O νέος 2λιτρος κινητήρας Audi των 610 ίππων! (+video)

110

Οι εκπομπές ρύπων και η -υποχρεωτική- οικολογική συνείδηση έχουν παρεισφρήσει σε κάθε άκρη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακόμα και στους αγώνες. Τρανό παράδειγμα η υβριδική μορφή της Formula 1. Τόσο οι 1.6 turbo V6 στην κορωνίδα του motorsport, όμως, όσο και ο νέος κινητήρας της Audi, μας κάνουν να βλέπουμε τις μειώσεις CO2 με άλλο μάτι.

Οι Γερμανοί, λοιπόν, εξέλιξαν τον 2λιτρο TFSI σε μια απίστευτη μορφή 610 ίππων, σχεδιασμένη για το αγωνιστικό RS5 που θα αγωνιστεί στην ερχόμενη σεζόν του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού (DTM). Ακόμα και σε αυτό το επίπεδο, η οικονομία και η χαμηλή κατανάλωση παίζουν πρωτεύοντα ρόλο, καθώς οι κανονισμοί του DTM προβλέπουν μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο καυσίμου 95 κιλών. Μπορεί με τα δικά μας στάνταρ να φαντάζει υπεραρκετό για 3 ταξίδια, όμως όταν οδηγείς στο όριο ένα αγωνιστικό 600+ ίππων για σχεδόν μια ώρα, καταλαβαίνουμε εύκολα πως η δίψα για καύσιμο είναι ακόρεστη.

Δείτε ακόμα: Audi S4 τα βάζει με Bugatti Chiron! (+video)

Εκεί εστίασαν οι μηχανικοί της Audi, οι οποίοι -όπως και όλες οι ομάδες- αντικατέστησαν τους ατμοσφαιρικούς V8 που συναντούσαμε μέχρι πέρσι με 2λιτρους υπερτροφοδοτούμενους. Σε απόδοση, βέβαια, όχι μόνο δεν έχασαν, αλλά κέρδισαν 100 ίππους, προσφέροντας παράλληλα την επιπλέον τόνωση 30 ίππων με το πάτημα ενός κουμπιού και την λειτουργία Power Boost, όταν ο οδηγός θέλει να πραγματοποιήσει προσπέρασμα. Εκτός από την αυξημένη απόδοση και την μειωμένη κατανάλωση, ο νέος 2λιτρος TFSI ζυγίζει μόλις 85 κιλά, ακριβώς τα μισά συγκριτικά με τον 8κύλινδρο που αντικαθιστά. Κατ’ αυτό τον τρόπο το συνολικό βάρος του RS5 πέφτει κάτω από τα 1.000 κιλά, βελτιώνοντας την αναλογία βάρους/ισχύος στα 1,6 κιλά/ίππο.

Το μοτέρ εξελισσόταν για περισσότερο από 2 χρόνια και έχει περάσει πάνω από 1.000 ώρες λειτουργίας στον «κόφτη» των 9.500 σ.α.λ. επί του δυναμόμετρου, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της αντοχής των 6.000 χιλιομέτρων. Καλά διαβάσατε. Ο κινητήρας δεν είναι «μίας χρήσης», αλλά καλείται να βγάλει ολόκληρη την σεζόν! Η μέγιστη πίεση που ανεβάζει η τουρμπίνα της Garrett βρίσκεται στα 3,5 bar, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα anti-lag.

Διαβάστε επίσης: Επετειακό Audi R8 V10 Decennium με μοναδική σχεδίαση

Η πρεμιέρα της νέας εποχής στο DTM θα πραγματοποιηθεί το διήμερο 3-5 Μαΐου, στην πίστα του Hockenheim.