Επίσημα στην κυκλοφορία το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς καθρέπτες

Πριν λίγο καιρό η Lexus παρουσίασε το νέο ES, ένα μοντέλο που τοποθετείται στην μεγαλομεσαία κατηγορία και κάτω από την ναυαρχίδα της εταιρίας, το LS. Πρακτικά μιλάμε για τον ανταγωνιστή των Mercedes E-Class, BMW Σειράς 5 και του νέου Audi A6, αντικαθιστώντας τον μέχρι εκπρόσωπο των Ιαπώνων, το GS. Για να σταθείς απέναντι σε έναν τόσο εδραιωμένο ανταγωνισμό, βέβαια, θα πρέπει να προσφέρεις κάτι που δεν -κυριολεκτικά- δεν υπάρχει. Να ταράξεις τα νερά. Η κατάργηση των καθρεπτών πιστεύουμε αρκεί.

Δείτε ακόμα: Όλα τα νέα μοντέλα της Toyota

Το ES παίρνει και με τη βούλα τον τίτλο του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής με κάμερες αντί για καθρέπτες (το VW XL1 δεν μετράει, καθώς παρήχθη σε μόλις 250 μονάδες) προλαβαίνοντας στο νήμα το Audi E-Tron. Ξεκαθαρίζουμε πως μιλάμε για κυκλοφορία, για ένα μοντέλο δηλαδή που μπορεί να πάει κάποιος στην αντιπροσωπεία και να το παραγγείλει, και όχι για παρουσίαση. Ούτως ή άλλως, βέβαια, η Lexus είχε προλάβει την Audi και στα τυπικά, καθώς παρουσίασε το ES περίπου δυο εβδομάδες νωρίτερα από ό,τι οι Γερμανοί το ηλεκτρικό SUV. Το αυτοκίνητο έχει στο εσωτερικό δύο οθόνες μεγέθους 5 ιντσών η κάθε μία, από τις οποίες ο οδηγός βλέπει την εικόνα που καταγράφουν οι κάμερες. Έτσι, όπως λέει η Lexus, εξασφαλίζεται η ιδανική ορατότητα ανεξαρτήτως εξωτερικών καιρικών συνθηκών αλλά και φωτισμού.

Μάλιστα όταν ο οδηγός ανάβει φλας ή επιλέγει την όπισθεν, τότε η εικόνα που βλέπει από τις οθόνες  αλλάζει προκειμένου να βελτιστοποιεί την ορατότητά του. Ακόμη ένα πλεονέκτημα των καμερών αντί για εξωτερικούς καθρέφτες είναι και το πιο λεπτό «μπράτσο», το οποίο βελτιώνει την αεροδυναμική και ελαχιστοποιεί τους αντίστοιχους θορύβους.

Διαβάστε επίσης: Πόσο «Made in Japan» είναι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη;

Η κυκλοφορία του κάνει πρεμιέρα στην Ιαπωνία, όπου διατίθεται αποκλειστικά με ένα υβριδικό σύνολο που συνδυάζει ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ κύκλου Attkinson και 2.5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα, συνολικής απόδοσης 215 ίππων. Το ίδιο μοτέρ θα είναι διαθέσιμο και για την ευρωπαϊκή αγορά, με τις χώρες της Ασίας (πλην Ιαπωνίας), Βορείου Αμερικής και Ρωσίας να έχουν την επιλογή και ενός 3.5 V6 250 ίππων.

 

Get it on Google Play Download on the App Store