Δοκιμή Audi A5 2.0 TDI S tronic

Η πρώτη γενιά του Audi A5 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2007 στην αγορά σηματοδοτώντας την επιστροφή της Audi στα μεσαία κουπέ μετά από μια 10ετία και πλέον, μετά το τέλος του Audi 80 Coupe το 1996. Σήμερα και 10 χρόνια μετά την πρώτη γενιά του A5, η Audi ξεκινά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του μεσαίου κουπέ της, προσφέροντάς του ό,τι καλύτερο διαθέτει σε τεχνολογία, ασφάλεια, μηχανικά και τεχνικά μέρη, αλλά και πάντα με την παραδοσιακή πολυτέλεια της εταιρείας. Τιμολογιακά το κόστος του Audi A5 ξεκινά από τα 46.400 ευρώ για την έκδοση με τον 1.400άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων, ενώ το 2λιτρο TDI πετρελαιοκίνητο A5 της δοκιμής μας κοστίζει 58.400 ευρώ μαζί με το κόστος του αυτόματου κιβωτίου S tronic. Η τιμή σε κάθε περίπτωση είναι υψηλή, όμως εντάσσεται μέσα στο γενικότερο υψηλό κόστος των μοντέλων της κατηγορίας.

Εκπέμπει κύρος και πολυτέλεια

Οι σχεδιαστικές γραμμές της δεύτερης γενιάς του Audi A5 ακολουθούν τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής μάρκας, σε ένα μακρύτερο από πριν κουπέ αμάξωμα, που εκπέμπει κύρος και δυναμισμό. Ξεχωρίζει το μακρύ εμπρόσθιο καπό που καταλήγει πάνω στα μακρόστενα εμπρόσθια φώτα (με προβολείς Xenon Plus), αλλά και στη χρωμιωμένη πολυγωνική γρίλια της μάσκας των μοντέλων της Audi. Στο πίσω μέρος από την άλλη, η οροφή πέφτει ομαλά πάνω στους ανασηκωμένους πίσω πλαϊνούς «ώμους» και παράλληλα το καπό ανασηκώνεται επίσης ελαφρά, φιλοξενώντας και τα μακρόστενα LED φώτα. Ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου επιτείνεται ακόμη περισσότερο με τους πιο δυναμικούς προφυλακτήρες του πακέτου S line που διέθετε το μοντέλο της δοκιμής μας, αλλά και λόγω των 5άκτινων 18 ιντσών ζαντών. Πανέμορφο ήταν και το κατακόκκινο χρώμα του A5 που δοκιμάσαμε, μια επιλογή που πιστεύουμε ότι ταιριάζει πολύ πλέον στο νέο μοντέλο.

Δείτε όλες τις νέες μας δοκιμές

Εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα και έκδηλη τεχνολογία

Οι καμπίνες των νεότερων μοντέλων της Audi είναι από τις κορυφαίες της αγοράς, αφού σχεδιαστικά ακολουθούν έναν πετυχημένο μίνιμαλ σχεδιασμό, που όμως παράλληλα καταφέρνει να τονίσει στον ακέραιο τον hi-tech, αλλά και ποιοτικό χαρακτήρα κάθε νέου μοντέλου της μάρκας. Έτσι λοιπόν, το εσωτερικό του νέου Audi A5 ακολουθεί κατά γράμμα αυτή τη φιλοσοφία, διαθέτοντας ένα ταμπλό που ξεχωρίζει με την παρουσία της ψηφιακής οθόνης του συστήματος πολυμέσων MMI ψηλά στην κονσόλα, τους οριζόντιους αεραγωγούς που διατρέχουν απ’ άκρη σε άκρη το ταμπλό, αλλά και τον περίφημο και εντυπωσιακό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual cockpit των 12,3 ιντσών. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά και έχει στα χέρια του ένα μικρό σε μέγεθος σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, με τον πιεζοπεριστροφικό επιλογέα του ΜΜΙ να βρίσκεται σε μια μάλλον μη εργονομική θέση, μπροστά από τον πολύ όμορφο, κοντό επιλογέα του S tronic. Ποιοτικά, για μια ακόμη φορά η Audi προσφέρει τα ανώτερα δυνατά δεδομένα, με όλα τα υλικά να είναι τα υψηλότερα δυνατά σε υφή, φινίρισμα και συναρμογή. Στους χώρους, οι πίσω θέσεις θα φιλοξενήσουν με αρκετές παραχωρήσεις ενήλικες επιβάτες, όμως από την άλλη το μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα πορτ-μπαγκάζ των 465 λίτρων έχει αρκετά καλή χωρητικότητα.

