Η BMW M5 έγινε 35 ετών και το γιορτάζει!

1

Το 1984 εμφανίστηκε από την Βαυαρία ένα σεντάν, που σκοπό είχε να προκαλέσει εφιάλτες στα υπεραυτοκίνητα της εποχής. Θύμιζε BMW 5αρα Ε28, όμως οι επιθετικοί προφυλακτήρες, η χαμηλωμένη ανάρτηση, το διακριτικό spoiler, οι ζάντες της BBS και τα σήματα «Μ5» κάτι έκρυβαν. Και αυτό ήταν ένα ιπποφορβείο κάτω από το καπό, με την μορφή του ατμοσφαιρικού Μ88/3 εξακύλινδρου εν σειρά 3.5λιτρου κινητήρα και των 282 ίππων του – μοτέρ προερχόμενο κατευθείαν από την πρώτη Μ της Ιστορίας, την εμβληματική Μ1.

35 ολόκληρα χρόνια μετά, η κορυφαία εκπρόσωπος του Μ GmbH έχει φτάσει αισίως τα 625 άλογα, από 4.4 διπλά υπερτροφοδοτούμενα λίτρα σε διάταξη V8. Ποιος καταλληλότερος τρόπος για τον εορτασμό των γενεθλίων, από την επετειακή BMW M5 Edition 35 Years; Το αυτοκίνητο βασίζεται στην M5 Competition και ξεχωρίζει από αυτήν χάρις στο μοναδικό χρώμα Individual Frozen Dark Grey II και τον συνδυασμό του με το Graphite Grey, που συναντάμε στις επίσης αποκλειστικές για την Edition 35 Years 20αρες ζάντες αλουμινίου.

Δείτε ακόμα: Νέα BMW M8 με πρωτοφανή ηλεκτρονικά συστήματα! (+video)

Πίσω από αυτές οι δαγκάνες των δισκόφρενων είναι βαμμένες μαύρο χρώμα, ενώ ιδιαίτερη λεπτομέρεια συνιστά το γεγονός πως στο πίσω μέρος απουσιάζει το σήμα «M5». Μια νέα σπορ εξάτμιση, ωστόσο, δηλώνει βροντερό «παρών».

Στο εσωτερικό κεντρίζουν το βλέμμα τα δερμάτινα καθίσματα σε χρώμα Merino black και οι μπεζ ραφές τους, ενώ η χρυσαφί απόχρωση στις επενδύσεις αλουμινίου στην κεντρική κονσόλα και τις πόρτες αποτελούν επίσης ίδιον της επετειακής έκδοσης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η κεντρική οθόνη των 10,3, παρουσιάζονται αναβαθμισμένες και ενσωματώνουν στοιχεία από την νέα 8αρα και την X5. Τα σήματα «M5 Edition 35 Yahre» ξεκαθαρίζουν το τοπίο για οδηγό και επιβάτες, σε περίπτωση που δεν έχουν ήδη καταλάβει ότι βρίσκονται σε έκδοση περιορισμένης παραγωγής.

Διαβάστε επίσης: BMW M2 Competition Heritage Edition: Φόρος τιμής στην 2002 Turbo

Πόσο περιορισμένης; Μόλις 350 κομμάτια θα διατεθούν, με την αντίστοιχη πλακέτα που φέρει τον αύξοντα αριθμό του μοντέλου. Για το τέλος αφήσαμε το χάσμα στις επιδόσεις, που δημιουργούν 3,5 δεκαετίες εξέλιξης. Η πρώτη Μ5 ήθελε 6,5 δλ. για να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση και έφτανε τα 250 χλμ./ώρα τελικής. Η τελευταία Competition απαιτεί λιγότερο από τον μισό χρόνο για την ίδια μέτρηση (3,1 δλ!) και περιορίζεται ηλεκτρονικά είτε στα κλασικά 250 χλμ./ώρα, είτε στα 304 χλμ./ώρα με την προσθήκη του M Driver’s Package! Βέβαια η αλήθεια είναι πως πλέον η M5 είναι τετρακίνητη -με λειτουργία καθαρόαιμης πίσω κίνησης-, αλλά την μεγάλη διαφορά την κάνουν τα 340 παραπάνω άλογα και η κατά 410 Nm μεγαλύτερη ροπή, μαζί με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα.