Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS

Η Citroen με την παρουσίαση του C4 C-Cross ξεφεύγει για ακόμα μία φορά από τα καθιερωμένα πρότυπα των μικρομεσαίων χάτσμπακ, προτάσσοντας ένα crossover μοντέλο με ευφάνταστο σχεδιασμό, ο οποίος το κάνει αμέσως να ξεχωρίζει στο δρόμο. Παράλληλα, έδωσε έμφαση στην ποιότητα, στις ανέσεις όπου έχει ισχυρή παράδοση, αλλά και την πλήρη γκάμα κινητήρων. Αυτή περιλαμβάνει σύγχρονης τεχνολογίας μηχανικά σύνολα βενζίνης, πετρελαίου, καθώς και μια ηλεκτρική έκδοση όπως επιτάσσει η εποχή!

Με την ονομασία Citroen ë-C4 C-Cross, το ομολογουμένως αντισυμβατικό γαλλικό crossover μας συστήνεται ως ηλεκτρικό, με ισχύ 136 ίππων και με μια μπαταρία 50 kWh, για μέγιστη αυτονομία 350 χλμ. Η τιμή για την αρχική έκδοση ξεκινάει από τα 33.800 ευρώ, τιμή που έπειτα από την κρατική επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, διαμορφώνεται στα 28.348 ευρώ και περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό!

Μοναδικό στιλ!

Γενικά, το Citroen C4 C-Cross ξεχωρίζει με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, ο οποίος στο σύνολό του προσδίδει την πολυτέλεια που θέλει η μάρκα για τα μοντέλα της, αποτυπώνοντας παράλληλα ξεκάθαρα τη σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen. Στο ë-C4 C-Cross δεν υπάρχουν αλλαγές, παρά μόνο μερικές προσθήκες που δηλώνουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του. Έτσι θα βρείτε το μονόγραμμα «ë» στα φτερά και στο πίσω μέρος του αμαξώματος, καθώς και τις προσθήκες μπλε λεπτομερειών στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα, αλλά και στα πλευρικά μαρσπιέ του αυτοκινήτου. Από εκεί κι έπειτα τα υπόλοιπα είναι όπως τα είχαμε γνωρίσει και στη δοκιμή της diesel έκδοσής του.

Αξιοπρόσεκτα σημεία λοιπόν είναι η επιθετική μάσκα και τα διπλά φώτα LED με γραφικά σχήματος «V», ενώ το βλέμμα κλέβει και το μυώδες ανάγλυφο καπό. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με τα ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα, αλλά και με το χωρισμένο σε δύο επίπεδαπαρμπρίζ! Με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.670 χλστ., το αυτοκίνητο βρίσκεται στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, βάσει των διαστάσεών του, με μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.525 χλστ.

Προσεγμένη καμπίνα με έμφαση στην άνεση!

Η ποιότητα των υλικών και η μοντέρνα σχεδίαση που διακρίνει τη σειρά C4 C-Cross παραμένει και στην ηλεκτρική έκδοση. Κατά κύριο λόγο, τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας, με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι μαλακό στην υφή, έχοντας γερή συναρμογή και σωστό φινίρισμα. Σε ότι αφορά τις όποιες διαφορές, οι πλέον παρατηρητικοί θα εντοπίσουν στο σημείο του επιλογέα ταχυτήτων, πως στις ενδείξεις της επιλεγμένης θέσης υπάρχει ακόμα μια, αυτή του «B», που αφορά το Brake για την ανάκτηση ενέργειας. Λίγο πιο πίσω θα δούμε ένα ακόμα κουμπί με σήμα το κεραυνό για το πρόγραμμα ηλεκτρικής λειτουργίας του αυτοκινήτου. Από εκεί κι έπειτα, υπάρχουν διαφορές τόσο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, όσο και στην οθόνη του infotainment, που απεικονίζουν πλήθος πληροφοριών σχετικά με την ηλεκτρική λειτουργία και τα επίπεδα ενέργειας του ë-C4 C-Cross.

