Τέλος ο 1.300αρης ντίζελ της Fiat;

Ένας από τους πιο δημοφιλείς, αλλά και μακροβιότερους, κινητήρες πετρελαίου φαίνεται πως βγαίνει «στη σύνταξη». Πηγές από την Ιταλία του Automotive News υποστηρίζουν πως η Fiat έπαυσε την παραγωγή του πετρελαιοκίνητου Panda, με το 500 (που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα) και όλες τις σχετικές εκδόσεις του (500, 500L, 500X) να ακολουθούν σύντομα.

Δείτε ακόμα: Alfa Romeo Giulia 1.3 λτ. Turbo με 180 PS

Όπως όλα δείχνουν το Panda Multijet έπεσε θύμα του νέου τρόπου μέτρησης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, του γνωστού μας πια WLTP, αλλά και του νέου οργανογράμματος της FCA, το οποίο στοχεύει στην σταδιακή κατάργηση των ντίζελ μοντέλων μέχρι το 2021. Το Panda όπως φαίνεται είναι το πρώτο που δέχεται το «τσεκούρι», με την υπόλοιπη γκάμα της Fiat αλλά και αυτές των Alfa Romeo, Maserati και Jeep να παίρνουν σταδιακά σειρά. Το ιταλικό μικρό πουλήθηκε σε 111.002 μονάδες πανευρωπαϊκά τον Αύγουστο, με το 70% (77.636) να αφορούν την αγορά της Ιταλίας. Συνολικά τα Panda MTJ 75 και 95 ίππων καταλαμβάνουν το 15% του ανωτέρω συνόλου, με 17.159 κομμάτια.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Fiat Panda Cross 1.3 MTJ 4X4 MY2017

Panda και 500 καταλαμβάνουν σχεδόν το 50% των πωλήσεων της Fiat για τους 8 πρώτους μήνες του 2018 (47% συγκεκριμένα), με μια ολοκαίνουργια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του δεύτερου να είναι προγραμματισμένη για τις αρχές του 2020. Κατά πάσα πιθανότητα η γκάμα του Panda -και του πιθανολογούμενου διαδόχου του- θα περιοριστεί σε κινητήρες βενζίνης και το ενδεχόμενο μιας υβριδικής έκδοσης. Μέχρι αυτή τη στιγμή κανείς εκπρόσωπος της φίρμας από το Τορίνο δεν έχει διαψεύσει την φημολογία.

 

Get it on Google Play Download on the App Store