Το πιο οικονομικό Full Hybrid SUV των 22.020 ευρώ

SUV με υβριδική τεχνολογία υπάρχουν πλέον πολλά στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων. Κάποια ενσωματώνουν Mild Hybrid συστήματα, άλλα διαθέτουν Full Hybrid και τα πιο ακριβά είναι τα Plug-in Hybrid. Μεταξύ αυτών τα φουλ υβριδικά αποτελούν τη χρυσή τομή, αφού καταφέρουν και εξοικονομούν αρκετό καύσιμο, δίχως να χρειάζονται φόρτιση.

Ποιο είναι όμως το Full Hybrid SUV που πωλείται στη χαμηλότερη (και με διαφορά) τιμή της αγοράς; Η απάντηση είναι το νέο Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid. Το κόστος απόκτησής του ξεκινά από τις 22.020 ευρώ στην έκδοση Active και εφοδιάζεται με όλα τα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων, όπως είναι τα εξής:

  • 8 αερόσακους
  • Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης
  • Έλεγχος διατήρησης λωρίδας
  • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας
  • Adaptive cruise control
  • Οθόνη αφής 8 ιντσών
  • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
  • Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
  • Αυτόματο κλιματισμό
  • Δερμάτινο τιμόνι
  • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Με 1.100 ευρώ παραπάνω, το Active Plus στις 23.120 ευρώ παραμένει και πάλι προσιτό, ενώ ενσωματώνει επιπλέον τα εξής: Ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, εμπρός προβολείς LED, πίσω φώτα LED και 6 ηχεία (αντί 4).

Την κίνηση του ανάγλυφου και δυναμικού αμαξώματος των 4.180 χλστ. μήκους του Yaris Cross Hybrid, αναλαμβάνει το νέο υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 116 ίππων. Αποτελείται από τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.5 λτ. ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και τον ηλεκτροκινητήρα των 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, ενώ η μετάδοση στους εμπρός τροχούς (υπάρχει και 4κίνητο) γίνεται μέσω του κιβωτίου e-CVT. Η εναλλαγή και η συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων γίνεται ομαλά, παρέχοντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλές κυρίως ταχύτητες και σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.). Μεγάλο ατού είναι η χαμηλή κατανάλωση των 5,5 λτ./100 χλμ. (στη δοκιμή), με εκπομπές CO2 στα 100 γρ./χλμ. (0 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο).

Η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και η ηλεκτροκίνηση στις αστικές διαδρομές, κάνουν πιο εύκολη και ξεκούραστη την οδήγηση. Παράλληλα, η στιβαρή πλατφόρμα και η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων χαρίζουν στο Yaris Cross πολύ καλή σταθερότητα, υπό όλες τις συνθήκες. Ωστόσο, πιθανώς κάποιοι να αναζητήσουν πιο μαλακό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος και ειδικά των πιο έντονων.

Το Yaris Cross, παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις, είναι σε θέση να εξυπηρετήσει εύκολα τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν χωρίς παραχωρήσεις δύο άτομα, με ένα ακόμα στη μέση να διευκολύνεται από το χαμηλό κεντρικό τούνελ. Μειονέκτημα αποτελεί το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Όσο για το χώρο αποσκευών αγγίζει τα 400 λίτρα (397 λτ.) και είναι αρκετός, ενώ η εύκαμπτη εταζέρα είναι πρακτική και ελαφριά. Το ταμπλό και οι επιμέρους επιφάνειες του μικρού SUV της Toyota είναι παρόμοια με του χάτσμπακ Yaris, με κάποιες μικροδιαφορές. Το γεμάτο καμπύλες ταμπλό αποτελείται σε ένα τμήμα του από μαλακό υλικό, που αναβαθμίζει τη συνολική απτή ποιότητα, μαζί και με τη γεροδεμένη συναρμογή. Στο κέντρο του φιλοξενείται η οθόνη αφής των 8 ιντσών με το εύχρηστο μενού.

Get it on Google Play Download on the App Store