Δοκιμή Mercedes CLA 180 1.6 122 PS

Η Mercedes με τη νέα A-Class έκανε μια στροφή 360 μοιρών ανατρέποντας τα όσα γνωρίζαμε από τις δύο προηγούμενες γενιές, αφού άφησε στο παρελθόν το ενός όγκου αμάξωμα και το αντικατέστησε με σπορτίφ χάτσμπακ. Με την CLA, η οποία βασίζεται στη νέα A-Class έκανε ίσως ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση και έκπληξη, αφού όπου και αν βρεθεί λειτουργεί σαν μαγνήτης στα γεμάτα θαυμασμό βλέμματα, τα οποία πολλές φορές φέρνουν σε  δύσκολη θέση τον οδηγό κάνοντάς τον να νιώθει αμήχανα (συνιστάται… ματόχαντρα).

Η σχεδίαση της CLA είναι εκπληκτική, εντυπωσιακή και συναρπαστική όσο και αν το κομμάτι της αισθητικής είναι κάτι το υποκειμενικό, θυμίζοντας μια πιο μικρή και κομψότερη CLS. Πρόκειται για ένα σχεδιαστικό άλμα ειδικά για τη Mercedes με το συντηρητικό σχεδιαστικό παρελθόν και μάλιστα καταφέρνει χωρίς κραυγαλέες λύσεις εντυπωσιασμού να είναι ιδανικά ισορροπημένη στις αναλογίες της. Χωρίς υπερβολή είναι ένα από τα λίγα σύγχρονα αυτοκίνητα, που όχι μόνο δεν περνούν απαρατήρητα αλλά θα σε κάνουν να επεξεργαστείς τις λεπτομέρειες του καλοσμιλεμένου αμαξώματός της με τον κορυφαίο παράλληλα αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,23 ή 0,22 στην έκδοση CLA 180 BlueEFFICIENCY). 

Από πλευράς τιμών, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δείχνει να κοστίζει αρκετά περισσότερα χρήματα από τα 28.900 ευρώ της αρχικής έκδοσης CLA 180 με τον turbo κινητήρα των 1.6 λίτρων ισχύος 122 ίππων. Για όσους πάλι θέλουν περισσότερη δύναμη υπάρχει και η αμέσως επόμενη έκδοση CLA 200 με τον ίδιο 1.600άρη κινητήρα αλλά με 156 ίππους και τιμή στα 31.900 ευρώ. Στην ίσως αναπόφευκτη σύγκριση με την A-Class η ψαλίδα τιμής είναι αρκετά υπολογίσιμη (24.250€ και 27.450€ αντίστοιχα), ωστόσο πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικής σχεδίασης και φιλοσοφίας αυτοκίνητο.

Προσεγμένο εσωτερικό με μέτρια πρακτικότητα και χώρους

Το εσωτερικό της CLA είναι σχεδόν ίδιο με το αντίστοιχο της A-Class και η μόνη σχεδιαστική διαφορά εντοπίζεται στην προσθήκη διακοσμητικής επένδυσης στο ταμπλό. Το τελευταίο στο πάνω τμήμα του είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, υλικό που συναντάται και στις πόρτες. Τα σκληρά πλαστικά, η συναρμογή και το φινίρισμα είναι μεν καλά αλλά όχι στα υψηλά επίπεδα που μας έχει «συνηθίσει» η Mercedes. Επίσης η εργονομία χρειάζεται εξοικείωση, ωστόσο πιο σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί η ορατότητα ειδικά προς τα πίσω που είναι πολύ περιορισμένη και καθιστά αναγκαία λύση την τοποθέτηση αισθητήρων παρκαρίσματος. 

Στον τομέα των χώρων, οι εμπρός φιλοξενούμενοι θα μετακινηθούν άνετα αν και σχετικά κλειστοφοβικά λόγω των μικρών παραθύρων, ενώ τα πίσω είναι ακόμα πιο μικρά και η έντονη κλίση της οροφής δεν αφήνει κανένα περιθώριο για τα κεφάλια των επιβατών που ακουμπούν σε αυτή. Όσο για τον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα των 470 λίτρων είναι παραπάνω από ικανοποιητική (341 λίτρα στην A-Class), όμως το μικρό άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ και το χαμηλό ωφέλιμο ύψος δυσχεραίνουν την χρηστικότητα. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η CLA δεν είναι ένα κλασικό μικρομεσαίο σεντάν, αλλά ένα 4θυρο με φιλοσοφία κουπέ, οπότε οι όποιες παραχωρήσεις σε χώρους είναι αναμενόμενες και δικαιολογημένες.

