Το φθηνότερο SUV με μηδέν κατανάλωση βενζίνης

Με τη μέση τιμή της βενζίνης στα 2,077 ευρώ πανελληνίως (27/4 βάσει Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων), ό,τι δεν «καίει» είναι θησαυρός. Η προφανής λύση είναι τα ηλεκτρικά, όμως τα προαπαιτούμενα που θέτουν (αυτονομία και χρόνοι φόρτισης) δεν ανταποκρίνονται στα γούστα όλων. Η ιδανική λύση αυτή τη στιγμή, ακούει στο όνομα «plug-in υβριδικά». Ο ηλεκτροκινητήρας είναι παρών, αλλά όταν χρειάζεται έχει τον βενζινοκινητήρα να «τσοντάρει». Στις περισσότερες των καθημερινών μετακινήσεων, όμως, μπορείς να κινείσαι μόνο με το ρεύμα – άρα και δίχως στάλα αμόλυβδης. Ποιο είναι το φθηνότερο SUV με αυτά τα χαρακτηριστικά;

Για να πάρουμε την απάντηση, θα πρέπει να πάμε σε μια αντιπροσωπεία της Renault και να δούμε το Captur E-Tech. H κορυφαία έκδοση του compact crossover από το Μπουλόν-Μπιγιανκούρ ξεκινά στη χώρα μας από τις 37.660 ευρώ και αποτελεί τον πιο προσιτό τρόπο για να αποκτήσει κάποιος SUV, με δυνητικά μηδέν κατανάλωση βενζίνης. O εξοπλισμός δεν θα μπορούσε να μην είναι πάμπλουτος, περιλαμβάνοντας πληρέστατο πακέτο συστημάτων ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κ.λπ.), 17άρες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη αφής 7 ιντσών, μεταξύ άλλων. H Initiale Paris των 40.550 ευρώ ανεβάζει τις ζάντες στις 18 ίντσες και την οθόνη αφής στις 9,3 ίντσες, αλλά επί της ουσίας δεν προσφέρει πολλά παραπάνω από την Dynamic.

Renault Captur E-TECH PHEV side-1

Αισθητικά δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα απλά Captur. Μόνο το σηματάκι στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και οι δυο τάπες θα δώσουν στο μυημένο μάτι την plug-in hybrid οπτική, ενώ και στο εσωτερικό ακολουθείται η ίδια διακριτική προσέγγιση. Τα γραφήματα για τα προγράμματα λειτουργίας, τον τρόπο διαχείρισης της ισχύος και τις επιμέρους εφαρμογές των πολυμέσων στην οθόνη αφής των 9,3 ιντσών σε βάζουν στο κλίμα, ενώ έξτρα high tech απόχρωση προσδίδει το ψηφιακό καντράν των 10 ιντσών. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά, όπως και τα πλαστικά στο ταμπλό. Στα ίδια επίπεδα η ευρυχωρία, με 4 και 5 επιβάτες να βολεύονται δίχως παραχωρήσεις σε ύψος ή γόνατα. Η μπαταρία κάτω από το πορτμπαγκάζ αναμενόμενα κόβει από τη χωρητικότητα, με το E-Tech να προσφέρει από 265 έως 375 λίτρα, αναλόγως θέσης του συρόμενου καθίσματος (από 422 έως 536 λίτρα κανονικά).

Καρδιά του plug-in hybrid Γάλλου είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.598 κ.εκ. 92 ίππων και 144 Nm ροπής, που κατά τα PHEV ειωθότα λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας αποδίδει 66 ίππους και 205 Nm, τροφοδοτώντας απευθείας τους εμπρός τροχούς, ενώ ο άλλος είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) με 25 ίππους και 50 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 158 ίππους, καταφέρνοντας να συνδυάζει επιδόσεις και -κυρίως- χαμηλή κατανάλωση. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 6,9 δλ., ωστόσο αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο είναι τα μέχρι 50 χλμ. που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο (σε αστικό κύκλο), δίχως να τραβήξει σταγόνα από το ρεζερβουάρ η αντλία βενζίνης. Ακόμα και σε μικτές συνθήκες πάντως -όπως είχαμε διαπιστώσει στη δοκιμή του Captur E-Tech– η κατανάλωση περιορίζεται σε 4,8-4,9 λίτρα/100 χλμ.! Συνυπολογίστε, δε, πως μιλάμε για μια κατασκευή που ζυγίζει 1.625 κιλά.

Renault Captur E-TECH PHEV infotainment-1

Το αυξημένο βάρος (σχεδόν 400 κιλά πάνω από το 1.000άρι Captur) επέβαλλε το σφίξιμο της ανάρτησης, όμως η ηχομόνωση φροντίζει να ισοσκελίζει την ελαφρώς πιο έντονη παρουσία θορύβων και αναπηδήσεων από αμορτισέρ-ελατήρια. Το Captur E-Tech καταφέρνει να διατηρεί σεβαστό μέρος από την ποιότητα κύλισης των υπολοίπων εκδόσεων, σε συνδυασμό με λογικές κλίσεις στις στροφές και επαρκή αμεσότητα από το τιμόνι. Σημειωτέον, όλα αυτά με νούμερα συνδυαστικής αυτονομίας που μπορούν να ξεπεράσουν τα 650 χλμ. (βάσει trip computer). Για να συμβαίνει αυτό, βέβαια, θα πρέπει η μπαταρία των 9,8 kWh να είναι πλήρως φορτισμένη. Κανένα πρόβλημα, καθώς σε οικιακή πρίζα πηγαίνει από το 0 στο 100% εντός 5 ωρών, ενώ με τη χρήση Wallbox δεν απαιτούνται πάνω από 3 ώρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο πιο καλός ο μαθητής στων C-SUV την τάξη!
Ο πιο καλός ο μαθητής στων C-SUV την τάξη!
Ευτυχώς υπάρχει το Kia Stonic με 18.340 ευρώ
Ευτυχώς υπάρχει το Kia Stonic με 18.340 ευρώ
Όλα σε ένα SUV νοικοκυρεμένα με 24.660 ευρώ
Όλα σε ένα SUV νοικοκυρεμένα με 24.660 ευρώ
Παν Kia Sportage άριστον στα 1.600 κ.εκ.
Παν Kia Sportage άριστον στα 1.600 κ.εκ.
Πλούσια εξοπλισμένα SUV με 22.000 ευρώ
Πλούσια εξοπλισμένα SUV με 22.000 ευρώ
Ίδιες τιμές το Honda CR-V από τον περσυνό Αύγουστο
Ίδιες τιμές το Honda CR-V από τον περσυνό Αύγουστο …
Το νέο Kia XCeed είναι εδώ από 25.090 ευρώ
Το νέο Kia XCeed είναι εδώ από 25.090 ευρώ
Αρχοντικό σε όλα του SUV με 31.590 ευρώ
Αρχοντικό σε όλα του SUV με 31.590 ευρώ
Αυτόματα SUV που αξίζουν και δεν στοιχίζουν
Αυτόματα SUV που αξίζουν και δεν στοιχίζουν
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store