2 λίτρων φαντάζει η τέλεια επιλογή για όσους αναζητούν κάτι περισσότερο σε επιδόσεις και προτίθενται να καλύψουν ενδεχομένως και μεγαλύτερες αποστάσεις εκτός των τειχών. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας Kappa αποδίδει 85 ίππους και διακρίνεται για τις πολύ καλές επιδόσεις που χαρίζει στο  αμάξωμα των 936 κιλών. Η λειτουργία του είναι ομαλή και παρουσιάζει καλή ελαστικότητα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, κάτι που οφείλεται στο σφιχτής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο με την μέτρια αίσθηση του επιλογέα. Ο κινητήρας αυτός προσφέρει επίσης και καλές τιμές κατανάλωσης με 4,5 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες με τους ρύπους CO2 να ανέρχονται στα 105 γρ./χλμ.

Ανετο, ευέλικτο και ικανό ακόμα και σε εκτός πόλης διαδρομές

Το Picanto άλλαξε πολύ σε σχέση με το προκάτοχο και σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια αλλά και η ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρουν καλύτερα επίπεδα κρατήματος σε ένα κατά τα άλλα μίνι αυτοκίνητο. Η άνεση που προσφέρει εκείνη είναι πολύ καλή και σαφώς ενδείκνυται για τον αστικό του προσανατολισμό, ωστόσο οι έντονες κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση και εκτός των τειχών, υπενθυμίζουν στον οδηγό ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο εστιασμένο στην καθημερινότητα. Παρόλα αυτά το Picanto δεν προβληματίζει ακόμα και υπό πίεση επιδεικνύοντας καλή σταθερότητα και ουδέτερο χαρακτήρα. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση και προσφέρει μέτρια αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας κάτι που δεν ενοχλεί τόσο σε αστικές συνθήκες, ωστόσο εκτός πόλης είναι τεχνητή και πολλές φορές προβληματίζει και κυρίως σε αυξημένες ταχύτητες κίνησης.  

(+): Σχεδίαση, ποιότητα και συναρμολόγηση, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις κινητήρα, χώροι

(-): Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, κούμπωμα επιλογέα 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
85/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
171
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
94,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 256 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 200 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.595
Πλάτος (χλστ.)
1.595
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.385
Βάρος (κιλά)
936
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
200
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
47%
Επικουρικά συστήματα
43%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
10.790