Γίνεται να «κάψει» ένας V8 λιγότερο από έναν 4κύλινδρο τούρμπο;

101

Έχουμε αναλύσει διεξοδικά την αιτία και τον τρόπο εξάπλωσης των υπερτροφοδοτούμενων 3κύλινδρων κινητήρων, οι οποίοι σιγά σιγά αρχίζουν να βάζουν στο περιθώριο τους παλιούς-καλούς 4κύλινδρους τούρμπο (φυσικά για τα ατμοσφαιρικά 4κύλινδρα σύνολα, ούτε λόγος).

Το «ευαγγέλιο» του downsizing αποτελείται από τις εξής τρεις απλούστατες, αλλά αυστηρότατες εντολές: χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, μικρότερη κατανάλωση, αυξημένη απόδοση. Και αν για το τελευταίο σκέλος υπάρχει μια σχετική ελαστικότητα, καθώς δίνεται προτεραιότητα στα χαρακτηριστικά απόδοσης και όχι στα απόλυτα νούμερα, ρύποι και κατανάλωση δεν επιδέχονται της παραμικρής αμφισβήτησης. Κάτι που σημαίνει πως ένας παλιομοδίτης, «ατελείωτος» από πλευράς κυβικών και απαιτήσεων σε καύσιμο ατμοσφαιρικός V8 δεν έχει καμία ελπίδα απέναντι σε ένα υπερσύγχρονο μοτέρ της downsized τεχνοτροπίας. Φαινομενικά…

Δείτε ακόμα: Νέο Ford Fiesta R2 με 200 ίππους από 1.000 κυβικά! (+video)

Μετρήσεις που διεξήχθησαν στις Η.Π.Α. από το δημοφιλέστερο περιοδικό αυτοκινήτου εκεί, έθεσαν αντιμέτωπες τις δυο εκδόσεις του Chevrolet Silverado 1500 – ενός εκ των πιο διαχρονικών best seller της αμερικανικής αγοράς. Στην μια «γωνία» βρέθηκε ο 4κύλινδρος 2.7 Turbo των 310 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 473 Nm ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Απέναντί του η παλιά σχολή, που θέλει τα κυβικά να μην έχουν αντίπαλο: 5.3 λίτρα σε διάταξη V8, 355 άλογα στις 5.600 σ.α.λ. και 518 Nm στις 4.100 σ.α.λ. Όπως βλέπουμε, η μεγαλύτερη χωρητικότητα του EcoTec3 προσφέρει προβάδισμα στην ισχύ και την ροπή, με τον 4κύλινδρο τούρμπο να απαντά στην καμπύλη της τελευταίας. Και φυσικά την κατανάλωση, η οποία σύμφωνα με την Chevrolet φτάνει τα 14,1 λίτρα/100 χλμ, τη στιγμή που ο V8 θέλει σχεδόν 2 λίτρα παραπάνω (15,7). Η πραγματικότητα, ωστόσο, αποδείχθηκε ελαφρώς διαφορετική.

Για την ακρίβεια, αντεστραμμένη! Οι μετρήσεις των Αμερικανών συναδέλφων έδειξαν πως σε μικτή χρήση, το Silverado 2.7 Turbo θα είναι αυτό που θα ζητήσει σχεδόν 16 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ., με το πατροπαράδοτο V8 να αρκείται σε 13,5 λίτρα/100 χλμ. Δηλαδή όχι μόνο ο EcoTec καταναλώνει λιγότερο από όσο δηλώνει η ίδια η εταιρία, αλλά βρίσκεται χαμηλότερα και από τα εργοστασιακά νούμερα του 4κύλινδρου Turbo! Η εξήγηση που έρχεται από την Αμερική -και την κοινή λογική- είναι σχετικά απλή.

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το απόλυτο αγροτικό του πλανήτη! (+video)

Τα 45 άλογα και Nm ροπής παραπάνω του V8, τα καταφέρνουν καλύτερα απέναντι στα 2.264 κιλά του αμαξώματος. Ο 2.7 Turbo χρειάζεται να δουλεύει σε πιο υψηλές στροφές και με περισσότερο βυθισμένο το γκάζι για να προσφέρει το ίδιο έργο, οπότε μοιραία η κατανάλωση ανεβαίνει. Εκτός αυτού, ο EcoTec3 δεν πάει «γυμνός» στην μάχη της κατανάλωσης, καθώς διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων Dynamic Fuel Management. Να σημειωθεί πως οι μετρήσεις αφορούν τις ίδιες εκδόσεις, δηλαδή τετρακίνητες και διπλοκάμπινες, με τα αυτοκίνητα άδεια. Όπως ανέφεραν οι δοκιμαστές, σε περίπτωση που τα Silverado φορτωθούν με επιβάτες και φορτίο στην καρότσα, η διαφορά αναμένεται να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο. Μια μικρή εκδίκηση για τα κυβικά, λοιπόν!