Πιο συγκεκριμένα, στον πίνακα οργάνων, ο οδηγός μπορεί να ενημερωθεί για το επίπεδο φόρτισης ή αυτονομίας του αυτοκινήτου και να έχει παράλληλα πρόσβαση σε τρεις βασικές πληροφορίες: την ένδειξη ισχύος, τη ροή ενέργειας, ή την κατανάλωση που συνδέεται με τη λειτουργία κλιματισμού. Στην οθόνη αφής των 10 ιντσών στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να δει την κατάσταση λειτουργίας του συστήματος ηλεκτροκίνησης, τις ρυθμίσεις για την εξ αποστάσεως φόρτιση και την προθέρμανση της καμπίνας. Όταν δε το αυτοκίνητο βρίσκεται σε διαδικασία φόρτισης, στην οθόνη αφής εμφανίζονται πληροφορίες που αφορούν τον εναπομείναντα χρόνο για την πλήρη φόρτιση, την αυτονομία σε χιλιόμετρα ή το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας που ανακτήθηκε. Όλα τα παραπάνω οι φίλοι της τεχνολογίας μπορούν να τα δουν και μέσω της εφαρμογής My Citroen!

Χωροταξικά τώρα δεν θα έχετε το παραμικρό παράπονο αφού οι επιβαίνοντες του Citroen C4 CCross θα βολευτούν άνετα, ακόμα και τρία άτομα στις πίσω θέσεις. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια ικανοποιεί και με το παραπάνω, όπως επίσης και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων με το διπλό δάπεδο και το τετραγωνισμένο σχήμα. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1.250 λίτρα. Οι σχεδιαστές όμως έβαλαν την πινελιά τους, μιας και φρόντισαν για τη διασκέδαση του συνοδηγού, έχοντας τοποθετήσει μια ειδική υποδοχή για το tablet του. Ακριβώς από κάτω υπάρχει ένα συρτάρι, αλλά και το κλασικό ντουλαπάκι. Γενικότερα στο C4 C-Cross υπάρχουν 16 θήκες αποθήκευσης αντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων.

Σβέλτες επιδόσεις ανά πάσα στιγμή

Μπορεί στους λάτρεις των κλασικών κινητήρων η νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργείται να μην τους ενθουσιάζει, αλλά έτσι έχουν τα πράγματα. Ο ηλεκτρισμός είναι το μέλλον κι ο πλέον επίκαιρος τρόπος για να μετακινηθεί κανείς το 2021! Το ë-C4 C-Cross παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων και 260 Nm ροπής. Υπάρχουν διαθέσιμα και τρία προγράμματα οδήγησης, όπου ανάλογα την επιλογή διαμορφώνεται αντίστοιχα η κατανάλωση κι η τελική αυτονομία. Η πηγή ενέργειας του ηλεκτροκινητήρα είναι μια μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh. Αυτό που πάντοτε θα μας ενθουσιάζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αμεσότητα της επιτάχυνσης σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Σε ότι αφορά τώρα τις απόλυτες επιδόσεις, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 150 χλμ./ώρα (στο Sport Mode). Η μετάδοση της δύναμης στους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζεται από το κιβώτιο μιας σχέσης με λειτουργία Brake, με την οποία ανακτάται περισσότερη ενέργεια με την πέδηση ή όταν δεν πατάει ο οδηγός το γκάζι.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και σύμφωνα με τη Citroen, το όμορφο ë-C4 C-Cross, απαιτεί 15,3 kWh/100 χλμ., νούμερο που σε κανονικές συνθήκες θα το βρείτε γύρω στο 17,5 kWh/100 χλμ. Η μπαταρία των 50 kWh μπορεί να σας ταξιδέψει για 350 χλμ. πάλι σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αλλά ένας ρεαλιστικός στόχος αυτονομίας είναι τα 280 χλμ. Η φόρτιση μπορεί να γίνει είτε σε οικιακή πρίζα, είτε σε ταχυφορτιστή με τα δυο ειδών καλώδια που προσφέρει στάνταρ η Citroen. Στην πρώτη περίπτωση σε πρίζα 8A τύπου Schuko, θα χρειαστεί 24 ώρες για μια πλήρη φόρτιση και 15 ώρες αν είναι ενισχυμένη 14A. Με wallbox 32A, ο χρόνος περιορίζεται σε 7,5 ώρες σε μονοφασική παροχή και στις 5 σε τριφασική, ενώ σε ταχυφορτιστή 100kW συνεχούς ρεύματος θέλει 30 λεπτά για το 80% της συνολικής χωρητικότητας! Η Citroen εξασφαλίζει ότι ακόμα και στα 160.000 χλμ. η πτώση της απόδοσης δεν θα πέσει κάτω από το 70%, ενώ προσφέρει και 8ετή εγγύηση.

