Ο προηγμένος κινητήρας 1.3 TCe του Renault Captur

17

Το, επί σειρά ετών, πρώτο σε πωλήσεις compact SUV στην Ευρώπη, το Renault Captur έχει αποδείξει πως πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Πρόσφατα λανσαρίστηκε και στην ελληνική αγορά με τον πιο σύγχρονο turbo κινητήρα βενζίνης, τον Energy 1.3 TCe.

Δείτε ακόμη: Τιμές του Renault Captur 1.3 TCe 130hp και 150hp

Πρόκειται για το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Συμμαχίας του Groupe Renault με την Daimler, για ένα κινητήριο σύνολο που εγγυάται τη μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση, προσφέροντας υψηλή ροπή από τις χαμηλές στροφές, συνεχή παροχή της ροπής μέχρι το υψηλό φάσμα στροφών, αλλά και χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Στην πράξη αυτό σημαίνει κορυφαία ιπποδύναμη 130 και 150 ίππων, κορυφαία ροπή 220 ή 250 Nm, ανάλογα την έκδοση, αλλά και χαμηλές τιμές μέσης κατανάλωσης που δεν ξεπερνούν τα 5,9 λτ./100 χλμ. Παράλληλα, κορυφαίες είναι και οι επιδόσεις του Renault Captur 1.3 TCe, με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 9,5 δλ. (έκδοση 1.3 TCe 150 EDC) και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 210 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση των 150 ίππων, ο νέος κινητήρας συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (EDC).

Για να γίνει εφικτό αυτό το αποτέλεσμα, τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και κατανάλωσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση προηγμένων τεχνολογιών, που έχουν τη βάση τους στην τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από την επιτυχημένη, πολυετή εμπλοκή της Renault στη Formula 1.

Ενδεικτικά, ο Energy 1.3 TCe αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Επίσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση του Διπλού Συστήματος Μεταβλητού Χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft). Η εν λόγω τεχνολογία μεταβάλλει διαρκώς την χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη ροπή στις χαμηλές στροφές και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής έως τις υψηλές, με σημαντικά οφέλη για τον οδηγό σε οδηγική απόλαυση και άνεση, ενώ εγγυάται και άριστη ανταπόκριση  στις μεσαίες. Παράλληλα, ο κινητήρας Energy 1.3 TCe εξοπλίζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter), ένα τεχνικό γνώρισμα κυρίως των κινητήρων πετρελαίου.

Δείτε ακόμη: Renault Clio και Captur στην καλύτερη στιγμή τους!

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος αυτός κινητήρας έχει υποβληθεί σε 40.000 ώρες δοκιμών πάνω σε δυναμόμετρο, που εγγυώνται την αντοχή και αξιοπιστία του.

Εκτός των επιλογών με 130 και 150 ίππους, η γκάμα κινητήρων του δημοφιλούς crossover πλαισιώνεται από τον turbo κινητήρα βενζίνης 0.9 TCe 90hp και τον κινητήρα diesel 1.5 dCi 90hp, όλοι τους σύγχρονων προδιαγραφών ρύπων WLTP.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πώς λειτουργεί ο νέος κινητήρας Energy 1.3 TCe της Renault: