Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Dacia Duster

2

Το νέο Dacia Duster πριν λίγο καιρό παρουσιάστηκε και επισήμως και όπως είναι λογικό όλοι στην ρουμάνικη μάρκα αισιοδοξούν πως θα τους βοηθήσει να καταρρίψουν νέα ρεκόρ. Αυτό φυσικά δεν θα είναι και τόσο εύκολο, καθώς το 2017 ήταν μία απίστευτη χρονιά για την Dacia, με ρεκόρ πωλήσεων με 534.900 μονάδες σε παγκόσμια κλίμακα, επίδοση κατά 11,8% αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ ταυτόχρονα είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 10,8% (384.414 μονάδες) στην Ευρώπη με αύξηση του μεριδίου πωλήσεων κατά 0,16% μονάδες στο 2,6%.

Δείτε ακόμη: Dacia Duster για πολλά γκάζια

Η εταιρεία είχε θετική πορεία και στις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται με αύξηση 0,47% στην Ευρασία και αύξηση 5,2% στη Βόρειο Αφρική όπου κατέχει μερίδιο πωλήσεων της τάξης του 23,7%. Μάλιστα στις 23, από τις 44 αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται, πραγματοποίησε ρεκόρ πωλήσεων. Επομένως ο δρόμος της Dacia προς τα νέα ρεκόρ δεν θα είναι καθόλου εύκολος και για αυτό δημιούργησε και ένα εξαιρετικό Dacia Duster που έδειξε πως πάει πολύ καλά ακόμη και σε δύσκολους δρόμους…

Το νέο Dacia Duster, συνδυάζει την άνεση και τις εκτός δρόμου δυνατότητες, ενός σκληροτράχηλου SUV, παραμένοντας παράλληλα η προσιτή επιλογή της κατηγορίας. Ουσιαστικά λοιπόν η ρουμάνικη μάρκα χρησιμοποιήσε την ίδια συνταγή αλλά με καλύτερα υλικά αυτή τη φορά και με μεγαλύτερη πείρα δημιούργησε ένα ακόμη καλύτερο μοντέλο. Τουλάχιστον, αυτό αποκομίσαμε από την σύντομη επαφή μαζί του κατά την διάρκεια της παγκόσμιας παρουσίασής του, η οποία έγινε στην χώρα μας και συγκεκριμένα στην Αττική (παρευρέθησαν περισσότεροι από 600 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο).

Αλλαγμένο στα σημεία

Στην δεύτερη γενιά του πλέον το Dacia Duster διαθέτει νέο σχεδιασμό που ξεχωρίζει για το δυναμισμό και τη στιβαρότητα του. Βασισμένο στην αρχιτεκτονική του μοντέλου που αντικαθιστά, εξακολουθεί να διακρίνεται για την έντονη προσωπικότητά του. Το αμάξωμά του χαρακτηρίζεται από τις δυναμικές γραμμές, με μεγάλη μάσκα εμπρός, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, έντονα ανάγλυφο αμάξωμα στο προφίλ, νέες μπάρες αλουμινίου στην οροφή, νέους τροχούς 17 ιντσών, φαρδύτερα φτερά και νέα πίσω φώτα.

Ποιοτικότερο και πιο σύγχρονο εσωτερικό

Το εσωτερικό του προηγούμενου Dacia Duster σίγουρα είχε αδυναμίες είτε ποιοτικά, είτε εργονομικά ακόμη και εξοπλιστικά. Πλέον στην Dacia είναι διαβασμένοι και ξέρουν πολύ καλά πως αν θέλουν να συνεχίσουν την ανοδική πορεία, χρειάζονται ένα Duster με εσωτερικό σύγχρονο, ποιοτικό και χωρίς εργονομικά φάουλ. Και τα κατάφεραν! Η εργονομία είναι βελτιωμένη, τα υλικά ποιοτικότερα, ο εξοπλισμός δεν έχει ελλείψεις και ο χώρος παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα. Η θέση οδήγησης έχει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων, καλύτερη πλευρική στήριξη, τα υφάσματα του σαλονιού είναι νέα και ποιοτικότερα και οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα του νέου Duster φτάνουν τα 27,2 λίτρα, συμπεριλαμβανομένων και 2,8 λίτρων που προσφέρει ένα νέο συρτάρι το οποίο βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 478 λίτρα για την έκδοση 2WD και 467 λίτρα για την έκδοση 4WD. Με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1,623 λίτρα.

