Επίσημο: Toyota GR Yaris με 261 άλογα και τετρακίνηση

398

Η αναμονή έλαβε τέλος. Μετά τα teaser, τις αποκαλύψεις μέσω πλάνων από γυρίσματα και τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα, η Toyota παρουσιάζει το Yaris GR με κάθε επισημότητα!

Η κορυφαία έκδοση του ιαπωνικού σουπερμίνι χαρακτηρίζεται από την «τουμπανιασμένη» εμφάνιση που το κάνουν να φαίνεται έτοιμο να ριχτεί σε ειδικές διαδρομές. Η σύνδεση με το Yaris WRC στέφεται με απόλυτη επιτυχία, καθώς τα ξεχειλωμένα φτερά, οι 18άρες ζάντες, τα μεγάλα δισκόφρενα των 356 χλστ. εμπρός-297 πίσω που κρύβονται πίσω από αυτές, η χαμηλή απόσταση από το έδαφος και ο εμπρός προφυλακτήρας με την τεράστια εισαγωγή, μας χαρίζουν το πιο εντυπωσιακό και ακραίο εμφανισιακά Yaris μέχρι σήμερα! Σε αντίθεση, δε, με τις απλές εκδόσεις της 4ης γενιάς του best seller της Toyota, το GR είναι τρίθυρο. Η γραμμή της οροφής, μάλιστα, έχει χαμηλώσει κατά 91 χλστ. για να δίνει πιο πιστά την αίσθηση του κουπέ, κάτι στο οποίο συμβάλλουν και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο.

Δείτε ακόμα: Η Toyota ξαναβγάζει ανταλλακτικά για τις παλιές Supra!

Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο διακριτικά, αλλά χωρίς να λείπει ο δυναμισμός. Η αεροτομή στην οροφή, ο διαχύτης στον προφυλακτήρα και οι απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν, συνεχίζουν να δίνουν το στίγμα.

Κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό, όπου τα μπάκετ καθίσματα, ο νέος πίνακας οργάνων, ο χορταστικός λεβιές του κιβωτίου, τα αλουμινένια πεντάλ, το καινούργιο τιμόνι και τα σήματα «GR» βάζουν διαρκώς τον οδηγό στην «πρίζα». Κάτι που ούτως ή άλλως συμβαίνει, βάζοντας μπροστά τον κινητήρα.

Κάτω από το καπό φωλιάζει ένας ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.6 λίτρων, με απόδοση 261 ίππων και 360 Nm ροπής. Το βάρος δεν υπερβαίνει τα 1.280 κιλά, παρά την παρουσία συστήματος τετρακίνησης με δυο Torsen διαφορικά -το κεντρικό και το πίσω-, χάρις στη χρήση ανθρακονημάτων στην οροφή και αλουμινίου για καπό και πόρτες. Σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο «εκτοξεύουν» το Yaris GR στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε λιγότερο από 5,5 δλ., ενώ χρειάζεται η παρέμβαση του ηλεκτρονικού περιοριστή για να σταματήσει η επιτάχυνση στα 230 χλμ./ώρα!

Διαβάστε επίσης: Έρχεται ακραίο Toyota Yaris GRMN με 300 ίππους!

Τις καταιγιστικές επιδόσεις έρχεται να μετουσιώσει σε αποτέλεσμα εντός στροφών η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, αλλά και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που προσφέρει στον οδηγό 3 επιλογές: στο Normal η κατανομή εμπρός-πίσω βρίσκεται στο 60-40. Στο Sport αλλάζει σε 30-70, ενώ στο Track μοιράζεται ισόποσα (χωρίς να «κλειδώνει» το κεντρικό διαφορικό). Σε κάθε περίπτωση, αν οι αισθητήρες αντιληφθούν απώλεια πρόσφυσης ρυθμίζουν αυτόματα την κατανομή και κυμαίνεται από 0-100 έως 100-0.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως 261 άλογα έχει το ευρωπαϊκό Yaris GR. Το JDM ξεπερνάει τα 270 (271)!