Νέο και κορυφαίο Audi SQ5 TDI με 700 Nm ροπής

6

Κόντρα στο ρεύμα που θέλει τα ντίζελ να αντιμετωπίζουν το φάσμα του αποκλεισμού από τα περισσότερα αστικά κέντρα της Ευρώπης, η Audi παρουσιάζει την πετρελαιοκίνητη έκδοση του κορυφαίου Q5.

To SQ5 TDI μπορεί να παρουσιάζεται 7 ίππους πιο αδύναμο σε σχέση με το βενζινοκίνητο «αδερφάκι», όμως το χάσμα στην ροπή αρκεί για να υπερκαλύψει την διαφορά. Ο 3λιτρος twinturbo V6 TDI παράγει 700 Nm ροπής σταθερά από τις 2.500 σ.α.λ. μέχρι τις 3.100, κάνοντας ακόμα και τα 500 του 3.0 V6 TFSI μεταξύ 1.370 – 4.500 σ.α.λ.  να μοιάζουν λίγα. Αντιστοίχως βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις, με την επιτάχυνση για τα 100 χλμ./ώρα από στάση να απαιτεί 5,1 δλ. αντί 5,4 του βενζινοκίνητου. Τα 347 άλογα του TDI δεν ξεφεύγουν από την γερμανική νόρμα του περιορισμού στην τελική ταχύτητα, με τα ηλεκτρονικά να σταματούν την βελόνα του κοντέρ στα 250 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: «Τάπα» το νέο Audi A1 στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)

Ακόμα πιο εντυπωσιακή -τηρουμένων των αναλογιών- είναι η μέση τιμή της κατανάλωσης, η οποία σύμφωνα με την Audi δεν ξεπερνά τα 6,6-6,8 λίτρα/100 χλμ! Για να δει τέτοια νούμερα ο οδηγός στον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit, ο 3λιτρος πετρελαιοκινητήρας διαθέτει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Εμφανισιακά ντίζελ με βενζινοκίνητο δεν ξεχωρίζουν, πέρα από τα σηματάκια «TDI». Οι προφυλακτήρες είναι επιθετικότερης σχεδίασης, με τον πίσω να φιλοξενεί εκατέρωθεν τις απολήξεις της εξάτμισης, ενώ οι ζάντες είναι 20 ιντσών (προαιρετικά 21) και τυλιγμένες σε ελαστικά 255/45. Πίσω από αυτές κρύβονται δισκόπλακες διαμέτρου 375 χλστ. μαζί με 6πίστονες δαγκάνες, συστατικά απαραίτητα για το σύστημα πέδησης προκειμένου να φρενάρουν ακαριαία τα 1.900 κιλά του αμαξώματος.

Διαβάστε επίσης: Το νέο Audi A3 θα προσφέρεται και με plug-in έκδοση!

Στον χειρισμό αυτού συναντάμε την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το σύστημα τετρακίνησης quattro και το σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα. Η κατανομή της ισχύος κανονικά βρίσκεται στο 40:60, όμως αναλόγως συνθηκών μπορεί να φτάσει μέχρι και το 70% εμπρός ή το 85% πίσω.  Η τιμή για όλα τα ανωτέρω στην Γερμανία τοποθετείται στις 67.550 ευρώ