BMW 850i vs BMW M850i xDrive: Μάχη γενεών

Από την στιγμή που επισημοποιήθηκε η επιστροφή της 8αρας από την BMW, άπαντες οι φίλοι του αυτοκινήτου ζούσαμε με την καθημερινή αγωνία της έκδοσης παραγωγής. Η 8 Series Concept μας έδωσε μια πολύ δυνατή δόση της τελικής μορφής, όμως σαν το αυτοκίνητο που ονειρεύεσαι πως πηγαίνεις στην αντιπροσωπεία για να το «κλείσεις», δεν έχει.

Η ολοκαίνουργια 8αρα, λοιπόν, είναι γεγονός! Με κάθε επισημότητα, η νέα ναυαρχίδα της BMW είναι εδώ πιο δυνατή και ικανή από ποτέ. Από ποτέ; Τι έχει άραγε να πει ο πρώτος διδάξας; Το αυτοκίνητο που «στοίχειωσε» παιδικά όνειρα και δωμάτια, προκαλώντας ψυχολογικά «τραύματα». Το αρχέγονο. Η αυθεντική 8αρα, με δυο λόγια.

Στο Autogreeknews.gr δεν αφήνουμε αναπάντητα ερωτήματα, για αυτό και θέτουμε τις δυο Βαυαρές ενώπιος ενωπίω. Θα κερδίσει η νεαρή διάδοχος ή θα μιλήσει η εμπειρία και η ωριμότητα της παλιάς;

Σχεδίαση

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η καινούργια 8αρα είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχήματα που έχει παρουσιάσει η BMW τα τελευταία χρόνια. Για την ακρίβεια, αυτή τη στιγμή, είναι η αδιαμφισβήτητη «αρχηγός» της βαυαρικής γκάμας.

Αλλά…

Δεν παύει να θυμίζει BMW. Όχι ότι δεν είναι αρκετά ξεχωριστή σχεδιαστικά, αλλά κάλλιστα θα μπορούσε να είναι η αντικαταστάτρια της Σειράς 6. Οι γραμμές της είναι μεν δυναμικές, αλλά δεν ξεφεύγουν από τα όρια της κατηγορίας των GT (Grand Tourer) που ανήκει.

Δείτε ακόμα: BMW Σειρά 8: Επιστρέφει με 530 ίππους (+videos)

Στον αντίποδα, η πρώτη 8αρα προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού και «εξέγερσης» των αισθήσεων όταν παρουσιάστηκε. Ακόμα και σήμερα, 29 ολόκληρα χρόνια μετά την πρεμιέρα της, μία 850i μπορεί να γυρίσει περισσότερα κεφάλια από οποιοδήποτε σημερινό μοντέλο της BMW. Συμπεριλαμβανομένης της νέας Μ850i. Βασικό ρόλο παίζουν οι αναλογίες που προσεγγίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτές των υπεραυτοκινήτων: μακρύ και σφηνοειδές εμπρός μέρος, φαρδιοί «ώμοι», πίσω όψη που στέκεται λες και της ανήκει ο δρόμος και -πάνω από όλα- αναδιπλούμενα φώτα!

Περισσότερο φέρνει στην θρυλική Μ1, παρά σε κάποια «κοινή» BMW. Άνετος πόντος για την «ώριμη».

Επιδόσεις

Εδώ η καινούργια «κλέβει εκκλησία». Εκμεταλλευόμενη τα άλματα της τεχνολογίας, η νέα M850i xDrive διαθέτει 530 ίππους και 750 Nm ροπής από έναν twinturbo V8 4.4 λίτρων, συνοδεία συστήματος τετρακίνησης και 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 3,7 δλ. ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Και είναι ο ηλεκτρονικός «κόφτης» που διασώζει κάπως την παρτίδα για την 850i.

Με 300 ίππους και 450 Νm ροπής από 4.988 ατμοσφαρικά κυβικά σε διάταξη V12 ήταν σεβαστά δυνατή το 1989, όμως σήμερα δυσκολεύεται να ακολουθήσει ακόμα και την 230i των 252 ίππων. Τα 6,8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι περισσότερα από 1 δλ. πιο αργός χρόνος από αυτόν που θέλει η 230i για την ίδια μέτρηση (5,6 δλ.), ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη σε όλες τις περιπτώσεις. Η M850i xDrive ξεπερνάει τα 305 χλμ./ώρα αν αφεθεί ελεύθερη, οπότε αναλογίζεσαι για τί διαφορά επιπέδου μιλάμε.

Εξίσου άνετη -αν όχι ευκολότερη- ισοφάριση για την «πιτσιρίκα».

Συναίσθημα

Με δεδομένο ότι στις διαστάσεις τα δυο αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά (μήκος x πλάτος x ύψος: 4.843 χλστ.-1.904 χλστ.-1.341 χλστ η καινούργια, 4,786 χλστ.-1.863 χλστ.-1.341 η παλιά) την νίκη θα κληθεί να δώσει η συνήθης ύποπτη: η καρδιά, δηλαδή.

Διαβάστε επίσης: Η τέλεια BMW 850 CSi και η συγκινητική ιστορία της (+video)

Η M850i xDrive είναι αναντίρρητα εξωφρενικά πιο γρήγορη, ενώ και στο εσωτερικό η διαφορά παρουσιάζεται το ίδιο μεγάλη. Ξεχωριστή, πολυτελής και για πρώτη φορά χωρίς τα χαρακτηριστικά κυκλικά όργανα στον πίνακα οργάνων επισκιάζει με χαρακτηριστική ευκολία το άχαρο τιμόνι (που έπρεπε, πάντως, να χωρέσει τον -σπάνιο για την εποχή- αερόσακο) και την γνώριμη οδηγοκεντρική κονσόλα. Όμως.

Όπως αναφέραμε και για την σχεδίαση, τέτοιου είδους αυτοκίνητα ποντάρουν στο συναίσθημα περισσότερο από την ψυχρή απεικόνιση των αριθμών. Ο κινητήρας της M850i μπορεί να αποδίδει σχεδόν τα διπλά άλογα της 850i, «σβήνοντας» ακόμα και τον ισχυρότερο V12 των 5.6 λίτρων και 380 ίππων της 850 CSi, αλλά μπορείς να τον βρεις κάτω από το καπό τουλάχιστον άλλων 5 μοντέλων στην βαυαρική γκάμα. Χώρια την ποιότητα της χροιάς και της διάταξης του μπλοκ…

Προς Θεού, 8 κύλινδροι σε σχήμα V είναι άκρως σεβαστοί. Ωστόσο «χλωμιάζουν» μπροστά στην σπανιότητα του V12, ασχέτως διαφοράς απόδοσης. Ειδικά όταν ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει αποτελέσει την βάση για την «καρδιά» του αυτοκινήτου που χρειάστηκαν τα 4 τούρμπο, οι 16 κύλινδροι και τα 1.001 άλογα της Bugatti Veyron, για να το αποκαθηλώσουν από τον θώκο του ταχύτερου αυτοκινήτου στον κόσμο: της επικά ανεπανάληπτης McLaren F1.

Get it on Google Play Download on the App Store