Δοκιμή Jeep Compass 2.0 MultiJet II 140 PS

Η Jeep επαναφέρει το Compass (πυξίδα) στην γκάμα της και αυτή τη φορά φαίνεται πως το αμερικάνικο μοντέλο είναι ικανό να δείξει σωστά την πορεία προς τον Βορρά της εμπορικής επιτυχίας, καθώς έχει όλα τα εχέγγυα να πρωταγωνιστήσει σε μία κατηγορία ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Ουσιαστικά, το νέο Compass δεν έχει κρατήσει τίποτα από το πρώτης γενιάς μοντέλο, με το οποίο μόνο το όνομα μοιράζεται, καθώς κατά τα άλλα είναι ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο το οποίο πλέον μπορεί χωρίς ενοχές να χαρακτηριστεί premium SUV και να τα βάλει με καταξιωμένα μοντέλα της κατηγορίας.

Δείτε ακόμη: Μικρά 1.000άρια turbo στις χαμηλότερες τιμές

Η Jeep βρήκε την… πυξίδα της

Το νέο Jeep Compass είναι βασισμένο ως ένα βαθμό στο Renegade (χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα αλλά με παραμετροποιήσεις για να έρθει στα δικά του μέτρα εξ ου και το διαφορετικό μεταξόνιο, το μήκος του οποίου είναι στα 2.636 χλστ.) και τοποθετείται πάνω από αυτό προϊοντικά και κάτω από το Cherokee που φυσικά είναι πιο μεγάλο. Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4.394 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος φτάνουν στα 1.819 και 1.647 χλστ. αντίστοιχα. Και σχεδιαστικά όμως, το νέο Jeep Compass δεν θυμίζει σε τίποτα το Compass πρώτης γενιάς. Το εμπρός μέρος του πλέον είναι πιο Jeep από ποτέ (αυτό εξάλλου είναι και το ζητούμενο για κάποιον που θα επιλέξει ένα μοντέλο της αμερικάνικης μάρκας), χάρη στην μάσκα με τις εφτά κάθετες γρίλιες. Από εκεί και πίσω τη σκυτάλη παίρνουν τα τονισμένα φτερά και το μαύρο πλαστικό, περιμετρικά χαμηλά στο αμάξωμα που φροντίζουν να υπογραμμίσουν τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Από την άλλη, στο πίσω μέρος πέφτουν οι σχεδιαστικοί τόνοι. Και κάπως έτσι, το σχεδιαστικό τμήμα της Jeep κατάφερε να δημιουργήσει ένα «εύπεπτο» αισθητικά ξεχωριστό σύνολο, το οποίο είναι ιδιαίτερο και σίγουρα θυμίζει ξεκάθαρα Jeep.

Ποιοτικό, ευρύχωρο και ξεχωριστό εσωτερικό

Ανάλογης φιλοσοφίας είναι και το εσωτερικό του νέου Jeep Compass, καθώς σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει σχεδιαστικά και ποιοτικά (ευτυχώς), αυτό της προηγούμενης γενιάς. Όποιος είναι εξοικειωμένος με μοντέλα της Jeep και ιδίως με το Renegade, θα βρει πολλές ομοιότητες, σε μικρότερη ένταση όμως. Θα έλεγε κανείς πως το εσωτερικό του Compass είναι αυτό του Renegade σε πιο… ώριμη εκδοχή. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η συναρμολόγησή τους σε πείθει, ενώ όπου και αν κοιτάξεις η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι έκδηλη. Εργονομικά χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης, καθώς το τιμόνι με τους πολλούς διακόπτες, ακόμη και στο πίσω μέρος του, ίσως δυσκολέψει κάποιους, ενώ και η βασική μικρή, έγχρωμη οθόνη αφής ίσως δυσκολέψει κάποιους. Πρέπει όμως να τονίσουμε πως όλοι οι κύριοι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι σε επίκαιρες θέσεις. Από την άλλη, οι χώροι είναι σε καλό επίπεδο, κάτι στο οποίο φυσικά βοηθούν οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου αλλά και το μεταξόνιο, που εξασφαλίζει αρκετό χώρο για τους πίσω επιβάτες. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 438 λτ.

