Δοκιμή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 hp 4×4

Το Duster, από το 2010 που έκανε την πρώτη εμφάνισή του, έχει κερδίσει μια μεγάλη μερίδα των αγοραστών, αφού προσφέρει αξιόλογα χαρακτηριστικά σε πάρα πολύ οικονομικές τιμές. Το νέο Duster που λανσαρίστηκε πριν σχεδόν δύο χρόνια, παρουσιάστηκε πλήρως αναβαθμισμένο και έγινε γρήγορα ακόμα πιο δημοφιλές, «εκτοπίζοντας» σε αριθμούς πωλήσεων πολλά δυνατά ονόματα. Το πρώτο δεκάμηνο του 2019 έχουν ταξινομηθεί στην Ευρώπη 183.909 Duster, ενώ τον Αύγουστο βρέθηκε στη δεύτερη θέση των συνολικών πωλήσεων.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4×2

Πριν από λίγους μήνες, η Dacia ενίσχυσε ακόμα πιο πολύ τη θέση του Duster, με την προσθήκη των νέων κινητήρων βενζίνης 1.3 TCe 130 hp και 150 hp (από 15.980 ευρώ) και του 1.5 Blue dCi 115 hp (από 17.280 ευρώ στη δεύτερη έκδοση Sportive). Ιδιαίτερα συμφέρουσα πρόταση αγοράς, αποτελεί το ντίζελ με την 4κίνηση, αφού πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 17.490 ευρώ (στην πρώτη έκδοση Ambiance). Το πιο πλούσιο σε εξοπλισμό Prestige, όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής, κοστίζει 20.280 ευρώ και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων, κάμερα οπισθοπορείας, 4 κάμερες θέασης, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, προβολείς ομίχλης κ.α. Να σημειωθεί ακόμη, ότι το Duster συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χλμ.

Σύγχρονο και ευρύχωρο εσωτερικό

Το πρώτο στοιχείο που κερδίζει όποιον δει το νέο Dacia Duster, είναι ο μοντέρνος και δυναμικός εξωτερικός του σχεδιασμός. Εξίσου πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του, με τον πιο σύγχρονο ντιζάιν και όλες τις ανέσεις που μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV (μήκος 4.341 χλστ.), αλλά με τιμή μικρότερου SUV. Η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από τις ευθείες γραμμές στο ταμπλό, τους 5 στρογγυλούς αεραγωγούς, την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων και τα μπουτόν που θυμίζουν πλήκτρα. Συνολικά, η εργονομία και η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλές, όπως και η πρακτικότητα, χάρη στις αρκετές θήκες. Αναβαθμισμένη είναι με την σειρά της είναι η ποιότητα των σκληρών πλαστικών και η συναρμογή. Στα θετικά χαρακτηριστικά ανήκουν ακόμη οι άνετοι χώροι για 4 ή και 5 επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90hp

Άνετο και ικανό σε κάθε τερέν

Το 4κίνητο Duster με τις ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις και τις αυξημένες διαδρομές, συν τα 210 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, είναι ιδανικό για τους γεμάτους ανωμαλίες ελληνικούς δρόμους, αφού περνά πάνω από λακκούβες, μπαλώματα και λοιπές κακοτεχνίες δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Παράλληλα, είναι σε θέση να υπερπηδήσει χωρίς δυσκολία διάφορα εμπόδια χάρη στην αποτελεσματική τετρακίνηση με τις επιλογές 2WD, Auto και Lock μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, την κοντή πρώτη σχέση στο 6άρι κιβώτιο και τις αυξημένες γωνίες εισόδου των 30 μοιρών, ράμπας 21 μοιρών και εξόδου 33 μοιρών. Χρήσιμο βοήθημα στην εκτός δρόμου κίνηση αποτελεί η επιλογή «Πληροφορίες για 4×4» που εμφανίζεται στο σύστημα πολυμέσων και μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να δει τις πλευρικές και οριζόντιες κλίσεις του αμαξώματος και να προσανατολιστεί μέσω της πυξίδας. Την οδήγηση βοηθούν με την σειρά τους το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (Hill Start Assist) και το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control).

