Δοκιμή Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG 4×4

Η Skoda έκανε την πρώτη είσοδό της στα μεσαία SUV με το Kodiaq, το οποίο προσφέρεται σε μία ευρεία γκάμα εκδόσεων και κινητήρων, ενώ απευθύνεται στο οικογενειακό κοινό που δεν κάνει κανέναν συμβιβασμό σε χώρους και ανέσεις. Για όσους πάλι θελήσουν κάτι μικρότερο σε διαστάσεις και ακόμα πιο οικονομικό σε τιμή, τότε θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τα τέλη του έτους για το λανσάρισμα του αμέσως μικρότερου, μικρομεσαίου SUV Skoda Karoq.

Το Kodiaq το δοκιμάσαμε αρχικά στη βασική του έκδοση με τον κινητήρα 1.4 TSI 125 PS, το οποίο προσφέρει άριστο value for money (από 22.000 ευρώ χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό), ενώ κατόπιν κάναμε το τεστ του βασικού ντίζελ Kodiaq 2.0 TDI 150 PS DSG 4×2 (από 27.700 ευρώ). Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το ίδιο μοντέλο με κίνηση σε όλους τους τροχούς, το οποίο κοστίζει από 33.900 ευρώ (με το DSG), ή από 30.900 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε τερέν

Το Kodiaq ήδη από τις 2κίνητες εκδόσεις που έχουμε δοκιμάσει, μας έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις με την οδική του συμπεριφορά. Το 4κίνητο μοντέλο τοποθετείται ακόμα υψηλότερα και κάνει τη διαφορά σε πιο πιεσμένους ρυθμούς, όπως και κατά την κίνηση εκτός δρόμου. Το σύστημα 4×4 του Kodiaq αποτελείται από ένα πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, που λειτουργεί έξυπνα και γρήγορα. Μια μονάδα ελέγχου υπολογίζει συνεχώς την ιδανική ροπή και στέλνει αμέσως ένα ποσοστό στον πίσω άξονα, όταν διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, όπου μεταδίδεται μόνιμα η κίνηση σε συνθήκες χαμηλών φορτίων. Το στιγμιαίο σπινάρισμα που παρατηρείται στο Kodiaq 2.0 TDI 4×2 δεν υφίσταται στο τετρακίνητο μοντέλο, το οποίο -αναμενόμενα- παρουσιάζει υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές και θα γλιστρήσει πολύ πιο δύσκολα και ελεγχόμενα. Τα οφέλη της 4κίνησης γίνονται άμεσα αισθητά και στις χωμάτινες διαδρομές, όπου το ογκώδες SUV της Skodaστρίβει με περισσότερη σιγουριά, ενώ περνά εύκολα από διάφορες εδαφικές ανωμαλίες, χάρη και στα 189 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Off Road σε συνδυασμό με την επιλογή των προφίλ οδήγησης.

Διαβάστε ακόμα: Περιπολικό Skoda Octavia με φυσικό αέριο για την Ελληνική Αστυνομία

Ασφαλές και σταθερό είναι το Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4×4 και στις ευθείες, όπου οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση δεν αφήνουν το μεγάλο αμάξωμα να εμφανίζει τάσεις πλεύσης. Ωστόσο, ενώ το αυτοκίνητο είναι συνολικά άνετο, κάποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται με σχετικά ξερό τρόπο. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, όμως θα το θέλαμε να έχει περισσότερο βάρος στις γρήγορες ταχύτητες.

Αποδοτικός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Το μικρότερο σε ισχύ μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 2.0 λτ. με απόδοση 150 ίππων και 340 Nm ροπής, μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τους ρυθμούς των επιδόσεων στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις λόγω και του μεγάλου βάρους του αυτοκινήτου (1.665 κιλά), ωστόσο το κινεί αξιοπρεπώς και έχει πολύ λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Ο 2.0 TDI έχει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, παρουσιάζει συνολικά πολιτισμένη λειτουργία και δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες του με περιττούς θορύβους και κραδασμούς, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG. Οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται ομαλά και άμεσα τόσο στην αυτόματη, όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία, ενώ η 7η overdrive ταχύτητα εκτιμάται στα ταξίδια (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.100 σ.α.λ.). Στα θετικά ανήκει και η κατανάλωση, αφού τα 7,8 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε είναι πολύ λογικά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Άπλετοι χώροι και καλή ποιότητα κατασκευής

Το εσωτερικό του Kodiaq κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τους extra large χώρους που προσφέρει και είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς καμία παραχώρηση πέντε επιβάτες (διατίθεται και 7θέσιο) με τις αποσκευές τους (560 έως 765 λίτρα, ανάλογα τη θέση του συρόμενου σε διαδρομή 18 εκατοστών μεσαίου καθίσματος). Στον τομέα της ποιότητας, την εικόνα αναβαθμίζει η ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το ταμπλό, ωστόσο κάποια σκληρά πλαστικά θα μπορούσαν να ήταν πιο ποιοτικά και να είχαν πιο προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα (π.χ. οι επενδύσεις στις πόρτες). Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν η πολύ καλή εργονομία, η θέση οδήγησης και η πρακτικότητα μέσω των πολλών φανερών ή κρυφών θηκών για μικροαντικείμενα.

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα εσωτερικού, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, κατανάλωση

(-) Μικροατέλειες στο φινίρισμα, ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Διαβάστε ακόμα: Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τιμή έως 10.000 ευρώ

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.968
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
340/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
147
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
271,95
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.697
Πλάτος (χλστ.)
1.882
Ύψος (χλστ.)
1.655
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.791
Βάρος (κιλά)
1.665
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
650-835
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
54%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.900
Get it on Google Play Download on the App Store