Δοκιμή Toyota Aygo 1.0 5d

To δημοφιλές μίνι Toyota, το οποίο λανσαρίστηκε το 2005 και ανανεώθηκε στα τέλη του 2008, δέχτηκε ένα ακόμα «φρεσκάρισμα» τόσο αισθητικό όσο και μηχανικό, έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί και να ανταγωνιστεί τους νεότερους αντιπάλους του. Εξωτερικά το Aygo του 2012 παρουσιάζει πιο δυναμικό σχεδιασμό εμπρός μέσω της τοποθέτησης LED φώτων ημέρας, του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, τη νέα μάσκα και τους προβολείς ομίχλης. Επιπλέον χάρη στη νέα σχεδίαση του εμπρός άκρου βελτιώθηκε η αεροδυναμική και η ψύξη του κινητήρα. Από εκεί και πέρα το υπόλοιπο αμάξωμα παρέμεινε ως είχε, ενώ προστέθηκαν νέα πλαστικά καλύμματα στους τροχούς, νέες ζάντες αλουμινίου και 2 νέα χρώματα, το Vibrant Metallic Orange (φωτό) και το Bronze Mica.

Αναβαθμισμένο μοτέρ με 99 γρ./χλμ. CO2

O γνώριμος 3κύλινδρος κινητήρας του 1.0 λτ. μετά τις βελτιώσεις που δέχτηκε (αυξήθηκε η συμπίεση από το 10.5 στο 11.0:1 και τοποθετήθηκαν μπουζί ιριδίου) εκπέμπει 99 γρ./χλμ. CO2 (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) και καταναλώνει 4,3 λτ./100 χλμ. (έναντι 105 γρ./χλμ. και 4,5 λτ./100 χλμ.). Στον πιο οικονομικό του χαρακτήρα συνέβαλλαν επίσης η μακρύτερη 3η ταχύτητα και η τοποθέτηση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης. Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει αρκετά καλή ζωντάνια, ανεβάζει με προθυμία στροφές και είναι ολιγαρκές σε καύσιμο. Επίσης οι κραδασμοί και ο θόρυβος μειώθηκαν από το βελτιωμένο σύστημα του συμπλέκτη και την προσθήκη μόνωσης στο καπό του κινητήρα.

Βελτιωμένο και στο δρόμο

Μέσα στις βελτιώσεις που δέχτηκε το ανανεωμένο Toyota Aygo 1.0 περιλαμβάνονται η νέα ρύθμιση των αναρτήσεων για περισσότερη άνεση και η τοποθέτηση μιας ανεστραμμένης αντιστρεπτικής δοκού στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα για καλύτερη σταθερότητα. Έτσι το μίνι Toyota εκτός από πολύ ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση στους χειρισμούς, είναι ευχάριστο στην οδήγηση αλλά και αρκετά σταθερό ακόμα και σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με τον ορισμό «αυτοκίνητο πόλης». Παράλληλα ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι, που είναι ακριβές και διαθέτει το απαιτούμενο βάρος, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους.

Ακόμα πιο νεανικό στιλ στο εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Aygo, οι αλλαγές που αντικρίζει κανείς εστιάζονται στις νέες επενδύσεις, στα πιο σκουρόχρωμα πλαστικά και στο ανασχεδιασμένο ηχοσύστημα. Ποιοτικά, παραμένουν τα μέτριας υφής σκληρά πλαστικά και οι «γυμνές» μεταλλικές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος που τονίζουν την λιτή του εικόνα. Επιπλέον διατηρήθηκαν κάποια εργονομικά λάθη, όπως τα όχι ιδιαίτερα χρηστικά χειριστήρια του air condition, o απουσία δεύτερου διακόπτη για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού (στην πόρτα του οδηγού) και τα πίσω παράθυρα που στο 5θυρο ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Σε επίπεδο χώρων ο οδηγός και ο συνεπιβάτης θα φιλοξενηθούν με άνεση, ωστόσο πίσω είναι πιο «στριμωγμένο», αλλά σημαντικό μειονέκτημα αποτελεί ο μικρός (139 λτ.) και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης χώρος αποσκευών.  

(+): Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, κατανάλωση, ευελιξία, σπιρτάδα κινητήρα, οδική συμπεριφορά, νεανική εικόνα

(-): Ποιότητα εσωτερικού, χώροι πίσω επιβατών, μικρός χώρος αποσκευών, εργονομικά λάθη, φτωχός αρχικός εξοπλισμός

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
68/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
93/3.600
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
157
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.430
Πλάτος (χλστ.)
1.615
Ύψος (χλστ.)
1.465
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.340
Βάρος (κιλά)
840
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
139
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
68%
Ασφάλεια παιδιού
73%
Ασφάλεια πεζού
53%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
2
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
9.580
Get it on Google Play Download on the App Store