Οικονομικό και άνετο υβριδικό ντίζελ SUV

Η κατηγορία των SUV και ειδικά τα μικρομεσαία SUV (C-SUV) έχουν σημειώσει αλματώδη άνοδο πωλήσεων, προσελκύοντας αγοραστικό κοινό κυρίως από τα μικρομεσαία χάτσμπακ και τα μεσαία με τη σημαντικά μειωμένη ζήτηση. Συγκεκριμένα το 2020 στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 37.070 SUV (45,78% μερίδιο αγοράς), από τα οποία τα 17.907 ήταν C-SUV (22,11% μερίδιο).

Οι επιλογές που υπάρχουν μεταξύ των μικρομεσαίων SUV είναι πολλές, ωστόσο αυτό που διαθέτει ντίζελ κινητήρα με υβριδική τεχνολογία, προσφέρει μεγάλες ανέσεις και πωλείται σε προσιτές τιμές, είναι το Kia Sportage. Συγκεκριμένα στην έκδοση 1.6 CRDi 115 PS 2WD Upgrade 48V Hybrid κοστίζει 23.590 ευρώ, ενώ με τους 136 ίππους ξεκινά από τις 25.590 ευρώ. Για όσους θέλουν ακόμα περισσότερα προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (από 27.590 ευρώ), καθώς και με τετρακίνηση (από 28.590 ευρώ).

Ας δούμε αναλυτικά τι παρέχουν οι δύο πιο οικονομικές του εκδόσεις. Στην έκδοση Upgrade εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, διζωνικό κλιματισμό, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών.

Ο 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου αποδίδει στην αρχική του έκδοση 115 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 280 Nm ροπής στις 1.500-2.750 σ.α.λ. Με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 138 γρ./χλμ. Το πιο ισχυρό 1.6 λτ. CRDi έχει ισχύ 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 320 Nm στις 2.000-2.250 σ.α.λ. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, ενώ η μεικτή κατανάλωση και εκπομπές CO2 είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και 144 γρ./χλμ.

Όσον αφορά το υβριδικό σύστημα 48V, αυτό ενσωματώνει μία μικρών διαστάσεων μπαταρία 0,44 kWh 48 volt ιόντων λιθίου και μια υβριδική μονάδα εκκινητήρα/γεννήτριας (MHSG). Αυτή συνδέεται με τον στρόφαλο του κινητήρα πετρελαίου και προσφέρει υποβοήθηση όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει. Κατά την επιβράδυνση ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, η μπαταρία φορτίζει. Έτσι, συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Get it on Google Play Download on the App Store