«Ξεπουλάει» το μοτέρ SkyΑctiv-X της Mazda

101

Το φορολογικό σύστημα της χώρας μας χαντακώνει με συνοπτικές διαδικασίες οτιδήποτε κυμαίνεται στην σφαίρα των 2 λίτρων και άνω. Μια κλίμακα που περιλαμβάνει εξαιρετικές προτάσεις, όπως το επαναστατικό μοτέρ SkyΑctiv-X της Mazda. Οι Ιάπωνες, βέβαια, δεν στεναχωριούνται ιδιαίτερα καθώς στην υπόλοιπη Ευρώπη, το εν λόγω σύνολο «φεύγει» με ρυθμούς ζεστής φρατζόλας!

Δείτε ακόμα: Διαθέσιμο στην Ελλάδα το 1.500άρι Mazda3 (+τιμές)

Σύμφωνα με τον CEO της Mazda Ευρώπης, Yasuhiro Aoyama, η ζήτηση για τα 3 και CX-30 με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «το 45% των παραγγελιών για το CX-30 αφορά τον SkyActiv-X κινητήρα, ενώ για το Mazda3 το αντίστοιχο ποσοστό εκτινάσσεται στο 60%». Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως στο 3άρι η διάθεση με το εν λόγω σύνολο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, ενώ στο μικρομεσαίο SUV μόλις τον Οκτώβριο.

Διαβάστε επίσης: Πόσο «Zoom-Zoom» είναι το Mazda CX-30 στον «τάρανδο»; (+video)

To σύνολο των 1.998 κ.εκ. χρησιμοποιεί την τεχνολογία SCCI (Spark Controlled Compression Ignition), με την οποία τα χαρακτηριστικά της καύσης παραμετροποιούνται μέσω της ανάφλεξης. Η περιεκτικότητα του μίγματος μπορεί να κυμανθεί από το τυπικό 14,7:1 μέχρι το εξαιρετικά φτωχό 29,4:1, βελτιστοποιώντας την κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις. Ο SkyΑctiv-X αποδίδει 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 224 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενος με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt και τις τιμές μέσης κατανάλωσης να ξεκινάνε από τα 4,4 λίτρα/100 χλμ. και να φτάνουν μέχρι τα 9,3 λίτρα/100 χλμ. Τα νούμερα που ανακοινώνει η Mazda εξαρτώνται από την έκδοση, τον τύπο αμαξώματος, την διάσταση των τροχών, τη μετάδοση αλλά και τον τρόπο μέτρησης, καθώς στα τεχνικά χαρακτηριστικά συμπεριλαμβάνονται αμφότεροι οι κύκλοι NEDC και WLTP.

Παρόλη την έκθεση τεχνολογιών, το υπερσύγχρονο μοτέρ δεν ξεχνά την καταγωγή του και στροφάρει με άνεση στις 7.000 σ.α.λ. Για το 6άρι χειροκίνητο και μπροστοκίνητο 3 (υπάρχουν αυτόματη και τετρακίνητη έκδοση) τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,2 δλ. και η τελική ξεπερνά τα 210 χλμ./ώρα, ενώ για το αντίστοιχο CX-30 ο χρόνος για το «100άρι» ανεβαίνει στα 8,5 δλ., με την τελική να μειώνεται στα 205 χλμ./ώρα.