Δυνατός πετρελαιοκινητήρας

Το Jeep Compass όπως προείπαμε, είναι ένα εξολοκλήρου καινούργιο αυτοκίνητο και όπως είναι λογικό το μοτέρ του δεν αποτελεί εξαίρεση. Κάτω από το καπό του λοιπόν, στην συγκεκριμένη έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ, φωλιάζει ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 λτ. MultiJet ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και 350 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Αν και η λειτουργία του δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κορυφαία, λόγω κυρίως του θορύβου του, τα χαρακτηριστικά απόδοσής του είναι. Και αυτό γιατί στην πράξη το Compass επιταχύνει αβίαστα ανεξαρτήτως των σ.α.λ. που έχει ο κινητήρας και σε συνδυασμό με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο (το οποίο είναι αρκετά γρήγορο και ομαλό κατά την αλλαγή των ταχυτήτων), χαρίζει αξιοπρεπείς επιδόσεις. Συγκεκριμένα, για το 0-100 χλμ./ώρα, το Compass χρειάζεται 10,5 δλ. τη στιγμή που η τελική του ταχύτητα τερματίζει στα 190 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωσή του τώρα, η μέση τιμή της στην πράξη είναι στα 8,7 λίτρα/100 χλμ. Νούμερο ικανοποιητικό για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα ζυγίζει 1.619 κιλά και με τετρακίνηση. Η τελευταία, είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μέσω του συστήματος «Jeep Active Drive», το οποίο μπορεί να δώσει έως και το 100% της ροπής στον τροχό που έχει την καλύτερη πρόσφυση, ενώ προσομοιώνει ηλεκτρονικά τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού. Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε πως το Jeep Compass εφοδιάζεται με το σύστημα Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (αυτόματο, χιόνι, άμμος, λάσπη), ενώ στις πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις TrailHawk διατίθεται κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων (κοντές) και ακόμη ένα πρόγραμμα οδήγησης, ονόματι Rock.

Εξαιρετικό στην άσφαλτο, ικανό εκτός δρόμου

Από τα πρώτα χιλιόμετρα το Jeep Compass δείχνει πως είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο δίνει έμφαση στην άνεση. Παρόλα αυτά, όσο πιο πολύ το οδηγείς, τόσο περισσότερο εκπλήσσεσαι με την άνεση της ανάρτησής του αλλά και την ποιότητα κύλισης που διαθέτει. Μάλιστα, παρά τη μεγάλη της διαδρομή, η ανάρτηση ελέγχει χωρίς πρόβλημα το φορτίο του αμαξώματος, χωρίς να επιτρέπει κλίσεις που θα βάλουν όρια στον οδηγό. Στον αυτοκινητόδρομο το Compass είναι στο στοιχείο του, καθώς κινείται με σιγουριά, χωρίς θόρυβο και γεμίζει αυτοπεποίθηση και ασφάλεια τους επιβάτες του. Τα φρένα του είναι ισχυρά, το κιβώτιο το ξεχνά ο οδηγός (με την καλή έννοια), ενώ το τιμόνι είναι λογικό να μην είναι ιδιαιτέρως άμεσο καθώς μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει βλέψεις και για εκτός δρόμου κίνηση. Και εκεί, χάρη και στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει στα 215 χλστ. και φυσικά την τετρακίνηση (την οποία περιγράψαμε πιο πριν), τα καταφέρνει καλύτερα από άλλα αυτοκίνητα του είδους του, δικαιολογώντας και το όνομα του!

Δείτε ακόμη: Τα φθηνότερα μικρά diesel SUV της αγοράς

Για το τέλος φυσικά αφήσαμε την τιμή του Jeep Compass, η οποία για την συγκεκριμένη έκδοση είναι στα 37.100 ευρώ και είναι αρκετά καλή, αν αναλογιστείς πως μιλάμε για ένα τετρακίνητο, 2λιτρο αυτοκίνητο, με 9άρι αυτόματο κιβώτιο και πολύ καλό εξοπλισμό.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο, απόδοση κινητήρα, εξοπλισμός

(-) Περιμετρική ορατότητα, θήκες μικροαντικειμένων στο εσωτερικό, έλλειψη ρεζέρβας

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.956
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9 (Αυτόματο)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
140/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
148
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
273,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.394
Πλάτος (χλστ.)
1.819
Ύψος (χλστ.)
1.647
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.619
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
438
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
90%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.100
Get it on Google Play Download on the App Store