Δοκιμή Suzuki Swift 1.0 Boosterjet 112 PS

Το δημοφιλές εδώ και πολλά χρόνια  Suzuki Swift στη νέα από άκρη σε άκρη τρίτη κατά σειρά γενιά του παρουσιάζεται αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο, ενώ πλέον η παραγωγή του γίνεται στην Ιαπωνία. Το νέο Swift εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές που φέρει στο αμάξωμα και το εσωτερικό, βασίζεται σε νέο δάπεδο, ενώ εφοδιάζεται και με δύο νέους κινητήρες, τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό Dualjet 90 PS (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και για πρώτη φορά με 3κύλινδρο turbo 1.0 Boosterjet 112 PS της δοκιμής.

Το νέο Swift 1.0 Boosterjet πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 13.880 ευρώ με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, ζάντες αλουμινίου, φώτα ομίχλης, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, οθόνη αφής 7 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές των νέων μοντέλων

Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.000άρης turbo

Ο νέος 3κύλινδρος turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρας 1.0 λτ. Boosterjet των 112 ίππων τοποθετείται για πρώτη φορά και στο νέο Swift, προσφέροντας γρήγορες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, με λιγοστούς κραδασμούς και δονήσεις που γίνονται αισθητά στις πολύ χαμηλές στροφές και κατά την εκκίνηση με κρύο το μοτέρ. Η ελαστικότητα που παρουσιάζει και το τράβηγμα είναι πολύ καλά από χαμηλά, χάρη στη διαθέσιμη ροπή των 170 Nm που αποδίδεται μεταξύ 2.000 – 3.500 σ.α.λ. Έτσι ο οδηγός δε χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον εύχρηστο και με θετικό κούμπωμα επιλογέα ταχυτήτων των 5 μακριών σχέσεων (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Παράλληλα, ο 1.0 λτ. Boosterjet είναι πρόθυμος στις εντολές του οδηγού και ανεβάζει εύκολα στροφές μέχρι τον κόφτη (στις 6.000 σ.α.λ.). Στα θετικά του κινητήρα ανήκει και η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,2 λτ./100 χλμ.

Ευχάριστο στην οδήγηση και ευέλικτο

Το νέο Swift έχει διατηρήσει τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και την ευελιξία του προγενέστερου μοντέλου, χάρη και στις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 3.840 χλστ.), χαρακτηριστικά που εκτιμώνται ιδιαίτερα κατά την κίνηση στην πόλη. Παράλληλα, η νέα πιο άκαμπτη και ελαφρύτερη κατά 30 κιλά πλατφόρμα Heartect, μαζί με τη συνολική μείωση του βάρους κατά 117 κιλά γίνονται αισθητά στο δρόμο, αφού το ιαπωνικό αυτοκίνητο δείχνει πως έχει λιγότερο βάρος και κινείται πιο ανάλαφρα.

Δείτε ακόμη: Όλα τα αυτοκίνητα χωρίς τέλη κυκλοφορίας 2018

Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση και περνά θορύβους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να χάνει σε άνεση κατά την κίνηση σε δρόμους με πολλές ανωμαλίες. Συνολικά η ηχομόνωση θα μπορούσε να ήταν πιο προσεγμένη, όπως και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που ακούγονται σε κανονικές ταχύτητες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο (π.χ. από τα 120 χλμ./ώρα). Στις στροφές παρουσιάζεται σταθερό και με μικρές κλίσεις, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση. Ωστόσο, όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης βαραίνει με τεχνητό τρόπο και για να επανέλθει στη θέση της ευθείας χρειάζονται διορθώσεις από τον οδηγό. Στις ευθείες παρουσιάζει καλό πάτημα σε γρήγορους ρυθμούς, όχι όμως στα επίπεδα ανταγωνιστικών μικρών ευρωπαϊκών μοντέλων.

Πρακτικό και μοντέρνο εσωτερικό

Στο πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό του νέου Swift η συνολική εικόνα έχει νεανικά και σπορτίφ χαρακτηριστικά. Κυρίαρχα στοιχεία είναι ο πίνακας οργάνων με τα δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα του στροφόμετρου και ταχύμετρου, η ψηφιακή οθόνη των 4,2 ιντσών που βρίσκεται ανάμεσά τους, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 7,0 ιντσών και το μικρής διαμέτρου επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι. Από πλευράς κατασκευής δεν εντυπωσιάζει μέσω της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών με ατέλειες στη συναρμογή και στο φινίρισμα. Ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων, ωστόσο βασική έλλειψη είναι απουσία ρύθμισης του τιμονιού μέσα – έξω. Οι χώροι που προσφέρει το εσωτερικό του νέου Swift είναι καλοί για τις μετακινήσεις 4 ατόμων, ωστόσο παρά την αύξηση κατά 54 λίτρα του χώρου αποσκευών, τα 265 λίτρα το τοποθετούν πιο κάτω από άλλα μικρά αυτοκίνητα.

(+) Ευκολοδήγητος χαρακτήρας, χαμηλή κατανάλωση, χώροι καμπίνας, επιδόσεις, ελαστικότητα, αίσθηση κιβωτίου, εξοπλισμός, τιμή

(-) Σκληρά πλαστικά, μικρός χώρος αποσκευών, άνεση ανάρτησης

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
112/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.840
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
865
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.880
Get it on Google Play Download on the App Store