Παρόλο που είναι προσανατολισμένο στην άνεση, το αμάξωμά του θα πάρει λογικές κλίσεις στις στροφές και δύσκολα θα γλιστρήσει, ακόμα και με έντονη πίεση (με την επιλογή Auto). Συνήθεια χρειάζεται το αρκετά ελαφρύ τιμόνι (ίσως ήθελε λίγο περισσότερο βάρος), καθώς και το πεντάλ των φρένων με τη νεκρή διαδρομή.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Renault Captur στην Ελλάδα

Οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.5 Blue dCi

Όπως αναφέραμε στην αρχή το Duster εφοδιάζεται με το νέο ντίζελ 1.5 Blue dCi, με τις αρκετές αλλαγές σε σχέση με τον προγενέστερο dCi 110. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας διαθέτει νέο ψυγείο, υψηλότερη πίεση ψεκασμού του καυσίμου στα 2.000 bars και νέα κλιμάκωση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Παράλληλα, επιτεύχθηκε αύξηση της απόδοσης κατά 5 ίππους (115 συνολικά, στις 3.750 σ.α.λ.), περισσότερη ροπή (260 Nm στις 2.000 σ.α.λ.) και πιο γρήγορη επιτάχυνση. Το 4κίνητο ντίζελ Duster επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα.

Οι πρώτες ταχύτητες είναι κοντές με αποτέλεσμα ο οδηγός να τις αλλάζει γρήγορα και ίσως αυτό να ενοχλήσει σε αστικούς ρυθμούς. Ωστόσο αυτό βοηθά στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ η μακρύτερη από πριν 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ.) ευνοεί στο ταξίδι. Στα θετικά στοιχεία του 1.5 Blue dCi ανήκουν η αρκετά καλή ποιότητα λειτουργία του με λιγοστούς κραδασμούς και θόρυβο, καθώς και η χαμηλή κατανάλωση των 5,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

+ Κινητήρας, σχεδιασμός, ποιότητα κύλισης, άνεση ανάρτησης, τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση

– Ελαφρύ τιμόνι, κοντές πρώτες ταχύτητες για χρήση δρόμου

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
123
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.341
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.693
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.674
Βάρος (κιλά)
1.405
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
411
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
71%
Ασφάλεια παιδιού
66%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
37%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.490
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Opel Crossland 1.2 Turbo 130 hp Auto
Δοκιμή Opel Crossland 1.2 Turbo 130 hp Auto
Δοκιμή Mercedes-Benz EQA 250+ 190 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz EQA 250+ 190 PS
Δοκιμή Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 PS
Δοκιμή Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 PS
Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 150 hp EDC
Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 150 hp EDC
Δοκιμή Nissan X-Trail 1.5 Hybrid e-4orce 213 PS
Δοκιμή Nissan X-Trail 1.5 Hybrid e-4orce 213 PS
Δοκιμή VW ID.5 Pro Performance 204 PS
Δοκιμή VW ID.5 Pro Performance 204 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Renault Austral 1.3 TCe 160 X-Tronic
Δοκιμή Renault Austral 1.3 TCe 160 X-Tronic
Δοκιμή Peugeot 408 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Δοκιμή Peugeot 408 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Οι τιμές του νέου Toyota Prius στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Mazda2 σε τιμές που συμφέρουν
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησαν Ελλάδα οι νέες BMW Σειρά 5 & i5 (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Citroen C4 X και ë-C4 X
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ηλεκτρικό Nissan Townstar Combi (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 3. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW ID.3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το αναβαθμισμένο Mazda MX-5
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο τιμοκατάλογος του νέου VW Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ανανεωμένο Mazda CX-5 σε τιμή έκπληξη
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Volkswagen Amarok
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store