Γιατί το Nissan GT-R λέγεται και «Godzilla»;

Το Nissan GT-R δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ευρύτερα γνωστό ως Skyline παλιότερα, ανακηρυχθέν ως το «Πιο εμβληματικό ιαπωνικό αυτοκίνητο» και ένα από τα «ιερά τέρατα» της αυτοκίνησης γενικότερα. Ποια η σχέση του με ένα κανονικό τέρας, όμως;

Όσοι ασχολούνται συνεπώς με τα αυτοκινητικά δρώμενα, γνωρίζουν πως το «υπερ-όπλο» της Nissan κυκλοφορεί με το προσωνύμιο «Godzilla». Η συσχέτιση με το θρυλικό ον της ιαπωνικής κουλτούρας, εύκολη: παντοδύναμα και τα δύο, προκαλώντας τρέμουλο στους αντιπάλους και ισοπεδώνοντας τα πάντα στο πέρασμά τους. Λίγοι, ωστόσο, γνωρίζουν πόθεν προέκυψε το εν λόγω παρατσούκλι. Και όσο κι αν φαντάζει αυτονόητη η ταύτιση σήμερα, αλλά και η καταγωγή του, οι πραγματικές του ρίζες δεν έχουν καμία σχέση με την Ιαπωνία!

Δείτε ακόμα: To Nissan GT-R αναβιώνει το θρυλικό Skyline R34!

Ο Godzilla (ή Gojira ιαπωνιστί) είναι το γνωστό μας ερπετό, που μεταλλάχθηκε λόγω της ραδιενέργειας, έγινε θεόρατο, πανίσχυρο, φόβος και τρόμος. Ωστόσο οι ντόπιοι δεν υιοθέτησαν αυτόν τον συσχετισμό για το Nissan Skyline R32 (το πρώτο με τον αξεπέραστο RB26DETT και σύστημα τετρακίνησης), αλλά το «Obakemono» – ένα ον που αλλάζει μορφές και προσαρμόζεται στο περιβάλλον, επιτιθέμενο αιφνιδιαστικά στους εχθρούς του. Μία παρομοίωση που προήλθε από την δυνατότητα του R32 να κινείται ταχύτατα, ανεξαρτήτως του συντελεστή πρόσφυσης στο οδόστρωμα, εκθέτοντας ανταγωνιστές πολλαπλάσιας τιμής και ισχύος.

Στην Αυστραλία, ωστόσο, η παρουσία του R32 θύμιζε περισσότερο…Godzilla. Η αγωνιστική του έκδοση ισοπέδωσε τον ανταγωνισμό στο εγχώριο Πρωτάθλημα Τουρισμού, με την ομοσπονδία να αναγκάζεται να χωρίσει σε κατηγορίες την διοργάνωση, προκειμένου να υπάρξει μια κάποια ισορροπία. Ακόμα και έτσι, το Skyline συνέχισε να εξαφανίζει άπαντες τους σφετεριστές (το Ford Sierra Cosworth ήταν από τους καλύτερους «πελάτες»), με αποτέλεσμα οι Αυστραλοί να επιβάλλουν περιορισμούς στον κινητήρα του ιαπωνικού θηρίου.

Διαβάστε επίσης: H Nissan ξαναβγάζει ανταλλακτικά για το πιο μυθικό Skyline

Την ίδια περίοδο, η πρωτεύουσα της Ωκεανίας ήταν η πρώτη χώρα που απολάμβανε το προνόμιο της εξαγωγής του Skyline. Το περιοδικό Wheels είχε ένα κόκκινο R32 για δοκιμή, φυσικά στο εξώφυλλο. Ωστόσο το «Obakemono» δεν έκανε αίσθηση – χώρια που δεν ήξερε κανείς περί τίνος επρόκειτο. Ο «Godzilla», όμως, δεν χρειαζόταν συστάσεις. Και όπως αποδείχθηκε στο πέρασμα της Ιστορίας, ούτε ιδιαίτερη προσπάθεια για να χαραχτεί στα κιτάπια της ως συνώνυμο της ναυαρχίδας των ιαπωνικών sportscars (πλέον supercar το GT-R)!

Get it on Google Play Download on the App Store