Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDI 120 PS

111

Με το νέο, τρίτης γενιάς i30 που λανσαρίστηκε στη χώρα μας εδώ και λίγους μήνες, η Hyundai κάνει ένα ακόμα άλμα προόδου στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο, σε κάθε τομέα μοντέλο. Μαζί με τις πολλές αλλαγές και βελτιώσεις που φέρει, εφοδιάζεται για πρώτη φορά και με 1.000άρη turbo κινητήρα, τον 1.0 T-GDI 120 PS, ο οποίος συνδυάζει την πολύ καλή απόδοση και χαρακτηριστικά λειτουργίας με άριστο value for money.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Hyundai i30 1.6 diesel 136 PS

Στη βασική έκδοση, το νέο i30 1.0 T-GDI 120 PS κοστίζει από 16.190 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ), με πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, αποτελώντας μια πολύ αξιόλογη πρόταση σε αυτά τα χρήματα. Να σημειωθεί ότι περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 6 αερόσακους όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας με τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, απόσπασης προσοχής οδηγού, αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας προβολέων, κ.λπ.

Ιδιαίτερα πολιτισμένος ο 1.000άρης turbo

Ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος turbo κινητήρας του 1.0 λτ. με ισχύ 120 ίππων τοποθετείται για πρώτη φορά στο νέο Hyundai i30 και αποσπά κυρίως θετικές κριτικές για να συνολικά του χαρακτηριστικά. Το μηχανικό αυτό σύνολο το οποίο έχει εξελιχθεί από το τεχνικό κέντρο της Hyundai στην Κορέα σε συνεργασία με το τεχνικό ευρωπαϊκό κέντρο στη Γερμανία, διαθέτει υπερσυμπιεστή με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εκτόνωσης, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για μείωση του συνολικού όγκου και την ταχύτερη θέρμανση του συστήματος ψύξης.

Αρχικά, ο 1.0 T-GDI 120 PS κερδίζει τις εντυπώσεις με την η απουσία κραδασμών, ενοχλητικών θορύβων και δονήσεων από το ρελαντί μέχρι τις υψηλότερες στροφές, δείχνοντας τη μεγάλη προσοχή που έχουν δώσει η μηχανικοί της Hyundai σε αυτό τον πολύ σημαντικό τομέα. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί οικονομικά εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα στις 2.000 σ.α.λ., αν και στις πολύ χαμηλές στροφές παρατηρείται μια υστέρηση στην απόκριση. Από εκεί και πάνω το μοτέρ είναι ελαστικό και πρόθυμο στο να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ.), όσο και εν κινήσει το αμάξωμα των 1.194 κιλών. Ο 1.0 T-GDI 120 PS συνδυάζεται με σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα), ωστόσο ο επιλογέας δε διακρίνεται για το εύχρηστο κούμπωμα των σχέσεων. Τέλος, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμη: Τα φθηνότερα μικρά diesel SUV της αγοράς

Άνετο, σταθερό και ευκολοδήγητο

Το νέο Hyundai i30 1.0 T-GDI 120 PS παρουσιάζεται συνολικά βελτιωμένο στο δρόμο σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, ενώ ο οδηγός του εκτιμά αμέσως την φιλικότητα που προσφέρει στους χειρισμούς και την άνεση. Η σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή σε συνδυασμό με τις 16 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά διαστάσεων 205/55 απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα, το πλαίσιο με τη βελτιωμένη κατά 22% στρεπτική ακαμψία συμβάλλει με την σειρά του στα ασφαλή χαρακτηριστικά που παρουσιάζει το νέο i30 σε κάθε διαδρομή. Στις ευθείες δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου τα όρια πρόσφυσης είναι υψηλά και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου δε μετακινείται σε απότομες μεταφορές βάρους. Το τιμόνι από την πλευρά του βαραίνει με τεχνητό και κάποιες φορές μη επιθυμητό τρόπο σε ελιγμούς εντός πόλεως, ενώ τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς επιβραδύνουν έγκαιρα και αποτελεσματικά το μικρομεσαίο Hyundai.

Ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό

Πιο σύγχρονο, ποιοτικό και λιγότερο φλύαρο σχεδιαστικά είναι το εσωτερικό του νέου Hyundai i30. Στο μινιμάλ αισθητικής ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση Style Navi) με το εύχρηστο μενού και τις πολλές λειτουργίες, που βρίσκεται ψηλά τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ο τελευταίος θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης, δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων, ενώ έχει στη διάθεσή του (όπως και ο συνοδηγός) αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Την σύγχρονη εικόνα συμπληρώνει με την σειρά του και ο πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με την οθόνη TFT 3,5 ιντσών του trip computer. Ποιοτικά, το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, υλικό το οποίο θα θέλαμε να υπήρχε και στη φάσα που συναντάται στο κάτω μέρος του. Πολύ προσεγμένη είναι η στιβαρή συναρμογή των διαφόρων επιμέρους επιφανειών και τμημάτων του εσωτερικού, αποτρέποντας την παρουσία ενοχλητικών τριγμών. Από πλευράς χώρων, το νέο i30 τοποθετείται στο μέσο όρο της κατηγορίας και είναι σε θέση να μετακινήσει με ικανοποιητικές ανέσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ είναι σχετικά ρηχό και με χωρητικότητα 395 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Μικρά 1.000άρια turbo στις χαμηλότερες τιμές

(+) Χαμηλή τιμή αγοράς, πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα χωρίς κραδασμούς, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, φιλικότητα στην οδήγηση

(-) Τεχνητό σφίξιμο τιμονιού, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, δύναμη κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
171/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
115
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
112,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.340
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.194
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
395
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.190