Δοκιμή Abarth 124 Spider 170 hp AT

96

Ιταλία-Ιαπωνία συμμαχία και, μετά τη δοκιμή μας με το «απλό» Fiat 124 Spider, παίρνουμε στα χέρια μας την έκδοση που ουσιαστικά διαφοροποιεί τη version της Fiat από το μοντέλο της Mazda (MX-5) στο οποίο βασίζεται, με το Abarth 124 Spider να στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στην απόλαυση όσων το επιλέξουν. Πρόκειται άλλωστε για ένα αυτοκίνητο που εμπλέκει ιδανικά δύο κόσμους, αυτόν των μικρών πισωκίνητων ιαπωνικών ρόουντστερ, με εκείνον τον φινετσάτων σπορ ιταλικών κατασκευών, σε ένα αποτέλεσμα που προσφέρει άπλετα οδηγική ευχαρίστηση και μπορεί παράλληλα από τώρα να πάρει μια θέση στα σύγχρονα all time classic αυτοκίνητα. Τιμολογιακά, στη χώρα μας το κόστος για το Abarth 124 Spider είναι πολύ υψηλό, αφού η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο κοστίζει 47.000 ευρώ, ενώ 49.000 ευρώ είναι το κόστος της έκδοσης της δοκιμής με το αυτόματο κιβώτιο. Τα πρώτα 2.500 κομμάτια της παραγωγής είναι αριθμημένα, με τον αριθμό παραγωγής να αναγράφεται στην ειδική πλακέτα αρίθμησης στο εσωτερικό. Δείτε τη δοκιμή του Fiat 124 Spider.

Με επιθετικά χαρακτηριστικά στην εμφάνισή του

Εν αρχή ην η εμφάνιση και το Abarth 124 Spider φροντίζει με την πρώτη ματιά να «φωνάξει» για τη διαφορετικότητά του σε σχέση με το Fiat 124 Spider στο οποίο βασίζεται. Έτσι, στο αμάξωμα του ξεχωρίζει η χρωματική αντίθεση σε κόκκινο χρώμα (Costa Brava 1972 το ονομάζουν οι Ιταλοί) και μαύρο ματ στο καπό και την πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ η Abarth τοποθετεί αποκλειστικά σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών ειδικής σχεδίασης. Επιπλέον αυτών, η παρουσία του ρόουντστερ της Abarth τονίζεται και από τον αλλαγμένο σπορ εμπρόσθιο προφυλακτήρα με ειδικό πλέγμα στις γρίλιες, αλλά και με τον νέο πίσω διαχύτη που φιλοξενεί τις 4πλές εξατμίσεις της «πολεμικής» εξάτμισης Record Monza. Όσον αφορά στην κουκούλα, συναντούμε και εδώ τη χειροκίνητη υφασμάτινη οροφή του Fiat 124 Spider, που ανοίγει εύκολα με το χέρι και ασφαλίζεται στο πίσω μέρος, ενώ κλείνει αντίστοιχα εύκολα, απασφαλίζοντάς την μέσω του ειδικού μοχλού και κουμπώνοντάς την πάνω στο πλαίσιο του παρμπρίζ.  

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Fiat Panda Cross 1.3 MTJ 4X4 MY2017

Σπορ ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό

Στον αποκλειστικά διθέσιο θάλαμο των επιβατών, η Abarth φροντίζει ώστε να δημιουργήσει μια αρκετά σπορτίφ ατμόσφαιρα τοποθετώντας νέα μπάκετ καθίσματα σε κόκκινο-μαύρο δέρμα που προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος, επενδύσεις από αλκαντάρα πάνω στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα με κόκκινες ραφές και σταμπαρισμένο τον σκορπιό της Abarth, αλλά και αλουμινένια πεντάλ. Το τιμόνι έχει μικρές διαστάσεις και διευκολύνει τη λαβή, ενσωματώνοντας και τα paddles αλλαγής σχέσεων, ενώ ο πίνακας οργάνων με κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο σε κόκκινο χρώμα είναι όσο πιο «σπορ» γίνεται. Η θέση οδήγησης, με βάση τα δεδομένα των μικρών ρόουντστερ είναι αρκετά καλή, παρότι υψηλότεροι σε ύψος επιβάτες ίσως δυσκολευτούν να βρουν την επιθυμητή ρύθμιση μιας και το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος. Από πλευράς πρακτικότητας, λάμπουν δια τις απουσίας τους οι ποτηροθήκες, δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού (μόνο ένας αποθηκευτικός χώρος στο κέντρο πίσω από τα καθίσματα), ενώ ξενίζει όπως και στο Fiat 124 Spider, ο θόλος του κιβωτίου που κλέβει αρκετό χώρο από τα πόδια του συνοδηγού.