Κύριος στην άσφαλτο, αλήτης στο χώμα

Η ανάρτηση του νέου Dacia Duster είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε να δίνει προτεραιότητα στην άνεση και το καταφέρνει πολύ καλά τόσο εντός δρόμου όσο και εκτός αυτού. Το μήκους 4,34 μ. αμάξωμά του απέχει από το έδαφος 210 χλστ. ενώ η γωνία προσέγγισης είναι 30°, η γωνία διαφυγής 34° (33° στην έκδοση 4WD) και η γωνία ράμπας 21°, Μάλιστα είναι εφοδιασμένο με μία σειρά από συστήματα υποβοήθησης τα οποία κάνουν ακόμη πιο εύκολη την κίνηση εκτός δρόμου. Ουσιαστικά τα όρια στο Duster τα βάζουν τα λάστιχα περισσότερο, καθώς αυτά είναι που θα προδώσουν πρώτα τον οδηγό και όχι το ίδιο το αυτοκίνητο. Όσον αφορά στην κίνηση στην άσφαλτο, εκεί οι κλίσεις είναι λογικές, η ηχομόνωση πολύ καλή, ενώ η αίσθηση του κιβωτίου και του τιμονιού με την μεταβλητή γεωμετρία ικανοποιούν. Φυσικά, ως σύγχρονο αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του, το νέο Dacia Duster εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με μια σειρά χρήσιμων οδηγικών βοηθημάτων για μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια όπως η προειδοποίηση τυφλού σημείου και το Cruise Control με σύστημα περιορισμού ταχύτητας.

Γνωστοί και ικανοί κινητήρες

Το νέο Dacia Duster δεν κρύβει εκπλήξεις κάτω από το καπό του καθώς συνεχίζει να εφοδιάζεται με μία σειρά κινητήρων του της ομίλου Renault. Στους βενζινοκινητήρες υπάρχουν οι επιλογές 1.6 λτ. SCe 115 ίππων και 1.2 λτ. TCe 125 ίππων (εκδόσεις 2WD και 4WD). Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζονται με δικίνητη και τετρακίνητη μετάδοση και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για όσους επιθυμούν πετρελαιοκίνητη έκδοση, η επιλογή είναι μονόδρομος, καθώς διατίθεται μόνο ο 1.5 λτ. dCi αλλά σε δύο εκδόσεις με 90 ή 110 ίππους, τόσο σε τετρακίνητες όσο και σε δικίνητες εκδόσεις και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο. Σε αυτή την περίπτωση, προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC αλλά αποκλειστικά σε δικίνητη έκδοση. Μάλιστα ο 1.2 SCe θα έχει και έκδοση με LPG (υγραέριο).

Δείτε επίσης: 1.000.000 Dacia κατασκευασμένα στο Μαρόκο

Το νέο Dacia Duster, κατασκευάζεται στο Πιτέστι της Ρουμανίας, διατίθεται με 5 χρόνια εγγύηση (ή 100.000 χλμ.)θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας από τα μέσα Φεβρουαρίου με τις τιμές του να είναι ελαφρώς αυξημένες από τις αντίστοιχες εκδόσεις του τωρινού μοντέλου. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά        
Έκδοση SCe 115 TCe 125 dCi 90 dCi 110
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 1.197 1.461 1.461
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/5.500 125/5.300 90/3.750 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 156/4.000 205/2.300 200/1.750 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,9 (12,9) 10,4 (11,0) 13,8 11,8 (12,4)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 (170) 177 (179) 158 171 (169)
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  – 6,2 (6,4) 4,4 4,4 (4,7)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)  – 138 (145) 115 115 (123)
Βάρος (κιλά) 1.179/1.276 1.200 (1.317) 1.205 1.205 (1.320)
Σε παρένθεση το 4×4