Ποιο ιστορικό μοντέλο θα βασίζεται στο Lada Vesta;

Η ιστορία της Lada ξεκίνησε το 1970, όταν η AutoVAZ χρειαζόταν ένα brand να λανσάρει το Fiat 124 στην Ρωσία. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Lada 2101. Σχεδόν 50 χρόνια αργότερα, έρχεται η σειρά των Ρώσων να δανείσουν μοντέλο τους για τις ανάγκες λανσαρίσματος άλλου κατασκευαστή. Και μάλιστα ενός, με τον οποίο βρίσκονται στα δικαστήρια!

Το 2012 η Lada παρουσίασε το XRAY Concept, ενώ τον Αύγουστο του 2014 το XRAY Concept 2. Ένα πρωτότυπο που φιλοδοξούσε να αποτελέσει την σύγχρονη μετενσάρκωση του θρυλικού Niva, σε μοντέρνο SUV. Νέο Niva δεν έγινε, όμως το XRAY πέρασε στην παραγωγή και αποτελεί ένα από τα πιο καλοπουλημένα Lada αυτή την στιγμή. Εκτός αυτού, όπως αποδείχθηκε (ή τουλάχιστον, όπως υποστήριξαν οι Ρώσοι) ενέπνευσε ένα άλλο πρωτότυπο – και λίγα χρόνια αργότερα, την σύγχρονη μετενσάρκωση ενός άλλου μοντέλου.

Δείτε ακόμα: H Lada ξεκίνησε να πουλά το φθηνότερο crossover

Το 2013 η Mitsubishi εμφάνισε το XR-PHEV, μια σπουδή πάνω σε ένα μελλοντικό compact crossover των «Τριών Διαμαντιών». 2 χρόνια αργότερα -και λίγους μήνες μετά το XRAY Concept 2- οι Ιάπωνες παρουσίασαν το XR-PHEV II. Το πρωτότυπο που έμελλε να αποτελέσει την βάση για την αναβίωση του Eclipse, σε έκδοση crossover. Κάπου εκεί, η πλευρά της Lada διέκρινε πολλές ομοιότητες με το δικό της concept car και κινήθηκε νομικά εναντίον της φίρμας από το Τόκιο! Πού να ήξερε ότι 4 χρόνια αργότερα, θα δάνειζε την πλατφόρμα για την επόμενη γενιά του Lancer.

Υπό την ίδια σκέπη πλέον, αυτή της Renault, Lada και Mitsubishi αφήνουν τους δικηγόρους στην άκρη και συστρατεύονται για την 8η γενιά του ιαπωνικού μικρομεσαίου. Παρά το γεγονός πως τα ρωσικά μοντέλα αποσύρονται από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Vesta θα δανείσει το πάτωμα για το επόμενο Lancer, με τη Mitsubishi να αναλαμβάνει το κομμάτι των κινητήρων -που οδήγησε την Lada στην έξοδο από την Ευρώπη- και του στησίματος της ανάρτησης. Λεπτομέρειες για το επερχόμενο μοντέλο δεν υπάρχουν, πέρα από κάποιες πρώιμες ψηφιακές εικόνες, ωστόσο το περιμένουμε προς τα τέλη του 2020.

Διαβάστε επίσης: Tέλος εποχής για το Mitsubishi Pajero!

Το εμπορικό βεληνεκές αναμένεται να αποτελείται από χώρες της Λατινικής Αμερικής, την Κίνα, προφανώς την Ρωσία και υπό προϋποθέσεις την Ευρώπη.

Get it on Google Play Download on the App Store