Το Fiat Panda πήρε 0 αστέρια στο Euro NCAP

22

Ο Euro NCAP ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης στις οποίες υποβλήθηκαν 8 νέα μοντέλα, με το Fiat Panda να κερδίζει τα φώτα της δημοσιότητας – για τους λάθος λόγους.

Δείτε ακόμα: Volvo Amazon: Το αυτοκίνητο που έσωσε εκατομμύρια ζωές

Το ιταλικό μικρό έγινε μόλις το δεύτερο αυτοκίνητο στην ιστορία του διεθνούς ανεξάρτητου φορέα που βαθμολογείται με 0 (και ολογράφως, μηδέν) αστέρια, κάτι που είχε κάνει πρώτο άλλο ένα μοντέλο της ιταλικής εταιρίας πέρσι: το Punto. Το Panda απέτυχε να περάσει την βάση σε καθεμιά από τις 4 βασικές κατηγορίες αξιολόγησης (προστασία ενηλίκων, προστασία παιδιών, προστασία πεζών, επικουρικά συστήματα) μένοντας κάτω από το 50% σε όλες. Στην προστασία ενηλίκων βαθμολογήθηκε με 45%, ενώ σε αυτή των πεζών με 47%. Πλέον αποκαρδιωτική ήταν η επίδοσή του στην προστασία παιδιών, όπου σημείωσε μόλις 16% και έγινε το χειρότερα βαθμολογημένο αυτοκίνητο όλων των εποχών στην συγκεκριμένη κατηγορία. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ο μέσος όρος βρίσκεται στο 79%.

Όπως δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής του τομέα ερευνών στο Ινστιτούτο Thatcham, «αυτό που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ότι το Panda πρόκειται για ένα πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο, ειδικά στους νέους οδηγούς. Η παντελής απουσία επικουρικών συστημάτων ουσιαστικά σημαίνει πως αφήνονται χωρίς την παραμικρή βοήθεια στις συνθήκες του δρόμου». Να υπενθυμίσουμε πως το Panda βρίσκεται στην παραγωγή από το 2011 και φέτος δέχτηκε μια μικρή αισθητική ανανέωση, εξ ου και η δοκιμή του από τον Euro NCAP ως νέο μοντέλο. Το Punto που δοκιμάστηκε πέρσι για τον ίδιο λόγο, βρισκόταν στην αγορά από το 2005!

Διαβάστε επίσης: Η προηγμένη μηχανολογία που κάνει το νέο Ford Focus «βράχο» (+video)

Τα κακά μαντάτα για την κοινοπραξία Fiat-Chrysler Automobiles συνεχίστηκαν από το νέο Jeep Wrangler, το οποίο κατάφερε να αποσπάσει μόλις 1 αστέρι και συμπλήρωσε το αρνητικό βάθρο της FCA. Χαρακτηριστικά το αμερικανικό 4×4 βαθμολογήθηκε με 50% στην προστασία ενηλίκων και με 69% σε αυτή των παιδιών.