Μοτέρ με γρήγορες επιδόσεις

Για το Abarth 124 Spider η Fiat επέλεξε την ισχυρότερη εκδοχή του γνωστού μας 1.400άρη MultiAir τούρμπο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος εδράζεται κατά τον διαμήκη άξονα και βοηθά ώστε από τη μία το βάρος να κρατηθεί χαμηλά, ενώ από την άλλη, το ζύγισμα μεταξύ των δύο αξόνων να είναι στο ιδανικό 50:50. Τα 170 ονομαστικά άλογα που αποδίδει μπορεί να μην ακούγονται πολλά, ωστόσο για ένα αυτοκίνητο με βάρος μόλις 1.080 κιλά φθάνουν και περισσεύουν για να προσφέρουν πολύ γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα μόνο σε 6,9 δλ.). Στην πράξη, το μοτέρ είναι λίγο ράθυμο κάτω από τις 2.500 σ.α.λ., όμως από εκεί και πάνω ο κινητήρας γεμίζει και το turbo μπαίνει σε πλήρη ισχύ για να προσφέρει ένα πολύ πιο γρήγορο τράβηγμα μέχρι και λίγο πριν τις 6.000 σ.α.λ. Το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο με 6 σχέσεις και σειριακή λειτουργία του μοντέλου της δοκιμής δεν πνίγει τις επιδόσεις, όμως δεν είναι και το πιο γρήγορο αυτού του τύπου, με την manual λειτουργία του να κρίνεται πιο κατάλληλη για όποιον θέλει να κινηθεί γρήγορα, από τη στιγμή μάλιστα που το κιβώτιο σωστά δεν αλλάζει σχέση στον κόφτη. Από πλευράς κατανάλωσης, η Abarth ανακοινώνει μια μέση τιμή 6,6 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην πράξη είναι δύσκολο η τιμή αυτή να πέσει κάτω από τα 10,0 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Πότε αλλάζει το αυτοκίνητό μου;

Απόλαυση εγγυημένη!

Στο δρόμο το Abarth 124 Spider αποκαλύπτει έναν έντονα σπορ χαρακτήρα, εκμεταλλευόμενο την ιδανική του αρχιτεκτονική (μετάδοση στον πίσω άξονα με καμπίνα τοποθετημένη προς τα πίσω), το ζύγισμα 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων, το στάνταρ μπλοκέ διαφορικό, αλλά και το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο της Mazda. Η ανάρτησή του, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, διαθέτει ένα set-up που φροντίζει να μειώνει τις κλίσεις από το αμάξωμα, χωρίς παράλληλα να κουράζει τους επιβάτες του. Το τιμόνι με τη σειρά του δεν είναι πολύ βαρύ σε αίσθηση, όμως προσφέρει ακρίβεια και είναι όσο άμεσο απαιτείται από τον οδηγό ενός πισωκίνητου ρόουντστερ. Στην πράξη, το ρόουντστερ της Abarth είναι εξαιρετικά σταθερό στην ευθεία, άνετο και περισσότερο ευκολοδήγητο από όσο περιμένεις. Στις στροφές, η απενεργοποίηση του ESP βάζει δύσκολα στους πίσω τροχούς, που σπρώχνουν με δύναμη το πίσω μέρος για να σπάσει την πρόσφυσή του, κάτι που το Abarth το κάνει απολαυστικά και πλήρως ελεγχόμενα, φέρνοντας ένα μεγάλο χαμόγελο να διαγραφεί στο πρόσωπο του οδηγού. Τα φρένα, με 4πίστονες δαγκάνες Bremboεμπρός, φροντίζουν να βρίσκονται διαρκώς σε επαγρύπνηση, για να διορθώσουν οποιαδήποτε… παρασπονδία. Ως κερασάκι στην τούρτα της απόλαυσης, έρχεται ο εκπληκτικός ήχος που παράγει σε κάθε ανέβασμα-κατέβασμα και βύθιση του πεντάλ του γκαζιού η εξάτμιση Record Monza, με τα «σκασίματα» και τα μεταλλικά κουδουνίσματα να φέρνουν στο νου θρυλικές αγωνιστικές ιταλικές κατασκευές περασμένων δεκαετιών…

(+): Εμφάνιση αμαξώματος-εσωτερικού, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, fun-to-drive χαρακτήρας, επιδόσεις, ήχος εξάτμισης

(-): Θέσεις για μικροαντικείμενα, κατανάλωση, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.368
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
170/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
224
Αστική (λτ./100 χλμ.)
9,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
153
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
283,05
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενα δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική μεταβαλλόμενη
Μήκος (χλστ.)
4.054
Πλάτος (χλστ.)
1.740
Ύψος (χλστ.)
1.233
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.310
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
140
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
49.000