Μοτέρ με πλούσια ροπή και πολύ καλές επιδόσεις

Ο 2λιτρος TDI κινητήρας πετρελαίου του Audi A5 αποδίδει 190 ίππους ισχύος και κυρίως 400 Nm ροπής, τα οποία προσφέρονται από τις 1.750 σ.α.λ. έως και τις 3.000 σ.α.λ. Χαρακτηρίζεται από την άκρως πολιτισμένη του λειτουργία και λόγω της πλούσιας ροπής του, της πολύ καλής απόδοσής του, ώστε σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη αυτόματο S tronic κιβώτιο, να προσφέρει αρκετά γρήγορες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα). Στο πεδίο της κατανάλωσης, ανάλογα και με το πρόγραμμα οδήγησης που επιλεγεί  στο στάνταρ Audi Drive Select (Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic και Individual), ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί τα υψηλά αποθέματα ροπής του κινητήρα και την πολύ καλή λειτουργία του κιβώτιου, ώστε να επιτύχει χαμηλές τιμές κατανάλωσης για τον τύπο του αυτοκινήτου, με τη μέση τιμή της δοκιμής μας να βρίσκεται στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Δείτε τις δοκιμές των μοντέλων της Audi

Πιο σπορτίφ στο δρόμο

Το νέο Audi A5 βασίζεται πάνω στη νεότερη πλατφόρμα MLB Evo της γερμανικής εταιρείας, η οποία συμβάλει εκτός από τη βελτίωση της ακαμψίας, στην μείωση του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου (πιο ελαφρύ κατά 60 κιλά σε σχέση με πριν). Παράλληλα, η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους εμπρός-πίσω διατηρεί την πολύ ποιοτική και άνετη ρύθμισή της, συνδυάζοντάς την πλέον και με έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, που θα λέγαμε ότι ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έτσι, στο δρόμο το νέο A5 χαρακτηρίζεται από το πιο «αεράτο» πάτημά του σε σχέση με το παρελθόν, με ποιότητα κύλισης χωρίς ενοχλητικούς θορύβους, αλλά και άνεση που φροντίζει ώστε να μην μεταφέρονται στο εσωτερικό οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε μια πιο απαιτητική διαδρομή το μεσαίο κουπέ της Audi δεν έχει μεγάλες κλίσεις, στρίβει και πατάει αποφασιστικά, ενώ παρέχει και καλύτερη αίσθηση και απόκριση σε σχέση με το παρελθόν. Συνολικά, το νέο A5 στο δρόμο βγάζει έναν πιο ευχάριστο και σπορτίφ χαρακτήρα σε σχέση με το προηγούμενο, χωρίς πάντα να αποποιείται την ραφιναρισμένη και ποιοτική οδηγική εμπειρία που οφείλει να προσφέρει ένα μεσαίο κουπέ της Audi.

+ Εμφάνιση, σχεδίαση εσωτερικού-τεχνολογία-ποιότητα, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά

–  Εργονομία MMI, χώροι στο πίσω κάθισμα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.968
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
190/3.800-4.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/1.750-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
238
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
107
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
104,86
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρ.
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρ.
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.673
Πλάτος (χλστ.)
1.846
Ύψος (χλστ.)
1.371
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.764
Βάρος (κιλά)
1.565
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
465
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
58.400
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic
Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic
Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic
Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store