Δοκιμή Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.6 BlueHDi 100 PS

H Citroen τονίζει ακόμα περισσότερο τον πολύ μοντέρνο χαρακτήρα του compact crossover C4 Cactus, δημιουργώντας την ειδική έκδοση Rip Curl, η οποία έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με τη ομώνυμη γνωστή εταιρεία ειδών surf. Η έκδοση αυτή εκτός από τις αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα και το εσωτερικό, προσφέρει στάνταρ και το σύστημα Grip Control, ώστε μαζί με τα ειδικά ελαστικά Mud+Snow, να παρέχει στο C4 Cactus περισσότερη «ελευθερία» εκτός δρόμου, παρότι το αυτοκίνητο παραμένει προσθιοκίνητο. Τιμολογιακά, το κόστος της έκδοσης αυτής είναι 17.715 ευρώ, μια τιμή που είναι αρκετά συμφέρουσα, ιδίως από τη στιγμή που συνοδεύεται με ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο. Θυμίζουμε ότι οι τιμές του C4 Cactus ξεκινούν από τα 13.988 ευρώ.

Αρέσει ακόμα περισσότερο

Το Citroen C4 Cactus ξεχωρίζει έτσι κι αλλιώς στο δρόμο λόγω του compact αλλά πολύ στιλάτου αμαξώματός του, στο οποίο διακρίνονται τα λεπτά εμπρός LED φώτα, οι πολλές καμπύλες, αλλά και τα περίφημα πλαϊνά προστατευτικά Airbumbs, που προστατεύουν σε μικροσυγκρούσεις. Στην έκδοση Rip Curl, η Citroen προσθέτει επιπλέον νέα αυτοκόλλητα σε ειδικό σχέδιο πίσω από τους εμπρός τροχούς και στις πίσω κολώνες, λευκές ράγες οροφής και καλύμματα καθρεπτών, αλλά και ασημί προστατευτικές ποδιές στους προφυλακτήρες. Μαζί με τις νέες ζάντες 17 ιντσών σε σχέδιο Cross Bi-Tron, το C4 Cactus Rip Curl έρχεται για να αναδειχθεί ως η πλέον στιλάτη επιλογή στη γκάμα του γαλλικού crossover.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Citroen C3 ντίζελ 1.6 BlueHDi 75 PS

Πιο ευχάριστο στο εσωτερικό του

Το εσωτερικό του C4 Cactus Rip Curl διατηρεί τις απέριττες γραμμές όλων των ταμπλό της γκάμας του C4 Cactus, που αναδεικνύουν τις δύο ψηφιακές λεπτές οθόνες για τον πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και το σύστημα πολυμέσων (στάνταρ και Navi) στην κεντρική κονσόλα. Παράλληλα, μοναδικά στοιχεία της έκδοσης αποτελούν οι πορτοκαλί ζώνες ασφαλείας και ιδίου χρώματος επενδύσεις στο περίβλημα των ηχείων και στα πατάκια, αλλά και οι γκρι χρωματισμοί στα καθίσματα και το ταμπλό. Ειδοποιός διαφορά του Rip Curl αποτελεί και η παρουσία του περιστροφικού διακόπτη για το σύστημα Grip Control στη βάση της κονσόλας. Από εκεί και πέρα, ποιοτικά η specialέκδοση του C4 Cactus διατηρεί τα ίδια, καλά επίπεδα με αυτά των υπολοίπων επιλογών στη γκάμα. Τα καθίσματα είναι πλατιά και άνετα, ενώ υπάρχουν και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Η εργονομία είναι συνολικά καλή και μόνο τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν προς τα έξω με μεντεσέ δεν θα ικανοποιήσουν τους πίσω καθήμενους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει καλή χωρητικότητα 358 λίτρων με σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Οικονομικός κινητήρας με πολύ καλή απόδοση

Ο diesel Blue HDi κινητήρας των 1.6 λίτρων του C4 Cactus αποδίδει 100 ίππους ισχύος και 254 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ αυτό καταφέρνει να κινήσει με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα του Cactus, προσφέροντας πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς να παρουσιάσει κάποιο κενό απόδοσης. Παράλληλα, έχει χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς, ενώ προσφέρει και εξαιρετική οικονομία κίνησης, αφού η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 5,2 λτ./100 χλμ. Το κιβώτιο των 5 σχέσεων έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση για να βοηθήσει στον περιορισμό της κατανάλωσης, ωστόσο στην εθνική θα θέλαμε να υπήρχε και μια overdrive 6η σχέση, ενώ και η αίσθηση κατά το κούμπωμα θα θέλαμε να ήταν πιο σαφής.

Διαβάστε ακόμα: Τα νέα μικρά SUV της χρονιάς

Περισσότερη ελευθερία στο χώμα

Στο δρόμο το C4 Cactus Rip Curl διατηρεί τα χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε και στις υπόλοιπες εκδόσεις του γαλλικού crossover, όπως είναι η καλή άνεση από την ανάρτηση παρά τις ζάντες 17 ιντσών της έκδοσης, η εξαιρετική ευχρηστία στην πόλη και η πολύ καλή σταθερότητα και ασφάλεια. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί με την αίσθησή του και την αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, όντας παράλληλα και ευχάριστα ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς. Καλή είναι και η απόδοση των φρένων. Ωστόσο, αυτό που διαφοροποιεί το C4 Cactus Rip Curl σε σχέση με τα υπόλοιπα είναι η στάνταρ παρουσία του συστήματος Grip Control, το οποίο επεμβαίνει στο ESP ώστε μέσω 5 επιλογών ανάλογα με τον τύπο του εδάφους, να εξασφαλιστεί περισσότερη πρόσφυση σε χώμα, χιόνι, άμμο κ.λπ. Στην πράξη και μαζί με τα στάνταρ Mud+Snow ελαστικά, το C4 Cactus Rip Curl θα κινηθεί με περισσότερη ευκολία στο χώμα από ένα κλασικό δικίνητο crossover, με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο οδηγός του δεν θα υπερβάλει στην επιλογή της διαδρομής.

+ Εμφάνιση αμαξώματος-εσωτερικού, χώροι με βάση τις διαστάσεις, θήκες για μικροαντικείμενα, άνεση καθισμάτων, λειτουργία GripControl, κατανάλωση, σχέση τιμής-αξίας

– Πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
100/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
254/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
184
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
95
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.157
Πλάτος (χλστ.)
1.729
Ύψος (χλστ.)
1.480
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.595
Βάρος (κιλά)
1.160
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
358
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
80%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.715
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 (+video)
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 ΕΑΤ8
Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 ΕΑΤ8
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων