Δοκιμή Toyota Auris Hybrid 1.8 (136 PS)

Το Auris στη δεύτερη γενιά του καταφέρνει μέσω του συνολικά αναβαθμισμένου του προφίλ να ανέβει επίπεδο και να κοιτάξει στα ίσια τους πιο δυνατούς παίχτες της δημοφιλούς μικρομεσαίας κατηγορίας. Σχεδιαστικά το αμάξωμά του με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,28) ακολουθεί τις νέες τάσεις της Toyota που εκφράζονται μέσω των έντονων ακμών του αμαξώματος και βγάζει μια δυναμικότητα σε σχέση με το παρελθόν κυρίως όσον αφορά στο εμπρός και το πίσω μέρος. Εκεί ξεχωριστή εικόνα προσδίδουν τα φωτιστικά σώματα ενώ και στα πλαϊνά του αμαξώματος η αισθητική τονίζεται από τις έντονες γραμμές που το διατρέχουν.

Παράλληλα, το νέο Toyota Auris προσφέρει καλούς χώρους, άνεση, τεχνολογία και για πρώτη φορά στην ιστορία του (συμπεριλαμβανομένων και των προγενέστερων Corolla) σχετικά ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Η υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε ωστόσο, δεν μπορεί να αναδείξει αυτό το χαρακτηριστικό του αφού είναι σαφώς εστιασμένη στην επίτευξη χαμηλών τιμών κατανάλωσης και στην άνεση και τα καταφέρνει περίφημα και στους 2 αυτούς τομείς. Η τιμή των 22.070 ευρώ (με το όφελος των 1.400€) κρίνεται ιδιαίτερα συμφέρουσα αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα αυτοκίνητο 1.8 λίτρων με σβέλτες επιδόσεις αλλά κατανάλωση 1.000άρη κινητήρα, το οποίο παράλληλα «καίει» λιγότερο και από το diesel Auris1.4 D-4D κυρίως σε αστικές συνθήκες.

Ικανός και οικονομικός μέσω του Hybrid Synergy Drive

Σε αυτή την high-tech έκδοση του Auris, το ενδιαφέρον τραβάει όπως είναι λογικό το υβριδικό σύστημα της Toyota (Hybrid Synergy Drive) γνωστό από το Prius και το Lexus CT 200h. Το εν λόγω σύστημα για άλλη μια φορά εντυπωσιάζει με την λειτουργία και την κατανάλωσή του και αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.8 λίτρων VVT-iκαι έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 136 ίππων. Στην πράξη το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, ενώ σε συνδυασμό με το βελτιωμένο κιβώτιο e-CVT παρουσιάζει ομαλή λειτουργία και εξαιρετική απόκριση. Το Auris μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση περίπου 2 χλμ. και για ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα με την επιλογή EV, με το ECO mode η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι πιο «ήπια» και με το POWER mode αυξάνεται η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού. Πάντως ακόμα και με την παράλληλη χρήση των δύο συστημάτων η κατανάλωση καυσίμου παραμένει χαμηλή, όπως διαπιστώσαμε και κατά τη διάρκεια της δοκιμής όπου κυμάνθηκε στα μόλις 5,7 λτ./100 χλμ.  

Λιτό και καλοφτιαγμένο εσωτερικό με επαρκείς χώρους

Το εσωτερικό του Toyota Auris είναι λιτό και με τον διάκοσμο να μην μπορεί να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα σύγχρονος (το κλασικό digital ρολόι πρέπει κάποτε να αφαιρεθεί). Μπορεί τα ποιοτικά του στάνταρ να μην προσεγγίζουν τις top επιλογές της κατηγορίας ως προς τα υλικά κυρίως (βλ. Volkswagen Golf), ωστόσο το Auris είναι μέσα στο παιχνίδι της κατηγορίας αυτής. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό υλικό καλής ποιότητας και η  συναρμογή των επιμέρους επιφανειών είναι πολύ προσεγμένη. Όμως την εικόνα μετριάζει η εκτεταμένη χρήση σκληρού πλαστικού σε μεγάλες επιφάνειες, όπως στην κεντρική κονσόλα.

Ο πίνακας οργάνων έχει όμορφη αισθητική και η οθόνη στο κέντρο της κονσόλας εκσυγχρονίζει ελαφρώς την γενικότερη εικόνα του εσωτερικού, μαζί με το πολύ μικρό και «παιχνιδιάρικο» επιλογέα ταχυτήτων. Η εργονομία είναι εξαιρετική προς όλα τα χειριστήρια όπως και η θέση οδήγησης, ωστόσο η ορατότητα είναι μέτρια. Οι χώροι επαρκούν για τις μεταφορικές ανάγκες 4 ή και 5 επιβατών χωρίς να συναντούν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με τον διαθέσιμο προς εκείνους χώρο, αν και το προγενέστερο Auris διέθετε περισσότερο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το πορτ μπαγκάζ των 360 λίτρων είναι σημαντικά μεγαλύτερο από εκείνο του πρώτης γενιάς Auris HSD των μόλις 279 λίτρων.

Άνετο και ευχάριστο στην καθημερινότητα

Ως γνήσιο Toyota και αυτό το Auris και ιδιαίτερα στην υβριδική έκδοση παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο προφίλ, κάτι που σαφώς εξυπηρετεί τα μέγιστα σε καθημερινές μετακινήσεις. Η ανάρτηση είναι μαλακή και προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, γεγονός που θα εκτιμηθεί στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους της χώρας μας. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι έντονες υπό πίεση, χωρίς ωστόσο να παρατηρούνται τάσεις πλεύσης και με το Auris να παραμένει ουδέτερο σε όλες τις καταστάσεις. Αντίθετα με τα Auris των 1.33 και 1.4 λτ. D-4D, το Auris HSD διαθέτει διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα (και όχι ημιάκαμπτο), ο οποίος εξαλείφει τα φαινόμενα αδράνειας που προκαλεί το CVTκιβώτιο. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης είναι μέτρια, ενώ κακή είναι η αντίστοιχη αίσθηση από το by wire σύστημα πέδησης που απαιτεί χρόνο εξοικείωσης στο πάτημα. Εκτός της αίσθησης πάντως το σύστημα ανταποκρίνεται στην ασφαλή ακινητοποίηση του Auris.

(+) Υβριδικό σύστημα, κατανάλωση, εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, ευκολία οδήγησης

(-) Οδηγική αίσθηση, ορατότητα, λιτό εσωτερικό, χώροι πίσω σε σχέση με το προγενέστερο

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
99/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
82
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
207
Συνδυαστική ισχύς (PS)
136
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 277x26 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 270x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.275
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.310
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.070
Get it on Google Play Download on the App Store