Αθόρυβο κι άνετο στο δρόμο!

Όσες φορές κι αν κάτσετε πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού μοντέλου, δεν θα σταματήσετε να εντυπωσιάζεστε από το γεγονός πως τα πάντα εξελίσσονται σε πλήρη ησυχία! Μάλιστα συνδυαστικά με την πολύ σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort, η άνεση εκτοξεύεται. Μόλις ξεκινήσετε να διανύετε τα πρώτα μέτρα με το Citroen ë-C4 C-Cross θα εντυπωσιαστείτε από την αίσθηση απομόνωσης που σας προσφέρει από τα τεκταινόμενα του περιβάλλοντος. Σαφώς όπως κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και το ë-C4 C-Cross, εντός των τειχών της πόλης βρίσκεται στο στοιχείο του. Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ πρέπει για τους αστικούς ελιγμούς, οι οποίοι διευκολύνονται και από την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα που προσφέρουν οι πλευρικές γυάλινες επιφάνειες, όχι όμως και προς τα πίσω λόγω της αεροτομής που «κόβει» το παρμπρίζ. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω κι ενσωματώνει τα Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ), κάνοντάς σας να νιώθετε ότι κινείστε πάνω σε μαγικό χαλί, σε κάθε διαδρομή. Τα καλά νέα συνεχίζονται και στις στροφές, με το ηλεκτρικό C4 CCross να μην λέει όχι στο στρίψιμο! Βέβαια εκεί, λίγο το αυξημένο ύψος του αμαξώματος των 156 χλστ., λίγο κι η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, έχουν ως αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές να είναι ελαφρώς τονισμένες, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν τρομάζουν τον οδηγό. Η υποστροφή θα δηλώσει από νωρίς παρούσα, αλλά το ESP θα τη «χαλιναγωγήσει» διακριτικά, με το ηλεκτρικό C4 CCross να είναι γενικά αρκετά φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, αυξάνοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης στο χειριστή του. Τέλος τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά κι ανθεκτικά ακόμα και έπειτα από παρατεταμένη λειτουργία.

Εν τέλει;

Η Citroen κατορθώνει να προσδώσει αρχικά σχεδιαστικό χαρακτήρα στα αυτοκίνητά της κι εν συνεχεία να τα «προικίσει» με πλήθος τεχνολογιών. Τρανό παράδειγμα το Citroen ë-C4 C-Cross, που με την πρώτη ματιά είναι ξεχωριστό! Γενικότερα, ενσωματώνει όλα τα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της γαλλικής μάρκας (άνεση, χώρους, ποιότητα κατασκευής κ.α.) συνδυαστικά με την τεχνολογία της εποχής, που είναι ο ηλεκτρισμός! Και το «πακέτο» στην περίπτωση του Citroen ë-C4 C-Cross είναι πλήρες!

(+) Σχεδίαση, πρακτικότητα, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, επιτάχυνση, ποιότητα, χαμηλό κόστος μετακίνησης

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, τιμή, αυτονομία

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
136/3.700 - 10.000
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
260/300 - 3.700
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150 (Sport Mode)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
15,3 - 16,6 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα MακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.360
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.541
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
63%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.800 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store