Ποιο κορυφαίο 1.400άρι πωλείται 52.000 ευρώ;

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα παλαιότερα μηχανικά σύνολα. Πλέον, τόσο οι βενζίνης, όσο και οι πετρελαίου διαθέτουν αρκετή δύναμη, ενώ προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Ενδεικτικά, για το Golf Mk5 1.4 FSI 90 PS η μεικτή (εργοστασιακή) κατανάλωση ήταν 6,2 λτ./100 χλμ., ενώ στο νέο Golf 1.5 TSI 150 PS έχει πέσει στα 5,1 λτ./100 χλμ. (5,6 λτ./100 χλμ. με WLTP).

Διαβάστε ακόμα: Ποιο είναι το ακριβότερο VW των 105.000 ευρώ;

Πως μπορεί όμως ένα αυτοκίνητο με ένα «τυπικό» 1.400άρη κινητήρα να διαθέτει ακόμα υψηλότερη δύναμη, με μεγάλη μείωση σε κατανάλωση καυσίμου και έως μηδενικά καυσαέρια; Τη λύση δίνει η προσθήκη ηλεκτροκινητήρων που λειτουργούν συνδυαστικά με τα θερμικά μοτέρ, ή αυτόνομα. Κοινώς, πρόκειται για τα Plug-in hybrid μηχανικά σύνολα. Βέβαια μια τέτοια τεχνολογία αυξάνει σημαντικά το κόστος παραγωγής, άρα και την τελική τιμή προς τον πελάτη.

Το αυτοκίνητο που πωλείται κοντά στις 52.000 ευρώ (από 51.760 ευρώ για την ακρίβεια), είναι το υψηλής τεχνολογίας VW Passat GTE. Το Plug-in Hybrid σύστημα του μεσαίου μοντέλου της VW διαθέτει ένα κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 156 ίππων και 250 Nm ροπής στις 1.550-3.500 σ.α.λ. και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων (συνδυαστική ισχύς 218 PS και 400 Nm ροπής). Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 ταχυτήτων DSG 6 ταχυτήτων, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 7,4 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 222 χλμ./ώρα.

Διαβάστε ακόμα: Ευκαιρία VW T-Cross για όσους προλάβουν

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μεικτή κατανάλωση είναι 1,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 30 γρ./χλμ. (WLTP). Επίσης, η μεικτή κατανάλωση ρεύματος είναι 16,2 kWh/100 χλμ., ενώ η αυτονομία με τη χρήση μόνο του ρεύματος φτάνει τα 56 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία εξωτερικά επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 13,0 kWh.

Ο οδηγός του Passat GTE έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα τις συνθήκες κίνησης. Το Hybrid εναλλάσσει θερμικό με ηλεκτρικό κινητήρα, το GTE μεγιστοποιεί την παροχή του ηλεκτρικού μοτέρ για μάξιμουμ απόδοση και το E-Mode είναι για τη χρήση μόνο ρεύματος. Η φόρτιση του Passat GTE, απαιτεί 3 ώρες και 33 λεπτά για να φτάσει από το 0 στο 100% της μπαταρίας, σε πρίζα 3,6 kW ή σε 5 ώρες σε πρίζα 2,3 kW.

Διαβάστε ακόμα: Η ναυαρχίδα της VW με 1.4 TSI κινητήρα

Φυσικά, ένα τέτοιο αυτοκίνητο συνοδεύεται από υπερπλήρη εξοπλισμό, στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων τα εξής: σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου 360 μοιρών, 3 χρόνια δωρεάν Mobile Online υπηρεσίες We Connect Plus, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, προβολείς IQ LED Matrix, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 9,2 ιντσών και Navi, 3ζωνικό κλιματισμό κ.λπ.

Get it on Google Play Download on the App Store