Ιδιαίτερα πολιτισμένος και επαρκής ο 1.6 turbo των 122 ίππων

Το άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων με τους 122 ίππους που κινεί την αρχική έκδοση CLA 180 σίγουρα δεν ενθουσιάζει με την απόδοσή του στα «χαρτιά» όμως η ροπή των 200 Nm αποδίδεται εξαιρετικά γραμμικά από τις μόλις 1.250 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας θετικό τράβηγμα και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ανεξάρτητα την επιλεγμένη σχέση στο 6τάχυτο κιβώτιο (με την άβολη όπισθεν σηκωτή και κάτω από την 1η ταχύτητα), ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει θετική απόκριση δίχως ξεσπάσματα και κενά, επιταχύνοντας ομαλά το αυτοκίνητο. Παράλληλα, η μακριά 6η ταχύτητα είναι ιδανική σε ρυθμούς ταξιδιού, αφού με 3.000 σ.α.λ. ο δείκτης του ταχύμετρου δείχνει 155 χλμ./ώρα δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό του να μπορεί να κινηθεί σβέλτα και οικονομικά στην Εθνική Οδό. Παράλληλα, ο θόρυβος από το κινητήρα είναι ανεπαίσθητος ακόμα και όταν πιεστεί σε υψηλότερες στροφές. Εύσημα παίρνει και το σύστημα start/stop, καθώς έχει άμεση και ομαλή λειτουργία τόσο στην εκκίνηση όσο και στην παύση.

Εντυπωσιακά σταθερή στο δρόμο αλλά όχι άνετη

Η CLA υποστηρίζει τον κουπέ δυναμικό της χαρακτήρα και στο δρόμο, όπου εντυπωσιάζει με την σταθερότητα και την ουδετερότητά της σε κάθε διαδρομή, χωρίς ωστόσο να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ από πλευράς οδηγικής αίσθησης. Η sport χαμηλωμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση, το στιβαρό πλαίσιο και οι ζάντες των 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/40 χαρίζουν στη μικρομεσαία 4θυρη κουπέ Mercedes υποδειγματική οδική συμπεριφορά και ουδετερότητα στις αντιδράσεις της, αφού ακόμα και με άτσαλες κινήσεις από τον οδηγό παραμένει πεισματικά στην πορεία της.

Οι τάσεις υποστροφής με έντονη πίεση του πεντάλ του γκαζιού ή υπερστροφής είναι εξαιρετικά περιορισμένες, ενώ η όποια τάση εμφάνισής τους διακόπτεται άμεσα και σχετικά ομαλά από το ESP. Επιπλέον, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και ο οδηγός λαμβάνει την απαιτούμενη πληροφόρηση και βάρος από το τιμόνι ανά πάσα στιγμή. Το ίδιο ισχύει και όταν η CLA κινείται στις ευθείες όπου δεν εμπνέει κανένα λόγο ανησυχίας σε γρήγορες ταχύτητες, δίνοντας την αίσθηση ότι «τρέχει» με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από αυτά που αναγράφονται στο ταχύμετρο. Την υψηλή ενεργητική ασφάλεια συμπληρώνουν τα αποτελεσματικά φρένα, καθώς και τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει μια σύγκρουση. 

Στον αντίποδα έρχεται η άνεση, αφού ο συνδυασμός της χαμηλωμένης σπορ ανάρτησης με τα run flat «40άρια» ελαστικά και τις 18άρες ζάντες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για θαύματα, παρά την καλή ποιότητα κύλισης. Έτσι οι μύριες ανωμαλίες των δρόμων περνούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και γίνονται αισθητές και ενοχλητικές μετά από πολύωρη οδήγηση σε «κατσαρό» οδόστρωμα.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος – εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, γραμμική απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, ηχομόνωση, απουσία αεροδυναμικών θορύβων, μακριά 6η ταχύτητα για ταξίδια

(-) ‘Ανεση ανάρτησης, μικροί αποθηκευτικοί χώροι, ατοπήματα στην εργονομία, χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, πολύ μικρά παράθυρα, ορατότητα προς τα πίσω, άβολη θέση όπισθεν

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
122/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
138,6
Εμπρός ανάρτηση
Ψαλίδια βάσης, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.630
Πλάτος (χλστ.)
1.777
Ύψος (χλστ.)
1.432
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.699
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
470
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
28.900
Get it on Google Play Download on the App Store